בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חוגרת איורים 

חוגרת איורים

 
 
לילך צור

יפית ריקלין התעקשה ללכת אחרי התשוקה שלה לאייר על כל דבר, גם כשאקססוריז לא היו ממש בסדר העדיפויות של צרכנית האופנה הישראלי. היום היא כבר מקפידה על כל פרט ומוצרי TIFA שלה נמכרים בכל העולם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יפית ריקלין בממלכת הפנטזיה (אסנת שמואלי)
 יפית ריקלין בממלכת הפנטזיה (אסנת שמואלי)   
המעצבת יפית ריקלין פותחת סדרת כתבות שיציגו יוצרים שעיצוב אופנה לא היה הבחירה הראשונה שלהם, והם הגיעו לזה לאחר שרכשו את השכלתם במסדרונות המחלקות לאמנות, עיצוב גרפי ואפילו ארכיטקטורה. את מקור ההשראה הם משגים ממקומות רבים, אך יותר מכל מעניין לראות באיזו מה היא נקודת המפגש המשותפת של תחום העיסוק הקודם עם הנוכחי וגם מה מושך אותם להציג את היצירה שלהם על אנשים ברחוב במקום בגלריה או במודעת פרסומת.

ריקלין, שמוצריה נמכרים תחת השם TIFA, היא דוגמה מצוינת למעבר מסוג זה. כמי שאת השכלתה רכשה במחלקה לעיצוב גרפי ואיור של בית הספר לעיצוב ויטל (ממש לפני שנטמע בשנקר), ההשפעות של ההתנסות הזו הן הבסיס לחגורות, לתיקים ולעשרות המוצרים שהיא מייצרת.

בראשית היה איור

שורשי ההשפעה נמצאים בטכניקת העבודה, וזה מה שאולי מעניין כשמסתכלים על מעבר מעיסוק ספציפי לייצור כוללני שקיים באופנה.
 
 
האיורים שלה הם שהתחילו את העסק, כשהייתה מציירת על חגורות שלה. כך גם נבנה הייצור, כשהוא מבוסס על איורי מחשב דמויי קומיקס, כשהיא מתייחסת לחגורה כאל סטריפ של סיפור גרפי. היום, שיטת הייצור מתוחכמת בהרבה, אבל עדיין נעשית על ידי העובדות באופן ידני, לא רק במובן הטכני, אלא גם בזה היצירתי.

אין לה קולקציות עונתיות או שנתיות, הדגמים שעל המוצרים משתנים כל הזמן, וכשמסתכלים על המוצרים אפשר לזהות בהם קו של מאייר, הרבה יותר מאשר קו של מעצבת אביזרי אופנה. הדוגמאות של הארנקים והתיקים מאד שמרניות ברובן ואין בהן המצאה או חדשנות. למעשה, נראה שהאופנה היא התוצאה של התשוקה הגדולה שלה לאיור, למרות שאת מרבית זמנה היא מבלה בניהול עסק מורכב מאד.
 
תיקי TIFA בהדפסים השונים מבטיחים כי אין שני להם (אסנת שמואלי)
 תיקי TIFA בהדפסים השונים מבטיחים כי אין שני להם (אסנת שמואלי)   
בכלל, ריקלין הייתה אחת מהמעצבות הצעירות הראשונות שהתעקשו להתעסק רק עם אקססוריז, הרבה לפני שצריכתם ועשייתם הפכה לדבר הלוהט בתל אביב, ולכן לא מפתיע שמההתחלה כמעט, החלה למכור את מוצריה באירופה, שמאמצת אביזרים חדשים בכל רגע נתון.

אמנות על התיק

המוצרים של TIFA נמכרים בעשרות רבות של חנויות בכל העולם, מהוליווד, וושינגטון והמוזיאון לאמנות מודרנית בשיקגו, דרך טורונטו ועד לברלין ואמסטרדם. אמנם זה עדיין בקנה מידה קטן יחסית, אבל הנוכחות במקומות האלה מעידה על הייחוד של מה שהמעצבת מכנה "אמנות על אביזרי אופנה". והייחוד הזה טמון ביכולת של ריקלין להישאר נאמנה לתשוקה שלה, גם אם לכאורה, יש בנאליות בתחרות, סחלבים ופרחים אחרים שהפכו למוטיבים נשנים במותג. כאן החיבור לתעשיית האופנה מתבטא באופן הכי בוטה שלו – המעצב מייצר את מה שהוא חושב שיימכר.

אבל גם בדוגמאות אלה, בגלל שיטת הייצור, יש מעט מאד סיכוי להיתקל במישהי מאובזרת באותו הדבר בדיוק. ובגלל שמאד טרנדי להיות מיוחדת, החגורות והארנקים עם דוגמאות הפרפרים ביער, או התחרות, מאפשרות ללכת עם הדימויים הכי פשוטים בלי להרגיש טיפת המוניות.

הטרנד חיכה לה

החגורות של TIFA עונות ברובן על הדרישות האופנתיות של שנות השמונים, ולמרות שהחלה לעשות אותן כבר לפני חמש שנים, עכשיו הן חוזרות לאופנה בגדול, כשפרחים צבעוניים מעטרים אותן, עם אבזם גדול. עוד ראויים לציון הם ארנקים מלבניים עם איורים בווריאציות שונות של תחרות וסחלבים, עשויים מעור רך ובתוספת של שרשרת נשלפת, כמו גם "תיקי הדוקטור" עם עיטור הסחלבים הרומנטי.
 
 
ארנקים המיועדים לשני המינים (אסנת שמואלי)
 ארנקים המיועדים לשני המינים (אסנת שמואלי)   
לאחרונה החלה ריקלין לחשוב גם על גברים: את הארנקים הקטנים מעטרות דוגמאות של אופניים ומכוניות באיור חופשי. בנוסף, היא עושה ליינים בייצור מיוחד עבור אחרים. כזה עשתה לאחרונה לדיוויד ששון, למוזיאון קירשנר בברלין ולעמותה למען חתולים עזובים, שהכנסות המכירה ממנו הן תרומה. גם לשרשראות החוליות מעור רך בשיתוף עם עמותה לתשושי נפש, כדאי לשים לב כי הן אופנתיות באופן כמעט מקרי, ארוכות, רכות ונעימות.

בתחילת ספטמבר עוברת TIFA מדירתה הפרטית של ריקלין למתחם גן החשמל, שם יהיה סטודיו ושואו רום. למרות שבשלב זה אין תכנית לפתוח חנות, קיימת תכנית חלופית – בכל יום שישי יתקיימו במקום מכירות, למי שרוצה לעצמה חגורה צבאית או חגורת מחוך מאוירת, ואין לה כוח לכתת רגליים לחנויות המעצבים.

פרטים על נקודות מכירה ועל המכירות בלבונטין 2 באתר www.tifa-arts.com.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by