בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שוק מעצבני העיר 

שוק מעצבני העיר

 
 
נויה נרדימון

שוק מעצבי העיר יוצא לדרך פעם נוספת עם הכרזת מטרות מבורכות, שלרוב לא משיגות את יעדן וגורמת לאוהדי האופנה לאכזבה ותסכולים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פרויקט הטי-שירטים והסלבס שתרמו את גופן (יח"צ)
 פרויקט הטי-שירטים והסלבס שתרמו את גופן (יח"צ)   
בשבוע הבא ייפתח בגני התערוכה שוק המעצבים שכולל בתוכו כמאה מעצבים ותיקים וצעירים שיציגו מגוון רחב של פרטי לבוש בהנחות של בין 30%-70%. גולת הכותרת של השוק היא לקדם ולחשוף מעצבים צעירים שעד היום "עיצבו למגירה".
בנוסף, פרויקט הטי-שירטים שוב יוצא לדרך. שלושים מעצבים, בניהם גרדרובה, פישנדג, דינה גלס ועוד, עיצבו טי שירטים בסדרה מוגבלת של 50 יחידות, אותם מדגמנים סלבס כמו ריקי בליך, קרן מור ואבישג רבינר. השנה הוחלט להעביר את ההכנסות מהמכירה ל"חצר הנשית ביפו", הפועלת לקידום והעצמת נערות יהודיות וערביות תושבות הסביבה.

לכאורה כל המטרות שהציבו לעצמם מארגני השוק מבורכות, אבל כמו כל אמן אחר בארץ שצריך לעבוד במלצרות כדי להשיג כסף להוציא תקליט או להעלות הצגה, כך גם המעצב החדש. הוא צריך לממן בעצמו בדים, כפתורים, לפעמים גם לשלם לגוזרים ותופרים ובנוסף על כך, לשלם סכום של אסטרונומי על מנת שיוכל להציג את מרכולתו בשוק. נשאלת השאלה למה זה לא עובד הפוך? למה שלא יינתנו תקציבים למעצבים שרוצים להציג בשוק ואם זה נשמע לכם מופרך, אז לפחות שלא יידרשו לשלם על הצבת דוכן!
 

רק היום, הכל ב-500 שקל

 
השימוש במילה שוק במקרה זה תמוהה מעט. שוק נחשב למקום המשמש למסחר, בו יכולים גם מעוטי יכולת לרכוש תוצרת זולה. לא כך קורה בשוק המעצבים. מעצבים צעירים, זו פנייה אל הלב שלכם- נכון שמלצרתם ימים ולילות על מנת להפיק מפיסת בד קטנה את המיטב, אבל האם זה אומר שגם הצרכנים צריכים לצאת למלצר כדי להרשות לעצמם לרכוש אותה?

אך אולי הדבר האבסורדי ביותר הוא העובדה שצריך לשלם דמי כניסה. תארו לעצמכם שהייתם צריכים לשלם בכל פעם שהייתם נכנסים לשוק הפשפשים, לדיזינגוף סנטר או לחנות בגדים. הכניסה לשוק המעצבים, עלתה בשנים קודמות 10 שקלים והיום היא עומדת על 15 שקלים. אך אין זה מסתיים בהוצאה הסמלית הזו, שהרי המטרה היא להוציא כסף והרבה החל מדוכני הבגדים, האוכל, ועד לתשלום לחנייה. וכל ההשקעה הזו אל נא נשכח, עבור הקדמת המבצעים, שאת רובם ניתן לפגוש גם בחנויות הרגילות שבוע לאחר מכן ושם.
 

אצה לי השוקה

חולצה עם מטרה טובה (יח"צ)
 חולצה עם מטרה טובה (יח"צ)   
אחד הדברים המקסימים בשוק הוא האפשרות להסתובב בין הדוכנים, להשתכר מהצבעים ולהתלטף בבדים. הבעיה היא שכמות האנשים שמגיעה לשוק יוצרת עומס וצפיפות, שכל מה שבא לך זה לברוח משם וכמה שיותר מהר. המוכרים עצבניים, ישנם תורים ארוכים לתא מדידות קטן, והנגישות שאמורה להיות לבגדים נעלמת כלא הייתה. זה נפלא שמגיע קהל גדול לשוק המעצבים, אבל אולי צריך לתת את הדעת על עיצוב המקום והנגישות למשתמש.

בחזרה למושג שוק. יש כאלה שאולי מצפים לראות את המעצב האהוב עליהם עומד מעל הבסטה שלו וצועק: "רק היום שלוש גופיות במאה שקל", רק שזה לא יקרה. לעומת זאת, מציעים המעצבים בנוסף להנחות גם מתנות. רק שהמתנות יקרות במיוחד או זולות, תלוי מאיזה צד מסתכלים. למשל אצל אחד המעצבים אם תקנו בגדים בסך של 600 שקלים, תקבלו החזר לכרטיס הכניסה (בקיצור 15 שקל). אצל אחר, קנייה של בגדים בסך 350 שקלים תזכה אותך בכרטיס חנייה חינם. תודו שזה נותן הרגשה של אותם פרסים מצ'וקמקים, שמגלים בתוך שקית יומולדת.
 
 

מעצב נולד

תערוכה של תלמידי שנקר משדרגת את הג'אנק מהבויעדם (יח"צ)
 תערוכה של תלמידי שנקר משדרגת את הג'אנק מהבויעדם (יח"צ)   
אך יחד עם זאת, אולי הסיבה היחידה שבגללה שווה להוציא 15 שקלים לטובת האירוע, היא תערוכת הסטודנטים מהמחלקה לעיצוב בשנקר. התערוכה מתבססת על עיצוב מערכת לבוש שמבוססות על פריטים ישנים יותר שעברו שידרוג.

הפרויקט מעודד מיחזור ושימוש של חומרים מן העבר לעיצוב של המחר. מכיוון שלא חסרים בארץ בתי ספר לעיצוב, חבל שאין עוד תערוכות או תצוגות כאלו באירועי השוק, שיכולות לקדם מעצבים טריים שטרם יצאו לשוק.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by