בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
לחזור לג`ינס 
להיכנס לג'ינס 

להיכנס לג'ינס

 
לחזור לג`ינס |
 
יפית בן נון

כל ההריון פינטזת על הג'ינס החתיכי שלך בארון ועל השמלת האדומה הצמודה. עכשיו כשילדת, הגיע הזמן לחזור לגיזרה. שאלת מליון הדולר, איך עושים את זה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לאחר לידת בתי, בין הנקה להחלפת חיתול, מצאתי את עצמי תוהה כמה מהק"ג העודפים שהצלחתי לעטות על עצמי, השלתי אי שם בחדר הלידה. חישוב מהיר הביא אותי לחשוב כי השקילה תעלה חיוך על פניי. אך עד מהרה התבדיתי, החיוך היחיד שנראה באזור היה של המשקל, שצחק על חשבוני.

איך חוזרים לג'ינס לאחר הלידה? זו שאלת מליון הדולר כמעט של כל אישה אחרי לידה. ענבל קרקו, דיאטנית ראשית בשומרי משקל, תלווה אותך בדרך לגזרה הישנה שלך.
 

קשה קשה

איך נכנסים לג'ינס הישן? (צילום: photos.com)
 איך נכנסים לג'ינס הישן? (צילום: photos.com)   
חופשת הלידה נמשכת שלושה חודשים, על פניו זמן אידיאלי לחזור לאכול כמו שצריך ובהדרגה לחזור למשקל הקודם. אז למה זה כל כך קשה? ענבל מזדהה עם הקושי "אנו כנשים לאחר לידה, נמצאות בסיטואציה מיוחדת, מתמודדות עם טיפול אינטנסיבי ותובעני בתינוק בתנאים של עייפות, לילות ללא שינה, דכדוך ובדידות. נמצאות הרבה בבית, ליד המקרר, אבל אין לנו זמן לבשל ולהכין אוכל ולכן הפיתוי לאכול מכל הבא ליד - גדול. אין לנו זמן לעצמנו, ובמקרה של אמהות מניקות, קיים רעב כמעט תמידי. למרות כל זאת, כולן משתוקקות לחזור לגזרה שלפני הלידה, לראות שוב את הבטן השטוחה, לחזור לג'ינס ולחזור להרגיש יפות ונחשקות".

ענבל עוזרת לנו להתמודד עם הקשיים, ומציינת שההריון והלידה הם במידה רבה טראומה לגוף, לכן לאחר הלידה יש להקפיד על תזונה בריאה, למען החזרת הכוחות הגופניים. ירידה נכונה במשקל היא ירידה של 1/2 ק"ג בשבוע בממוצע, זה לא הזמן לדיאטת כסאח.
 

אוכל בבקשה

 
על אף כל הקשיים והפיתויים, ענבל דוחקת החוצה את שלל הבונבוניירות שקיבלנו עוד בבית החולים ומהדקת את החגורה.

שעות שינה: מחקרים מצאו שחוסר שעות שינה הוא אחד הגורמים להשמנה, לכן חשוב להשלים שעות שינה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי תנומות קצרות במהלך היום, אפשר לעשות זאת בכל פעם שהתינוק ישן.

ארוחות: חלקי את הארוחות היומיות לשלוש ארוחות בינוניות ולשלוש ארוחות קטנות, במקום ריכוזן ב- 3 ארוחות בלבד. אין צורך להתעסק בבישולים ארוכים ומסובכים. החזיקי בבית שקיות מוכנות של ירקות מצוננים, רטבי לייט מוכנים, לחם קל, פריכיות אורז, פתית, פסטרמה דלת שומן, טונה, גבינה צהובה לייט, מרקים נמסים בכוס לייט, בשרים ותחליפי חלבון מהצומח דלי שומן שצריך רק לחמם, מעדני חלב דיאטטיים, שפע של ירקות ופירות וכל מזון מוכן שחוסך את ההתעסקות בבישול.

נדודי רעב: תופעת הרעב בלילה מוכרת לכל אישה שילדה, ומתעוררת באמצע הלילה להניק. פתרי את הרעב הלילי בעזרת מרק ירקות, סנדביץ מלחם קל עם פסטרמה, טונה או גבינה, הרבה חסה, מעדן דיאט או כוס שוקו חם על בסיס חלב רזה.

פיתויים: גייסי את יתר בני הבית לעזרתך, על ידי הימנעות מהכנסת פיתויים הביתה. אל תחזיקי בבית בתקופה זו פיצוחים, מאפים טריים, עוגות וכל מה שקשה לך "לעמוד בפניו". הילדים יוכלו ללכת לקנות חטיף או ממתק בחוץ.

פינוקים: הרשי לעצמך פינוק קטן, ותכנני שעת פינוק ביום על פי צרכייך האישיים.

