בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סקס בהריון ואחרי ליד 
להיכנס למיטה 

להיכנס למיטה

 
סקס בהריון ואחרי ליד |
 
יפית בן-נון

את בהריון, כבד לך, קשה לך ובנוסף לכל זה את עייפה יותר מתמיד. איך מתגברים על כל התופעות ושוקעים בשינה נעימה, ומה תפקידו של בן הזוג בין הסדינים? כמה טיפים ללילה טוב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
העייפות הפוקדת אותך ממילא בהריון ביחד עם לילות לבנים, בהן את מתהפכת במיטתך מנסה למצוא תנוחה מתאימה אך לשווא, מהווה קוקטייל חריף במיוחד לעצבים הגועשים. מה כבר ביקשת?! פשוט לישון. נבות סיון, פיסיותרפיסטית, מדריכה מוסמכת להכנה ללידה ומומחית בשיקום רצפת האגן, עוזרת לך להירדם. לא לפני שהיא מביעה דאגה כנה ועמוקה לבעיות השינה שחווה בן הזוג לצידך, המקשיב לקול נחירותייך הרמות. נשים רבות בהריון נוחרות, דבר שייפתר רק לאחר הלידה. זו כנראה דרכו של הטבע להכין גם את הגבר לבואו של התינוק. שגם הוא יקום בלילה.
 

בטן גב

אני רק רוצה לישון ( צילום: axolo-flickr)
 אני רק רוצה לישון ( צילום: axolo-flickr)   
לפני שניכנס אל בין השמיכות במטרה לעזור לך לישון. ביקשנו להפריח לא מעט מיתוסים ושמועות עקשניות לגבי תנוחת השינה המועדפת בהריון, "אין שום בעיה לשכב על הבטן כל עוד זה נוח לאישה. אין איסור לשכב על הבטן. העובר בפנים מוגן בתוך קרומי השפיר. בחודשים מתקדמים זה פשוט לא נוח. אז ניתן לשכב על חצי צד ובעצם להישען על הבטן". אומרת סיון ומחזירה לאלו מאיתנו המורגלות לישון על בטנן לפחות עוד מספר חודשים של רוגע.

לגבי ההמלצה לשכב על צד שמאל, בשל העובדה כי כלי הדם המספקים ומנתבים דם אל ומהרחם נמצאים בצד ימין, אומרת סיון "אומנם זה יותר טוב. אבל אין שום בעיה לשכב על צד ימין. אפשר גם על שמאל וגם על ימין". לעומת זאת שכיבה על הגב פחות מומלצת בחודשים המתקדמים כי כל משקל הרחם ותכולתו יושבים על כלי הדם הראשיים וזרימת הדם פחות טובה. אין איסור על כך, אבל ההמלצה היא שהאישה תשכב על הגב כל עוד נוח לה ונעים לה. לרוב בשבועות מתקדמים לאחר כמה דקות של שכיבה על הגב האישה מרגישה מן תחושת חנק כזו. אז היא במילא משנה את התנוחה".
 

מה עובר עלי?

 
אומנם התנוחה בה את מורגלת לישון, כמעט אינה מהווה בעיה, לפחות לא בהתחלה. אך טרדות אחרות מעיבות על מנוחתך. כולם אומרים שאת צריכה לנוח. חכמים גדולים שינסו הם לישון עם בטן ענקית, וכאבים שתוקפים אותך משום מקום. סיון מנטרלת את הקשיים, אחד אחד.

כאבים במפרקי האגן
מי שחוותה את הכאבים הנוראיים הללו בתחילת ההריון יודעת שמדובר על כאבים חזקים מאוד, הנחמה היא שבסוף זה עובר. "כאבים במפרקי האגן הם מאוד שכיחים, לעיתים ממש מהשבועות הראשונים של ההריון. מקורם של הכאבים הוא באגן והם נובעים מהפרשה של הורמונים שמרככים את רקמות החיבור".

בכדי להקל על הכאבים ניתו לעשות מספר דברים בינהם לשמור על פיסוק ברוחב האגן בזמן שכיבה. "מוטב לשכב על הצד כאשר רגל אחת מוגבהת ויוצרת זווית פתוחה באגן. הניחי בין ולאורך הרגליים כרית (הכרית צריכה לתת תמיכה לאורך כל הרגל) או שתיים (ניתן אף להשתמש בכרית הנקה, או בשמיכת פוך מגולגלת) אשר ישמרו על הפיסוק, או לחלופין הניחי רגל אחת על בן הזוג. ברגע שהרגל העליונה נשמרת במרווח מהרגל התחתונה, קיים פחות מתח על הרצועות של מפרקי האגן והכאב פוחת".

