בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
טרי מהאריזה 

טרי מהאריזה

 
 
פלורה צפובסקי

חגיגת ביכורים נדירה לכבוד המעצבים החדשים ביותר בתחום האופנה רגע לפני הפריצה הגדולה לשוק. אל תגידו שלא ראיתם אותם פה קודם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
קרן אור בעיצוב קלאסי (צילום: מיכל ניר)
 קרן אור בעיצוב קלאסי (צילום: מיכל ניר)   
חג השבועות, נזכיר למי שנפרד מזמן מבית הספר היסודי, אינו רק תירוץ לפרסם עוד ספר על עוגות גבינה. כן, מלבד זלילת מוצרי חלב עד לאובדן חושים, מדובר בחגיגה של ביכורים: התוצרים הראשונים של אמא אדמה אחרי החורף.

לכבוד הקונספט הזה, שיכול להתאים לא רק לנישת החקלאות, כדאי לשים את הפוקוס על כמה מהפירות הטריים ביותר בתחום עיצוב האופנה שנבררו היטב מסל הביכורים העונתי. משימת החיפוש וההיכרות לא כללה מעדר וסלי קש, הרבה ערמות בדים ושלל צבע, דווקא כן.

הקרבה למען היצירה

ליהי צבילינגר (23) נמצאת רק בשנה השנייה ללימודי עיצוב אופנה בשנקר, וכבר היא מוכנה להקריב את הנוחות של החבר שלה למען היצירה. החבר, כך מתברר, מתמיד לדרוך בשלוליות הצבע בחדרה.
 
 
ליהי קונה חולצות ומכנסיים ומעבירה אותם תהליך צביעה והדפסה שבסופו הם נראים כמו אמנות מופשטת מהלכת.

מכנסי הג'ינס הגזורים עד הברך זוכים לצביעה בכחול אייטיזי או לבן בגוון טיפקס, ולהתזת צבע הגונה. על חולצות הטוניקה הרחבות והגופיות מופיעות טקסטורות שונות בשכבות והדפסים, כמו פסים צבעוניים, דיסקים חולמניים או רובוט מצחיק שמופיע גם על התגים.

על חולצה לבנה אחת ישנו הדפס שחור של צמיג, שיכול בהחלט להתפרש כטייק הומוריסטי על בעיות החנייה בתל אביב.
 
ליהי צבילינגר בעשייה חד פעמית (צילום: לירון נאמן)
 ליהי צבילינגר בעשייה חד פעמית (צילום: לירון נאמן)   
למרות השימוש בגזרות מוכנות שנחשבות שכיחות, ליהי מדגישה את חשיבות העשייה החד-פעמית, המתחדשת כל הזמן, ובהתאם לכך כל הדפס או שילוב צבעים לא חוזר על עצמו יותר מפעמים ספורות.

הכל טקסטורה

החד פעמיות מדאיגה אלכס סיבקוב (28) גם כן, בוגרת טרייה של אסכולה-מימד, ודמות רב-מימדית: מלבד העיצוב, אלכס גם מאפרת וסטייליסטית ומשמשת כדוגמנית ייצוגית לתכשיטים שמייצרת. התכשיטים שלה ברובם סרוגים ידנית או מורכבים מהמון פרטים, כמין ביטוח מפני חיקויים ומחזוריות. אלכס אוהבת לדבריה, להרגיש את הטקסטורה של התכשיט או הבגד ומושפעת על ידי "אופנת הסבתות" הנוסטלגית. כשזה נוגע להמשך הדרך, היא מביעה התלבטות אופיינית לבוגרי בתי ספר לעיצוב, בין הרצון לייצר פריטים זכירים ו"לא מסחריים" לבין אופציית ההשתלבות כמעצבת עבור מותג מוכר כלשהו.
 
 
 

עיצוב לכ-ו-ל-ם

בשונה מפרחי עיצוב אחרים, מיכל פדלון (28) האחראית ל"מיקושה" לא מפחדת מהמילה מסחרי. להיפך, היא רוצה לראות את העיצובים שלה על כמה שיותר בנות בכל המידות. מיכל גדלה בתוך העסק המשפחתי של ייצור בגדים לקהל נשים מבוגרות יותר, ולמדה את המלאכה מצפייה בהוריה ובתופרות.

