בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
חדשות התיירות 
קוקפיט בריבוע 

קוקפיט בריבוע

 
חדשות התיירות |
 
עמיקם שרון, נתור-יוניטל

להוריד נעליים, לא לשתות, לחשוב שכולם עושים את זה בשירותים. הגיע הזמן להפרכת מספר מיתוסים. מפילאטיס ועד הפשטת הנוסע הקרוב בעיניים: איך לעבור את הטיסה הקרובה בשלום

 
 
 
 
 
 
 
 
 
קצת פחות לבן, קצת יותר כושר: פילאטיס בשחקים (ASAP)
 קצת פחות לבן, קצת יותר כושר: פילאטיס בשחקים (ASAP)   
טיסות, לרובנו, חוץ אולי מלברי המזל של המחלקה הראשונה, הן כורח די מעיק. צפוף, שעות מוזרות, מטוס שמטלטל, ובמסגרת חוק מרפי, תמיד איזה תינוק מצווח בכסא שמאחוריך. כשירות חיוני לציבור להלן שישה דברים שאפשר לעשות בטיסה כדי להעביר את הזמן, ולשפר את החווייה. עונת ההגירה החלה ולהלן, מהפילאטיס ועד לבלאדי מרי, כל הדרכים לעבור את זה בשלום.
 

פילאטיס בשחקים

תרגילים לחיטוב ולאחר ישיבה ממושכת. מישהי שלא ראתה מחשב זמן רב (ASAP)
 תרגילים לחיטוב ולאחר ישיבה ממושכת. מישהי שלא ראתה מחשב זמן רב (ASAP)   
בטיסות, במיוחד טיסות ארוכות, קיימת סכנות ממשיות בריאותיות שהחמורה שבהן היא תופעת 'פקקת הורידים': היווצרות קרישי דם ברגליים העלולים להגיע לריאות, ללב ולמוח, לגרום לכאבים, פרכוסים, אבדן הכרה ובמקרים קיצוניים - אף למוות. הגורמים המעורבים בהיווצרות קרישים הם צריכת אלכוהול, ישיבה ממושכת, לחץ בטיסה, האוויר הדליל שמכיל ריכוז קטן יותר של חמצן, וגם מתח נפשי גבוה שיש הסובלים ממנו במהלך טיסות.

ההמלצה עד כה הייתה לקום מדי פעם, לחלוץ נעליים ולהתהלך במעברים. זה עוזר, אבל יש שיטות טובות יותר – ישנם תרגילי פילאטיס ופלדנקרייז המותאמים למצבי ישיבה: מדובר בסטים של כעשר דקות, אשר מומלץ לחזור עליהם כל שלוש או ארבע שעות של טיסה. אגב, התרגילים מומלצים גם סתם לכל מי שמבלה שעות ארוכות בישיבה – מול הגה המכונית או צג המחשב .
 

שינה זה לחזקים

לא מצליח להירדם? לך לשירותים לאחר ההמראה (FLICKR, striatic)
 לא מצליח להירדם? לך לשירותים לאחר ההמראה (FLICKR, striatic)   
כשאנחנו ישנים, אנחנו לא מרגישים כלום, לא את הצפיפות והרעש במטוס וגם לא את הזמן שעובר. מתיישבים, עוצמים עיניים, לא מרגישים כלום, לא משתעממים, ופותחים עיניים, אי שם מעבר לים. נפלא, וגם מסייע לפחות חלקית להתגברות על הג'ט לג. בנוסף, שינה היא אמצעי בדוק להתגבר על פחד טיסות.

ישנן דרכים, מלבד כדורים במרשם רופא, כדי להתגבר על הדחף להדחיק:
• לנסות לקחת טיסות לילה, לנסות לא לישון בלילה שלפני הטיסה, ללבוש בגדים רכים ונעימים ולאפסן אביזרים לוחצים כמו נעליים או חגורות במטען היד שלכם.
• לשבת, כמובן, במקום בו יש מקום לרגליים וללכת לשירותים כבר בתחילת הטיסה, ולבקש שתי כריות נוספות מהדיילים כבר בתחילת הטיסה.
• קחו מתיק היד את כל מה שתצטרכו למשך הטיסה אבל לא יותר מידי דברים, משום שהם יכבידו על ה"כיס" שלפניכם . התוצאה: הכסא של הנוסע מלפנים יתקרב אליכם עוד יותר.
 
