בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
משחקי שקיות 

משחקי שקיות

 
 
לילך צור

עמית בריליאנט ממחזרת שקיות לכדי אקססוריז בוהקים, בטכניקה שמייצרת מראה חד פעמי, עם מודעות לצרכים אופנתיים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ארנקים בהשראת שקיות טבק (רלי אברהמי)
 ארנקים בהשראת שקיות טבק (רלי אברהמי)   
בסטודיו של עמית בריליאנט יש אלפי שקיות. הן מסודרות על מדפים שמתחילים ברצפה ונגמרים בתקרה, לפי צבע, גודל וחומר. אפשר לראות שם קופסה עם שקיות במבה ריקות ונקיות, שקיות אריזה מחנויות, אריזות קפה, קמח וממתקים, שאחר כך יהפכו בין ידיה לארנקים, קלמרים, תיקים וכובעים. ממבט ראשון זה נראה כמו רכושו של אספן כפייתי, אך מצד שני היא משתמשת תכופות באוסף השקיות, ויש בזה משהו שנוגד את הדחף האספני. כך קורה שלפעמים היא מתקשה להיפרד מאחת מיוחדת שבאה מארץ רחוקה או שמעוטרת בציור נדיר.

למשמע את השקית

קל להדביק לאקססוריז תווית של מיחזור, כשיש להם את המאפיינים המסוימים. המראה הטרנדי של אפקט הקולאז', שמרמז על מוצר שעשוי משאריות בטכניקה ידנית, מתאימים למוצרים מסוג מסוים, אותם ניתן לראות במספר קולקציות של מעצבים צעירים. לצרכנים שרוצים באמת ובתמים להיות כמה שיותר ידידותיים לסביבה, אמור להיות קל יותר עכשיו, אבל אין ממש משמעות אקולוגית לעובדה שעושים שימוש חוזר בחומר, שכן במהלך הייצור משתמשים באמצעים אנטי-אקולוגיים בעליל.
 
 
במקום הרצון למחזר למען עולם טוב יותר, יש לעמית רצון לחיות חיים פשוטים ונעימים יותר. במה זה מתבטא? "בחיי עיר כפריים", כהגדרתה. כלומר, חיים במרכז תל אביב ההומה, עם המולת הרחוב תוך כדי שימוש רק במה שצריך, בלי צריכת יתר עצמית ושל אחרים.

אייקון אופנה

מהבחינה הזו יש משהו אותנטי בסוג העבודה של בריליאנט: הטכניקה שלה מבטאת באופן כמעט מדויק את צורת חייה, וזה אומר שהמיחזור אצלה הוא לא רעיון שמתקשר דווקא לעיצוב ולאופנה, אלא הינו תוצאה כמעט מקרית של אורח חיים. לדבריה, את הרעיון קיבלה כשעטפה בניירות צבעוניים את ספרי ילדיה לבית הספר.
 
האריזות שהופכות לאקססוריז מקורן בעולם הצריכה (רלי אברהמי)
 האריזות שהופכות לאקססוריז מקורן בעולם הצריכה (רלי אברהמי)   
יש משהו בתמימות הפעולה הזו שמצוי גם בקונספט של הארנקים שהיא מעצבת, העשויים משכבות של ניירות בדוגמאות שונות, שיוצרים משחק בין צבעים ודימויים. רוב הפריטים שלה פונקציונליים בבסיסם ועיצובם הפשוט והחכם קיבל את השראתו מחפיסת הטבק שהיא מעשנת. מאוחר יותר נוספו אליהם תיקי אוכל, קלמרים, תיקי מסמכים ואפילו ארנקים עשויים ממצופי יד הכוללים את הצ'ופצ'יק ממנו מנפחים.

תהליך היצירה של עמית מתחיל ונגמר בה. היא מתעקשת להמשיך לעבוד כמעט לבד, וכמו שהיא מגדירה, להיות בהתחלה ובסוף של כל מוצר. הדימויים המותגיים על השקיות המקוריות, בהם היא משחקת פעם אחר פעם לכדי הגילוי שלהם במוצר הסופי, יצר מתח בין המסחור הגלובלי למקוריות.
המוצר המתקבל הוא חד פעמי, מקורי ופונה לצרכני אופנה כאל אינדיבידואליסטים, תוך כדי שימור והפיכת הלוגו לסוג של אייקון אופנתי.
 
 

עיצוב בשכבות

למה כובע? (עמית בריליאנט)
 למה כובע? (עמית בריליאנט)   
הפריטים עצמם נראים ומורכבים כפאזל בטכניקת שכבות, המעניקה לארנקים ותיקי המסמכים הקטנים מראה מזמין, נעים למגע ברכותו ונוחות מבחינת שימוש. לעומתם, העיצוב של הקלמרים ותיקי הלאנצ' בוקס, לוקה בחוסר דיוק צורני. מה שיכול להיות יפה מאד אם היה נשאר כשקית אכסון, מאבד במקרים אלה מצורתו ומחינניותו עם הסגירה ועם התליה על היד.

לחורף מתכננת עמית מוצר חדש עם מראה אקסטרווגנטי ומשובב נפש בדמות כובעי גשם שמזכירים מעט קסדות של כבאים. הכובעים עשויים בגזרה אליפטית מוקפדת ומהווים אופציה מקורית, שובבה ושונה לחורף הקרוב.


BEGGARS – עמית בריליאנט
הדוכן של עמית, מדרחוב נחלת בנימין, ימי שלישי ושישי 3518090 :052
דל'ארטה, אלקלעי 9, 5466993 :03
מחירים: 55-200 ש"ח
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by