בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
למה לא להתחיל עם בחורה 

למה לא להתחיל עם בחורה

 
 
אופיר בייגל, נקודת המבט

מדוע הצורה שבה אנו מתחילים עם בחורות כיום איננה עובדת, ומה בכלל הקשר בין מכירות ליחסים? מדריך ממצה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אל תנסה ישר "לסגור עסקה" (תמונה: ASAP)
 אל תנסה ישר "לסגור עסקה" (תמונה: ASAP)   
נסו להיזכר בפעם האחרונה שנכנסתם למשל לחנות בגדים סתם כדי להסתכל: אתם עוברים בין המדפים, מוציאים כל מיני פריטים מהקולבים ומודדים אותם, כשלפתע ניגש אליכם המוכר ואומר לכם: "זה ממש יפה עליך, וזה אפילו במבצע של 30% הנחה, אתה רוצה שאני אארוז לך את זה?". מה תעשו ואיך תרגישו? והכי חשוב – האם תקנו את המוצר?

יכול להיות שכן, יכול להיות שלא –זה כנראה מאוד תלוי בהרגשה שלכם באותו רגע. המוכר בעצם לא תרם להחלטת הקנייה במאום – ההחלטה נתקבלה רק על פי המצב הפנימי שלכם. אנשי מכירות טובים יודעים להשפיע על החלטת הקונה ללא קשר למצבו הפנימי – הם יכולים לגרום לבחור שנכנס בלי מטרה לקנות בכלל, אלא סתם להסתכל, לשנות את דעתו ולצאת מהחנות עם מוצר חדש.

עולם המכירות ועולם התקשורת הבין מינית מאוד דומים אחד לשני – מהסיבה הפשוטה ששניהם מתבססים על יחסים בין אנשים. במאמר הזה ננסה לעשות השוואה בין שני העולמות על מנת להבין איפה רוב הטעויות שלנו בגישה לבחורות באות לידי ביטוי.
 
 
מוכר טוב מוכר בראש ובראשונה את עצמו, כי אם הוא לא ייצור אמון באדם שמולו – סיכויי הקנייה של הלקוח יהיו נמוכים יותר. ייתכן שהוא ירגיש שהמוכר עובד עליו ולא באמת מאמין שהמוצר הזה מתאים לו (דבר שמקביל במקרה שלנו לבחור שאומר לבחורה שהוא מחפש קשר רציני, אבל כל כולו משדר שהוא רק רוצה סטוץ). אם הלקוח יאמין במוכר הוא באמת אשקול לקנות את המוצר, אבל ייתכן שעדיין יחסר לו ה"פוש" הסופי כי הוא עדיין מתלבט עם עצמו (כדוגמת בחורה שמבקשים ממנה טלפון ולא עושים פעולה אקטיבית על מנת שתרשום אותו).

אם כן, השלב הראשוני במכירות/תקשורת בין מינית הוא קודם כל להעביר את עצמך כבן אדם. לא בעל אינטרס שכל מה שהוא רוצה מהלקוח/בחורה זה סגירת עסקה.
 

אז מה עושים?

ראשית, קנה את אמונה (תמונה: ASAP)
 ראשית, קנה את אמונה (תמונה: ASAP)   
השלב הראשון בכל אינטראקציה הוא יצירת הקשר – ואך ורק יצירת הקשר. נבוא אל ה"לקוח" וניצור איתו קשר ראשוני בין בני אדם – בלי קשר לסגירת העסקה ולכל דבר אחר בהמשך הדרך, רק נבהיר לו שיש פה בן אדם שאוהב אנשים ושכיף לדבר איתו, ללא אינטרסים.

גם אם ה"לקוח" שלנו יודע שיש לנו אינטרס סמוי (הרי לא סתם ניגשנו אליו, כמו שבחור לא סתם ניגש לדבר עם בחורה כשהוא בפאב). עצם העובדה שאנחנו לא ניגשים ישר לנקודה, מורידה הרבה מאוד לחץ מה"לקוח" וגורמת לבניית מערכת תקשורתית ראשונית יציבה. כאן נפתח מה שנקרא "שיחה שטחית" בין בני אדם.

לאחר יצירת הקשר הראשוני נעבור לשלב ליבון צרכי ה"לקוח" – בשלב הזה המוכר מנסה להבין מה המוצר שהלקוח שלנו מחפש ויותר מכך, האם לנו יש מה להציע לו שתואם את צרכיו. זה השלב בו אנחנו מפתחים שיחה עם הבחורה ומוודאים שהיא מעוניינת – שהיא באמת מחפשת משהו לתקשר איתו ולא סתם באה לבכות את גורלה אחרי שהחבר שלה זרק אותה או יותר גרוע – מחכה לחבר שלה שיגיע להצטרף אליה.

