בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
חדשות התיירות 
נשארים בארץ 

נשארים בארץ

 
חדשות התיירות |
 
תיירות נענע

דחיות, עומס על הקווים והפסדים של מיליוני שקלים בכל יום: כוננות ספיגה לקראת השביתה הצפויה בנתב"ג

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מטוסים מושבתים. בקרוב אצלנו (FLICKR, timlauer)
 מטוסים מושבתים. בקרוב אצלנו (FLICKR, timlauer)   
ביום שני, ה-23 ביולי, כשמהדורות החדשות רגשו וגעשו על "אם כל השביתות" הצפויה במשק, ועשרות אלפי ישראלים בהו בכרטיסי הטיסה שלהם בדאגה, הוציא שר התיירות, יצחק אהרונוביץ', מכתב המפציר בעופר עיני יו"ר ההסתדרות, שלא לכלול את נתב"ג בשביתה המתוכננת: "השביתה המתוכננת השבוע," אמר שם אהרונוביץ', "במידה ותכלול את נמל התעופה, מסכלת באופן בלתי-הפיך את מאמצינו".

המאמצים עליהם מדבר השר כוללים ניסיונות לשקם את ענף התיירות הישראלי מכל המכות וההנחתות שהוא סובל מהן בשבע השנים האחרונות: מפיגועי טרור ועד מלחמת לבנות השניה, שהפכה את קיץ 2006 לנטול תיירות חוץ כמעט לחלוטין. היום כבר ברור כי מאמציהם של גופים שונים למנוע את השבתת נמלי הים ונתב"ג העלו חרס, וכי ממחר (יום ה'), עשרות אלפי ישראלים יישארו בארץ, אחרים ייתקעו בחו"ל בלי יכולת לחזור ארצה, ואלפי התיירים הצפויים להגיע ארצה בסוף השבוע הקרוב, ייעדרו ממנה.
 

"נזקים של מיליון אירו ליום"

מה עושים עם כל זה עכשיו (FLICKR, autumn bliss)
 מה עושים עם כל זה עכשיו (FLICKR, autumn bliss)   
מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, מעריך את הנזק לענף התיירות בעקבות השבתת המשק בשיא עונת התיירות, בלמעלה ממיליון אירו ליום. צמח פנה אף הוא לעיני, בבקשה להוציא מכלל מעגל השובתים את העובדים הנמנים על ענף התיירות, בהם עובדי רשות שדות התעופה. לאחר שלא התקבלה תשובת יו"ר ההסתדרות, מדגיש צמח כי מעבר לנזק הכספי המיידי לקופת המדינה וענף התיירות, השביתה עלולה לפגוע בתדמיתה של ישראל בטווח הארוך כמדינת תיירות. "בימים אלו נמצא ענף התיירות בתהליך התאוששות הדרגתי, שבא לאחר המשבר העמוק אליו נקלע עקב המלחמה בלבנון." השלכותיה של השביתה דווקא בשיא עונת התיירות הנכנסת לישראל, הוא מזהיר, "משמעותית ביותר בטווח הקצר, כשתמנע כניסת התיירים לארץ ובטווחה ארוך, כשתפגע בתדמיתה של ישראל כמדינת תיירות, תדמית שכאמור משוקמת בימים אלו".
 

בינתיים דוחים, לא מבטלים

סוכנויות הנסיעות נערכות בכוחות המתוגברים לפניותהם של אלפי ישראלים בימים הקרובים. מישראייר-נתור נמסר כי הישראלים שומרים על רוגע יחסי, וכי לא נרשמים ביטוליים המוניים. לימור ויינטמן, סמנכ"ל תיירות יוצאת של חברת "צבר תיירות ונופש", מעדכנת כי "בצבר אנחנו מקפידים לקחת בימים אלה בכל הזמנה שנעשית במרכז ההזמנות גם את פרטיו האישיים של הנוסע, על מנת להגיע אליו וליידע אותו בשינויים או ביטולים במידה ויחולו". במקביל, מדווחים ב"צבר" על הארכת שעות הפעילות במרכז ההזמנות של החברה, במטרה לתת מענה לשאלות הנוסעים במידה ויהיו שינויים וביטולים בטיסות."

אתי שמחי, מנהלת פרסום ורכש תיירותי בדיזנהויז יוניתורס, מוסרת שמאז אתמול, יום שלישי, ישנן פניות רבות מלקוחות האמורים לטוס לחו"ל בימים הקרובים עם שאלות בנוגע למצב הטיסות שלהם: "בחברה עושים ככל שניתן בכדי למזער את אי הנוחות העלולה להיגרם ללקוחותינו על-ידי מציאת חלופות, במקרים בהם ניתן לעשות זאת." שמחי מוסרת שבמקרה של במקרה של טיסות שכר, בהם ביטולים ושינויים כרוכים בדמי ביטול הנגבים מספקי התיירות, דיזנהויז יוניתורס ניזונים מהם בכל הנוגע לשינויים בלוחות הזמנים. נכון לעכשיו, מעדכנים בחברה, "לקוחות מעדיפים שלא לבטל את ההזמנות שלנו, ומעדיפים לדחות את הטיולים למועד אחר."
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by