דמיון מודרך: דמייני את עצמך לפני הלידה, תלי זוג מכנסיים שאת רוצה להיכנס אליהם על קולב בחדר השינה. הצצה בהם תזכיר לך לאן את רוצה להגיע.
 
 

מעוררת תאבון

אם בחרת להניק, כדאי שתדעי כי תזונה נבונה חשובה מאוד להנקה. חלב האם נוצר מדם האם ולכן חשוב לשתות הרבה, לאכול חלבונים, ברזל וסידן. ללא כמות מספקת של חומרי תזונה בתפריט האם, המאגרים יתרוקנו ובסופו של דבר עלולה להיות השפעה גם על טיב החלב. יחד עם זאת, בעולם המערבי, כשהתזונה סבירה, חלב האם מזין לחלוטין. אין בעיה עם מזונות דלי שומן בזמן ההנקה.

אם את מרגישה רעבה יותר, יש לכך סיבה - תינוק יונק "שואב" מגופך קלוריות. בכל 100 מ"ל חלב אם יש 70 קלוריות. מסיבה זו הנקה לעיתים קרובות גורמת לרעב תמידי שעלול להוביל לאכילת יתר, אומרת ענבל וממליצה:

* שתי הרבה מים. הנקה מצמיאה מאוד ובדרך כלל אנחנו נוטות לבלבל רעב עם צמא.

* אכלי הרבה ירקות, מומלץ לאכול את הירקות מבושלים, מאודים וחיים. זה לא מסובך, קלפי ירקות, חתכי גס ובשלי במים 6-7 ירקות. בכל ארוחה הוסיפי לך 3 ירקות אחרי חימום במיקרו. אפשר להשתמש גם בלקטי ירקות קפואים שחוממו במיקרו 5 דקות.

* אכלי 4-5 מוצרי חלב דלי שומן ביום. הם תורמים לך ערכים תזונתיים החשובים מאוד בהנקה, והם יגרמו לך לתחושת שובע. מחקרים הוכיחו כי אכילה של מוצרי חלב דלי שומן, תורמת לירידה במשקל.

* השתדלי לאכול מאכלים עתירי חלבון כגון: בשר, עוף, טונה, ביצים ומוצרי חלב, ואל תגזימי בפחמימות מורכבות כמו אורז, תפוחי אדמה ולחם.
 

אין לי זמן

איך נפטרים מכל השומנים? (צילום: photos.com)
 איך נפטרים מכל השומנים? (צילום: photos.com)   
כל זה נחמד ויפה אבל למי יש זמן גם לטפל בתינוק, גם לטפל בבית וגם להכין אוכל? ענבל טוענת שהדבר היחיד שצריך להשקיע בו זמן בדיאטה הוא תכנון האכילה, היא גם נותנת מספר המלצות לארוחות שלא דורשות זמן וכמובן דלות קלוריות:

ארוחות קלות:
* טוסט סנדביץ מלחם קל מגבינה צהובה לייט ועגבניה
* כריך מלחם קל עם פסטרמה ומיונז לייט
* סלט מחסות חתוכות עם 3 כפות תירס קל וחצי קופסת טונה ללא השמן
* כריך לחם קל עם חביתה בתרסיס שמן

ארוחות צהריים או ערב:
* 2 שניצל טבעול 5%+ חצי קופסא תירס קל בתוספת סלט חסות עם רוטב וינגרייט לייט
* "מנה חמה" (קיימים סוגים שונים)
* תפוח אדמה במיקרוגל (4 דקות בתוך שקית ניילון) בתוספת חצי גביע קוטג' 5% או גבינה שום שמיר 5%, בתוספת סלט חסות וכף רוטב לייט.
 

זה רק ספורט

ענבל מדגישה את חשיבות הפעילות הגופנית בכל תהליך ההרזיה "פעילות גופנית חיונית ביותר לירידה במשקל, היא מגבירה את קצב חילוף החומרים ומאפשרת לנו לרדת במשקל מבלי לצמצם את צריכת המזון. היא מגבירה את מסת השרירים, שזו הרקמה שצורכת הכי הרבה אנרגיה ובנוסף, היא משפרת את מצב הרוח בזכות הפרשה של אנדורפינים בזמן הפעילות. לכן אני ממליצה להזיז את התחת ולצאת פעמיים ביום לטיול בסביבה הקרובה כשתינוקך בעגלה, להירשם לחוג התעמלות שאפשר לקחת אליו את התינוק או לעשות פעילות גופנית בבית, זאת כמובן לך בתנאי שיש לך משמעת עצמית גבוהה ביותר".

אם עשית את כל זה, אין לנו שום ספק שתוך זמן קצר את נכנסת לג'ינס שלך, ומרגישה שאת האמא הכי שווה בשכונה. בהצלחה!
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by