לאחר קריירה קצרה כעובדת סוציאלית, מיכל פנתה לעיצוב קו ביגוד צעיר, המשווק כמותג עצמאי. עיצוביה יומיומיים ונוחים ומזכירים במידה מסוימת רשתות ביגוד כמו Scoop או Honigman. אולי בעקבות העיסוק בעבודה סוציאלית, ניחנת בהם הדאגה אמיתית לגזרה הלא תמיד מושלמת של הלקוחה: הבדים הם ברובם נמתחים או זורמים, וההדפסים הצבעוניים והפרחים הרקומים מתגייסים לטשטש פגמים. לצידם בולטת גופיית תחרה שקופה לגמרי עם שרוולי פרפר מרחפים, פרי ה"אובססיה" של מיכל לתחרה.
 
 

סטארט-אפ סקסי

סיום לימודי העיצוב של גלית זוננברג (37) חל אי שם בשנת 2000. מאז היא הספיקה לעבור מסלול שכלל את כל הכיוונים וההתלבטויות האפשריים. היא עיצבה למותג ידוע, זכתה בתחרויות עיצוב בינלאומיות, הלבישה כלות ביצירות נועזות ומשעשעות ובדרך אספה המון ברזלים מפוסלים מהכביש לקשט את ביתה האגדי בנווה צדק.

לפני שנתיים הורידה הילוך וכעת היא חוזרת אט אט לתמונה. מלבד חולצות חצי-שקופות בגזרת צינור וחצאיות טול בשכבות, יש לה קלף חדש בשרוול. הסטארט-אפ מסתכם בגרבונים מודפסים, עשויים בטכניקה מיוחדת ומחומר עמיד במיוחד. הכיוון הזה, שאינו מובן מאליו למעצב היצירתי המצוי, נולד מהגישה המפוקחת יחסית בה נוקטת גלית: לדבריה, יש כרגע "גאות היסטרית" של מעצבים צעירים, והעתקות ומחזור הן תופעות בלתי נמנעות. הגרבונים, היא מאמינה, הם מוצר ייחודי.
 
 

עיצוב עם טוויסט

נראה שלא קל למצוא מקום טוב על הסקאלה החמקמקה בין המוצר החד-פעמי לייצור המוני, בין ביטוי ה"אני" הייחודי כמעצב לבין ההתחשבות בגורם הכלכלי ודרישות השוק. כשנדרשה לנושא, ענתה קרן אור (38) כי לדעתה מצאה את המקום הזה.

לפני כשלוש שנים קרן ערקה סופית מעבודתה בתחום הטלוויזיה לתשוקה הוותיקה שלה, עיצוב בגדים, וכעת היא חולקת סטודיו וחנות במתחם גן החשמל עם מיכל ניר, גם היא מעצבת צעירה. הבגדים שלה הם יומיומיים עם טוויסט, בצבעים בסיסיים כמו שחור, כחול נייבי ואפור ועם הרבה אלמנטים פיסוליים של תפרים ונפח. למרות שניתן למצוא בחנות גם חולצות רכות ונזילות מבדים קלילים, ניכרת עדיין הפנייה ללקוחה שמוכנה לפעמים להתפשר על הנוחות או הנשיות למען המראה היוצא דופן. דגם בולט במיוחד למשל הוא שמלה שחורה ונוקשה עם רכיסה אלכסונית, שמעבירה תחושה של מדי קרב מתוחכמים. אין ספק שזה מפתה ליצור עוד ועוד מהפריט שנמכר בהצלחה, מודה קרן, אך היא משתלטת על היצר הזה, כדי להמשיך ולחדש.
 
 
איפה אפשר למצוא אותם:

ליהי צבילינגר: Bleach מרכז בעלי המלאכה 5 תל אביב, Mayu מלכי ישראל 7 תל אביב.

אלכס סיבקוב: סלון סלומה גורדון 25 תל אביב, בתאריכים 20-22 ביוני ביריד המעצבים בקניון עזריאלי.

מיכל פדלון "עיצובי מיקושה" סמטת התבור 7 תל אביב, "כותנה אדומה" קניון סירקין פ"ת, "שונאלי" דיזנגוף 162 תל אביב.

גלית זוננברג: "המחתרת" קינג ג'ורג' 16 תל אביב, "דלינקה" שבטי ישראל 36 רמת השרון.

קרן אור: הסטודיו של קרן אור ומיכל ניר, לבונטין 6 תל אביב (10%הנחה בימי חג השבועות).
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by