בערוץ

מסלול שקיעה ומים

תיירות נענע

מגן לאומי חוף השרון לגן לאומי אפולוניה: סיור מחוף לחוף ברכס הכורכר המערבי של השרון עם נופיו המרהיבים, מגוון הצמחים והפריחות, עקבות בעלי החיים בדיונות ועם התמזגותם של שמים ומים בשקיעות נפלאות

לא רק מטקות. חוף השרון (תמונה: דורון ניסים)
מסלול הטיול: מגן לאומי חוף השרון עד לשמורת נחל פולג, ומשם ברכב לגן לאומי אפולוניה. למסלול המלא נדרשים לפחות שני כלי רכב.
אופי המסלול ברגל: כתשעה קילומטרים בדרגת קושי בינונית. ניתן לעשות חלקים מהמסלול.
משך הטיול: בין חמש שעות ליום שלם.
גישה: הטיול מתחיל בגן לאומי חוף השרון: מכביש החוף פונים לכיוון המרכז המסחרי שליד קיבוץ שפיים. בכביש הפנימי של המרכז המסחרי פונים צפונה, מגיעים לכיכר ופונים מערבה. הכביש הופך לדרך עפר, המגיעה עד לגדר הגן. ממשיכים בדרך עפר דרומה, במקביל לגדר, עד שמגיעים לרחבת החניה שמול שער הכניסה. שם נוריד את הנוסעים, שני כלי רכב יחזרו לכביש החוף ויפנו צפונה לכיוון וינגייט, ייכנסו לוינגייט, יחנו רכב אחד (החניה בתשלום), ויחזרו עם הרכב השני לגן לאומי חוף השרון.

תיאור המסלול:

נוף מרהיב באתר היסטורי. אפולוניה (תמונה: גליה אוהד, רשות הטבע והגנים)
נצעד בשביל המסומן באדום הפונה לים. נעצור לרגע במרפסת התצפית הדרומית אל הים, נמשיך עד למרפסת התצפית הצפונית, והלאה עד למפגש עם השביל המסומן בשחור. השביל השחור יוביל אותנו לנקודה הגבוהה בגן ולמגדל תצפית שנבנה על ידי ילדים מקיבוץ שפיים שאמצו את הגן. נמשיך עם השביל עד לקצה הצפוני של הגן ומשם נמשיך בדרך עפר לא מסומנת צפונה, שתוביל אותנו לרחבת החנייה של חוף הרחצה בגעש. ליד השער הסגור לכיוון החוף נעלה בשביל מסומן בסגול, נתחבר לשביל האדום ונמשיך צפונה.

גן לאומי חוף השרון ממשיך וגם כאן פורחות חבצלות החוף לצד החצבים. השביל האדום יוביל אותנו ממערב לווינגייט. בהמשך השביל ניכנס לשמורת טבע נחל פולג ונרד אתו את שפך הנחל אל הים. נחל פולג הוא נחל אכזב, שראשיתו ליד קיבוץ רמת הכובש ומוצאו בים התיכון. השמורה כוללת בתוכה מספר סביבות חיים: חוף הים, החוליות (הדיונות) ורכס הכורכר. בחוף הים נתחבר לשביל מסומן בכחול, שיעלה אותנו אל רחבת החניה בווינגייט ואל הרכב שהשארנו שם. נחזור לרכבים בחניה של גן לאומי חוף השרון, נצא לכביש החוף ונפנה דרומה לכיוון הרצליה. נפנה במחלף כפר שמריהו לכיוון הרצליה פיתוח ונמשיך בהתאם לשילוט ההכוונה עד לגן הלאומי. לאחר הפנייה ניסע ישר לכיוון מערב, נפנה צפונה (ימינה) בכיכר השנייה ונמשיך ישר עד לרחבת החניה של גן לאומי אפולוניה.

באפולוניה מחכה לנו סיור בין שרידי יישובים שהתקיימו כאן במשך 1,800 שנים, החל מהפניקים (במאה השישית לפני הספירה) ועד לעות'מנים (במאה ה- 19).

אל תפספסו את מרפסת התצפית "התלויה" מעל הים, ואם אתם מזדמנים למקום בחג הסוכות חפשו את תיאטרון הרחוב שמציג את חיי האבירים במבצר בימי הביניים בליווי מוזיקה עתיקה, סדנאות יצירה והפעלות שונות.