זהו המשך השיחה הקודמת, כאשר תוך כדי אנחנו מנסים לקלוט אם הבחורה מעוניינת בשיחה. חשוב מאוד: לא לוותר בשלב הזה בקלות. לעיתים בדקה-שתיים הראשונות הבחורה תראה כאילו אינה מעוניינת כתגובה ראשונית, הנוצרת מהפחד שטבוע בכולנו במצבים חדשים. אך אם נתמיד (ולא נחצה את הגבול) יש סיכוי טוב שבסוף היא תשתף פעולה.
 
 

מה אתה מוכר?

חוש אם היא מתעניינת (תמונה: ASAP)
 חוש אם היא מתעניינת (תמונה: ASAP)   
השלב הבא הוא הצגת המוצר. כאן בעצם אנחנו מציגים ללקוח את מה שיש לנו בשבילו. כמובן שכאשר אנחנו מציגים את "המוצר" לבחורה, עלינו לעשות זאת בצורה שאינה מנסה להרשים אלא להעביר לה את תכונות המוצר בהקשר הסמוי תוך כדי השיחה (להיות בעלי חוש הומור, בטחון עצמי, יודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו וכו'). לכך יש שיטות רבות שלא נכנס אליהם כרגע.

השלב הבא הוא קריטי: כאן המוכר צריך להרגיש מתי הלקוח מוכן לסגור את העסקה. לא תמיד הלקוח יהיה מספיק בטוח בעצמו כדי לומר: "היי אני רוצה לסגור את העסקה" (ובהקבלה - בחורה לרוב לא תגיד ביוזמתה: "אתה חמוד, תתקשר אלי"), ולכן עלינו לנסות ולקלוט סימנים מילוליים ולא מילוליים, המראים שהוא מוכן ולעשות בשבילו את הצעד.

איך קולטים את הסימנים?

במידה שהבחורה שלנו יוזמת איתנו שיחה מחדש, נוגעת בנו, צוחקת משטויות שאנחנו אומרים או מראה כל סימן התעניינות אחר (וקיימת רשימה מאוד ארוכה של סימנים כאלה) זה מראה שהיא מוכנה "לסגור את העסקה".
 
שים לב לשפת הגוף שלה (תמונה: ASAP)
 שים לב לשפת הגוף שלה (תמונה: ASAP)   
אבל מה אם אנחנו לא בטוחים שהבחורה רוצה, לא הצלחנו לקרוא אותה מספיק טוב ואנחנו חוששים שמא היא תסרב כי היא עדיין "קול צף"? במקרה כזה נשתמש בכל עבודת ההכנה שעשינו עד כה על מנת לעזור לה להחליט – היא כבר מכירה אותנו כבני אדם, מאמינה בנו (יחסית), יודעת שיש לנו מוצר טוב שתואם את צרכיה. כל מה שנשאר לנו לעשות זה להציע לה אותו בצורה שתפתור לה את התבלטויותיה.

צורה כזאת יכולה להיות: "וואו את ממש חמודה, תרשמי לי את הטלפון שלך ונדבר", או "נראה לי שאני אתקשר אליך, תרשמי לי את המספר שלך". כלומר, הבחירה לא מוצעת לה אלא נעשית בעבורה, במקום לשאול: "אולי תתני לי את הטלפון שלך?" זה נאמר באופן מוגמר. כך, אם היא לא תרצה היא תוכל להגיד "לא", אבל אם היא מתלבטת – סיכויים טובים יותר שמשפט נחוש יעזור לה להחליט לרשום את מספר הטלפון שלה.

לסיכום

שימו לב: מה שרובנו עושים זה בדרך כלל בהיכרות עם בחורה, זה לקפוץ ישר לשלב האחרון של סגירת העסקה. ההמלצה שלנו היא לא להמנע מלהתחיל עם בחורות, אלא להמנע מלהתחיל עם בחורות בצורה הלא-יעילה שנהגנו בה עד היום. עכשיו, לאחר שאתם מצוידים במעט תיאוריה והרבה רצון – כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לצאת לשטח ולהתחיל להתאמן בשיווק עצמי. פשוט תשתדלו להתחיל מההתחלה ולא מהסוף – זה עובד יותר טוב כך.
 
לכתבות נוספות על תקשורת בין אישית, הכנסו לאתר
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by