בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תזונה בגיל שנתיים 

תזונה בגיל שנתיים

 
 
מומחי מטרנה

ילדכם בן שנתיים והגיע הזמן להציע לו ארוחות מסודרות ומזון מגוון ומאוזן תזונתית. איך עושים את זה נכון?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בגיל שנתיים ילדכם הינו אישיות סקרנית ופעילה ויכול לאכול ממגוון המזונות שאוכלת המשפחה. מיומנות האכילה שלו הם כמעט כמו של מבוגר, אך עדיין הוא עלול להיות בררן במזון ולכן יש להקפיד להציע לו ארוחות מסודרות ומזון מגוון ומאוזן תזונתית.

חשוב שבכל ארוחה יקבל הילד את כל אבות המזון, לדוגמא: ארוחת צהריים המכילה עוף (חלבונים) אורז (פחמימות ) גזר מבושל (ירקות), קינוח או פרי כארוחת ביניים.
 

מספר דגשים נוספים בהרגלי התזונה:

חשוב לאכול בישיבה (תמונה: sxc)
 חשוב לאכול בישיבה (תמונה: sxc)   
1. לאכול בישיבה - חשוב להתרגל להתרכז באכילה ולא לעשות פעילויות נוספות במקביל, גם כחלק מהרגלי תזונה בריאה וגם למניעת חנק.

2. ארוחה משפחתית לפחות פעם ביום - מחקרים מראים כי הקפדה זו מובילה להקניית הרגלי אכילה טובים ובריאים יותר.

3. יש להימנע עד גיל 5 מפיצוחים, בוטנים, ענבים, גזר, סלרי, נקניקיות, סוכריות עגולות וממתקים קשים.

4. אל תשתמשי באוכל כפרס או כעונש.

5. המעטה ככל האפשר בצריכת ממתקים ומזונות מועשרים בסוכר.

6. הפחתת צריכת מזונות עתירי שומן.

7. אין להילחם על אוכל, תפקיד ההורים להציע ארוחה מאוזנת ומגוונת ותפקיד הילד לאכול. לעיתים יאכל כמות קטנה ולעיתים ארוחה מלאה. חשוב לזכור שבתזונת פעוטות ההסתכלות הינה שבועית, כלומר, צריך לנסות להגיע למצב שבו תמונת התזונה הכוללת שלו לאורך השבוע תהייה מאוזנת.
 
 
כיום קיימים מזונות/ משקאות פונקציונליים המועשרים בויטמינים ומינרלים ומותאמים לצריכה על ידי ילדים, מזונות/משקאות אלו מאפשרים השלמת הצריכה היומית של ויטמינים ומינרלים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by