בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תענוג מעורב 

תענוג מעורב

 
 
יעל טרגן, מערכת RED

קווים אלגנטיים בשיק בינלאומי בקולקציית הגברים וצבעוניות מוגזמת ומאכזבת בקולקציית הנשים הפכו את תצוגת הסתיו-חורף של קסטרו לתענוג מעורב במיוחד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בדרכי לתצוגת האופנה של קסטרו, בעודי סוללת את דרכי על המדרכה בין חבורות של טיפוסיות מעודכנות, הבחנתי בגברת שניסתה לשווא להסתתר מאחורי עמוד צר, כאשר היא חולצת במהירות נעלי התעמלות ומחליפה אותן בנעלי עקב אדומות. לא בכדי נענתה אותה גברת לחוקים הבלתי כתובים של אירועי אופנה בכלל וקסטרו בפרט: תצוגת האופנה של קסטרו לחורף 2008 אינה עניין של מה בכך.

קסטרו פועלת בתחום עיצוב האופנה מאז שנות ה- 50 והפכה זה מכבר לסמן אופנתי בכל הקשור לתרבות המיינסטרים הישראלית. לקסטרו 87 חנויות ברחבי הארץ, מתוכן 47 לנשים, 40 לגברים (תחת השם קסטרו-מן) ושלוש המוקדשות לאביזרי אופנה. את המראות שראינו על גבי מסלול התצוגה ביום ראשון, סביר שנקבל בווריאציות שונות ברחובות עירינו בעונה הקרובה.

את התצוגה פתחה בדברים אתי רוטר, מנכ"לית קסטרו (בשיתוף עם גבי רוטר). רוטר הדגישה את החשיבות שנותנת העונה קסטרו לפרשנות האישית של הלקוחות לבגדים ולשילובים האישיים שהם מוזמנים ליצור לאותם בגדים. אינפורמציה מעניינת אחרת שהופיעה בקטלוג נגעה ליציאה של הקולקציה לחנויות, לפיה העיצובים החדשים צפויים לטפטף מדי יום ביומו במשך כל העונה (במקום לצאת בבת אחת), כך שהתכונה העדכנית של ההיצע בחנויות, תישמר.
 
 
 
קולקציית הנשים של קסטרו הציגה ארבעה קווים: קז'ואל, מחויט, ערב וג'ינס. הקולצייה מתחקה אמנם בתשומת לב אחר הטרנדים הבינלאומיים, אולם ברוב המקרים נכשלת מלקלוע למטרה. הבדים בחלק מן הפריטים נראים מדי זולים, הצבעים מוגשים במינונים לא הגיוניים, הגזרות חוזרות על עצמן ובעיקר מאכזבות הן השמלות היומיומיות שפשוט היו קצרות מדי. בולטת לטובה היא קבוצה של שמלות ערב שחורות מבדי לייקרה יומיומיים, בצלליות פשוטות אך מקוריות ובעיקר בלתי פומפוזיות.

תמונה שונה בתכלית קיבלנו בגזרת הגברים. הפער בינה לבין קולקציית הנשים ניכר כבר בשלב המחקר וההשראה. קולקציות הגברים הציגו ארבעה קווים: TREND , CITY , VINTAGE ו –DENIM (ג'ינס). כך למשל מתוארת בקומוניקט ההשראה לקו TREND: "מפגש וגילוי של עולמות חדשים. טוקיו ושנחאי, כרך סואן ומטורף, אורות ניאון, תנועה מתמדת ואינסופית. המפגש שבין העולם העתידני והטכנולוגי של ימינו עם ההסתכלות הנאיבית שאפיינה את שנות ה-60 עד תחילת שנות ה-80 (הנחיתה על הירח, אודיסיאה בחלל, בלייד ראנר). המפגש שבין high-tech ו-low-tech, space מול my space."

הקולקצייה הצטיינה בכל הפרמטרים – בבחירת הבדים, בשליטה המוחלטת של המעצבים בצלליות הן של החלקים העליונים והן התחתונים, במנעד הרחב של הצבעים ובהבלחות לגוונים בלתי צפויים. ראויה לציון במיוחד עבודת שילובי הפריטים והסטיילינג של הקולקציה בידיה האמונות של מיטל ויינברג.
 
 
בעיקר הציגה קולקציית הגברים לוק חדשני שראוי לשם "פורמליות בלתי פורמלית", המצטיין במקוריות השילוב שבין שלוחיות ישראלית מקומית, המפגינה במוצהר אווירה חברית דביקה בכל סביבה, לבין פורמליות מחויטת היוצרת חיץ של דיסקרטיות בין אדם לרעהו.

ייתכן כי ההצלחה של קולקציית הגברים קשורה לעובדה שקסטרו פונה כיום גם לקהל לא ישראלי. החל מ-2005 הרחיבה קסטרו את הממלכה ופתחה חנויות גם בגרמניה, רוסיה, אוקראינה, שוויץ, תאילנד ורומניה. הפנייה לקהלים חוץ-ישראלים מן הסתם הכניסה למשוואה את אותה איכות אירופית. ייתכן שקסטרו מן הצליחה לעלות כאן על בשורת שילוב שלא יכולה לצאת אלא מישראל. אם הלוק של חורף 2008 יתפתח לשפה עיצובית חדשה עוד מוקדם לדעת, והתשובה תתגלה רק בעונות הבאות.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by