אם ברצונך להפחית מן הכאב גם בזמן ערות, סיון מייעצת כי תמנעי עד כמה שניתן מפעילויות שיפילו גזירה על מפרקי האגן, מה שנקרא רגל פה רגל שם, כמו: עליית מדרגות. הפעילות הגופנית המומלצת היא 'סימטרית', ללא נשיאת משקל, כגון: שחייה ואופניי כושר. אופציה נוספת העומדת לרשותך היא רכישה של 'חגורת אגן' אשר תומכת בטבעת האגנית ומקלה על הכאב.
 
 

בטן ענקית

הבטן הולכת לפניך (צילום: photos.com)
 הבטן הולכת לפניך (צילום: photos.com)   
הבטן שלך הולכת לפניך ומקשה עליך. מעבר להליכה המתנדנדת והקושי הכללי להתנייד. הבטן שלך גם מקשה עלייך לישון. "בשבועות מתקדמים" מסבירה סיון, "הבטן דוחקת את הסרעפת כלפי מעלה. במצב זה את יכולה להיעזר בכרית או שתיים על מנת להגביה מעט את המיטה. דבר שיקל עלייך"

קיימת תופעה נוספת המתרחשת בחודשים המתקדמים, "בערך משבוע 32 וצפונה הבטן מאוד גדולה, כאשר שוכבים על הצד, הבטן נמשכת לתוך המזרון בעוד שהגוף נשאר סטטי. הדבר היוצר תחושה לא נעימה. במצב זה ניתן לקחת כרית ולהניח אותה כמו מעצור לדלת מתחת לבטן כך, הבטן מתאזנת במישור אחד עם הגוף ולכן הרבה יותר נעים".

כולנו ישנים עם כרית, אך האם אנחנו יודעים היכן בדיוק היא אמורה להיות מונחת, סיון מסבירה, "בין אם בחרת לשכב על הגב או על הצד, כדאי שתניחי כרית מתחת. את הכרית יש להניח בצורה כזאת שתסתיים בקו הכתפיים. כרית מטרתה לתמוך רק בשקע הצוואר".
 

התכווצויות בשוקיים

השוקיים מתכווצות לך מתוך שינה בפתאומיות וכדי לשחרר אותן מממליצה סיון למתוח את אצבעות כפות הרגליים לכיוונך (פעולת פלקס), פעולה אשר גם בן הזוג יכול לעשות עבורך באופן פסיבי. לחילופין ניתן גם לעמוד ואז מצב הפלקס קורה באופן אוטומטי והשריר משתחרר במהרה.

תחושת נימול
קשה מאוד למצוא אישה שמסיימת את הריונה ללא מידה כלשהי של בצקת. "בהריון יש יותר נוזלים בגוף", מסבירה סיון, "הנוזלים נאגרים ברקמות הרכות, דבר המתבטא בבצקות בעיקר ברגליים ובידיים, והבצקות הן שגורמות לתחושת הנימול. כדי לעודד את החזרת הנוזלים מכף היד מומלץ כי במצב של שכיבה, תניחי את היד על כרית או שתיים, כך שהיא תהיה גבוהה מגובה הלב. במצב של ישיבה את יכולה להרים את היד, לפתוח ולסגור את כף היד, דבר שמאוד מקל על המצב.

לגבי הרגליים ניתן להפעיל גם אותן, לעשות פוינט ופלקס עם כפות הרגליים ובכך לעזור למעבר הנוזלים. אם את מאוד סובלת תוכלי לרכוש גרבי לחץ, אותם חשוב לגרוב עוד בטרם את יורדת מהמיטה (לפני שהרגליים מתנפחות) ולא לישון איתם". טיפ נוסף שמבקשת סיון לציין הוא: כדאי להסיר את הטבעות, לפני שהולכים לישון. בבוקר לנסות להחזיר את הטבעת ואם היא לא עולה לוותר".

ואם כל זאת לא עוזר, תמיד תוכלי לבקש מבן הזוג, שוקו חם, עיסוי נעים ומרגיע. ואולי אף להעביר את הלילה בדיבורים או במעשים. חלומות מתוקים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by