 

לקרוא כדי לשכוח

המחקרים מראים: קריאה עובדת (FLICKR, schani)
 המחקרים מראים: קריאה עובדת (FLICKR, schani)   
מחקר של אוניברסיטת MIT מסוף שנות ה-90, שנערך בין 20 נוסעי טיסה מארה"ב לאוסטרליה, חילק את נוסעי הטיסה לשניים: בין עשרה נוסעים חולקו ספרים, והיתר נותרו מיותמים מחומר קריאה. המחקר מצא כי הקוראים הצליחו להירדם יותר בקלות במהלך הטיסה, שתו פחות אלכוהול, אכלו פחות והגיעו רעננים יותר ליעדם. בין הז'אנרים השונים, נמצא כי אלה שקראו חומר מקצועי במהלך הטיסה היו הרגועים ביותר במהלכה. בהתאם לזאת, מומלץ לקחת בקלות כל ספר שנסרק בפורמט TXT או DOC ולהמיר לקריאה בפאלם פיילוט, אם אתם מתעצלים לקנות ספר בדיוטי פרי. זה מאפשר סריקת מאמרים, דו"חות, ספרים שלמים לתוך מחשב כף היד הקטן.
 

וירג'ין מרי, בלאדי שיים

בלי סיגריות, ואיזי עם האלכוהול. בחורה בכושר (FLICKR, ende)
 בלי סיגריות, ואיזי עם האלכוהול. בחורה בכושר (FLICKR, ende)   
נראה כי רוב המומחים מאוחדים בדעתם נגד צריכת אלכוהול בטיסה, בטענה כי הדבר עשוי לגרום לצרבת, להגביר את המתח, להקשות על העיכול וההרדמות, לגרום לכם לרוץ לשירותים ועוד ועוד. אם להקשיב למומחים, הרי שבזמן טיסה כדאי לשתות הרבה מים, ומעט תה צמחים. אבל מה לעשות, חלק מהחוויה החו"לניקית כוללת את הבלאדי מרי הראשון, ואז היין עם האוכל, ואז הבלאדי מרי השני אחרי הקפה, ואולי עוד בלאדי אחד לקראת הנחיתה.

סוגית הבלאדי מרי בשחקים נותרה תעלומה: אנשים שלא שותים מיץ עגבניות לעולם מוצאים את עצמם טוחנים כמויות של הקוקטייל הזה רק בטיסות. דורות של דיילים שברו על זה את הראש, בעודם פותחים עוד פחית של המיץ האדום. לאיש אין פתרונות. אז אולי זה רע מבחינה מדעית, אבל לעזאזל, אנחנו טסים לעתים כל כך רחוקות, שאם כבר אפשר למשוך עוד קצת את הפנטזיה על היותנו אנשי עסקים חשובים ולא תפרנים בחופשה דו שנתית, אז נעשה את זה. פחות מזיק מהמקובל לחשוב בפורום המומחים, בהתחשב בסטטיסטיקה.
 

מעשנים הצידה

אתם לא היחידים שלא עושים את זה. עוד מיתוס שהופרך (www.sxc.hu)
 אתם לא היחידים שלא עושים את זה. עוד מיתוס שהופרך (www.sxc.hu)   
טיסות הן הסיוט הגדול של כל המעשנים הכבדים. הכרתי מישהי שנשבעה שבשלב מסוים של הטיסה לניו יורק, היא הייתה מוכנה לפתוח את הדלת ולקפוץ למטה רק כדי לגנוב כמה שאכטות לפני הפגיעה באוקיינוס. להלן מספר טיפים שאולי יעזרו, מעבר ל"תאכלו משהו ותפתרו איזה תשבץ":

• נסו תרגילי נשימה שמדמים את פעולת העישון: לשאוף אוויר לריאות ולהוציא בבת אחת.
• שתיית כוס מיץ תפוזים מחזקת ונותנת אנרגיה חיובית.
• אם אתם רגילים לשתות קפה יחד עם סיגריות, מומלץ להימנע משתיית קפה בטיסה.
• אם אתם בדרך כלל מעשנים אחרי ארוחה מלאה וגדולה, רצוי לחלק את הארוחה בטיסה לשתי ארוחות קטנות כדי להימנע מתחושת המלאות.
 

סקס בנחיתה

סקס על המטוס הוא הפנטזיה האולטימטיבית, אולי כי היא נשמעת מגניבה ביחס הפוך לכמה שהיא ניג'וס בחיים. אפשר להתמזמז קצת מתחת לשמיכה שמונחת לכם על הברכיים, אבל בכל הנוגע לדבר האמיתי, שירותים של מטוסים פשוט לא נועדו לעשות בהם סקס. מדובר במקום צפוף, מסריח, הדיילת תמיד דופקת ברגע הלא נכון, שלא לדבר על מה קורה אם הרגל נתקעת בחור של האסלה. מסיבות אלה בדיוק, אל תאמינו לאף אחד שאומר לכם שעשה את זה שם. אם כל מי שמתפאר שעשה סקס במטוס היה באמת עושה סקס במטוס, אף אחד לא היה נותר בכיסא שלו.

לסקור את יושבי המטוס, ולחשוב למי היית עושה טובה, לטייל לאורכו ולרוחבו ולדמיין אנשים עירומים או סתם להמציא עליהם סיפורים, זו העברת זמן מהנה ביותר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by