בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הסתיימה שביתת הרעב 

הסתיימה שביתת הרעב

 
 
נויה נרדימון

מי מאיתנו לא מייחל להיעלמותו של השומן לאלתר? אבל בהכללות כמו בהכללות, לא לקחו בחשבון את השומנים הנחמדים, שאילולא הם, היו לנו הרבה צרות בגוף. לכן זה הזמן לפתוח בסלקציה בכניסה למועדון הגוף שלכם, ולאפשר לשומנים הטובים להיכנס

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יש להימנע משומנים "רעים" (ASAPImages)
 יש להימנע משומנים "רעים" (ASAPImages)   
מגיל צעיר מאוד מחדירים לנו לראש את הסיסמה ששומנים גורמים להשמנה ולכן אם רוצים לשמור על גזרה חטובה, צריך להפטר מהשומנים בתפריט היומי. אבל מי שהגה את האידאה הזו, שכח להגיד כי לשומנים בגוף יש אחראיות גדולה על תפקודים רבים של מערכות מגוונות שגורמות לנו להרגיש טוב. בנוסף, הם מרפדים איברים פנימיים שזקוקים לחיבוק השומני שישמור עליהם, ושומרים על מראה העור.

מבחינה רפואית השומן מאט את זמן המעבר של הסידן דרך המעיים ובכך מאפשר לו להיספג ולהישאר זמן רב יותר במקומות הנכונים. הם גם מביאים עמם לגוף ויטמינים חיוניים מסוג A, B, K ו- E, ומעבר לכך הם מייצרים חומצות שומניות, אומגה 3 ו-6, שהגוף חייב אותן ואינו מסוגל לייצרן בעצמו. חסך או מחסור בחומצות הללו גורמים בין היתר לחשיפת הגוף לזיהומים, תחושת עקצוצים ובעיות זיכרון, כמו גם לחץ דם גבוה, כאבי מחזור, בעיות נפשיות ועוד צרות כאלו ואחרות.

איך מצטבר לו שומן

השומן בגוף האדם מצוי בתוך רקמות שומן העשויות מתאים שתפקידם לאכסן את השומנים שאנחנו זוללים. כל שומן שנכנס לגוף מתמקם לו בתא מיוחד ששומר עליו ולא נותן לו לברוח בקלות רבה. כשמשמינים, תאי השומן למעשה גדלים, מרחיבים את "הבית" ומאפשרים לעוד "אורחי שומן" להתמקם בתוכם.
 
 
לאנשים שהיו ילדים שמנים, יש מספר רב יותר של תאי שומן ולכן הם צריכים להישמר יותר מאנשים שלא היו שמנים בילדותם. מה שאומר, שכאשר משמינים, כמות תאי השומן בגוף גדלה, אבל במקרה של הרזייה, כמות תאי השומן לא יורדת, אלא מתרוקנת ונותרת בצורתה המצומצמת עד שהשומן הבא יחזור. התאים השמנים רק מחכים שיפטמו אותם על מנת שיוכלו לגדול ולהתרחב וזו הסיבה שבגללה קשה להיפטר מהשומנים כשמנסים לרזות.

אין להתייאש כל כך מהר, אומנם אי אפשר להיפטר מתאי השומן, אבל אפשר לצמצם את כמויות השומן בתוך התאים על ידי שריפת שומן ואכילה נכונה.

בהקפדה על דיאטה נכונה יש לשים לב למספר אלמנטים בעלי משמעות: השומן שצריך להיזהר ממנו הוא שומן רווי, המפריע לגוף להפיק תועלת מהשומנים הטובים, וכולל בין היתר ביצים, חלב, בשר, שמן קוקוס, שמן דקל ואבקת קקאו. הוא מתיישב לו בתוך תא שומנים ואינו זז.
 
למי שיש עבר שמן צריך לחשוב פעמיים לפני כל ביס (ASAPImages)
 למי שיש עבר שמן צריך לחשוב פעמיים לפני כל ביס (ASAPImages)   
אויב רע ואכזר ממנו הוא שומן הטרנס. השומן הזה הוא למעשה שומן צמחי שעובר תהליך כימי והופך למוצק, וכולל בין היתר מרגרינה, מאפים וכל תעשיית מוצרי הבצק הקפואים והמטוגנים. קנדה, הייתה המדינה הראשונה שהכריזה כי חובת הציבור לדעת ועל כן היצרן חייב לציין כי המוצר מכיל שומני טראנס על גבי האריזה. במדינות רבות באירופה החלו בשנת 2004 לאסור על מכירת מוצרים המכילים טרנס כמו פופקורן למיקרוגל ודונאטס. ארה"ב לא נשארה אדישה ומ-2006 מחייבת את היצרנים לציין את כמויות הטרנס על גבי המוצרים.

שומן טוב

לעומתם, שומן בלתי רווי, הוא השומן לו מחכה הגוף בציפייה דרוכה. את השומן הרב-הבלתי רווי אפשר למצוא בזרעים שמפיקים מהם שמן כמו חמניות, שומשום, טחינה, שקדים, בוטנים, אגוזים, תירס ודגים. השומן החד- בלתי רווי, הפך לפופולארי בשנים האחרונות והוא כולל בתוכו, בין היתר, אבוקדו, שמן זית, ושמן קנולה.

כיום, הדיאטות שנמצאות בשוק הן רבות ומגוונות ומרב דיאטות לא רואים את הסוף. אנשים עוברים בדרך כלל מדיאטה לדיאטה, משיגים לרב תוצאות טובות, אך בדרך כלל לא מספקות, ואחרי חודש שוב מתחילים בדיאטה אחרת. התסכול גובר והחשק לאכול מגיע יחד איתו, במלוא עוצמתו.
 
 

רעב מדומה

בשיטת הנון דיאט לא חייבים לבטל לגמרי את המתוקים (ASAPImages)
 בשיטת הנון דיאט לא חייבים לבטל לגמרי את המתוקים (ASAPImages)   
אולי מי שצריך לשלוט בו באמת זה לא השומנים וחבריהם הפחמימות, אלה הרעב עצמו. הרבה אנשים נתקפים במה שנקרא 'רעב מדומה'. אם אתם רגילים לאכול ארוחת ערב בעשר בלילה, דעו כי זה הרגל מגונה שמוביל לרעב מדומה במידה ולא תאכלו בשעה הספציפית הזו. דוגמה נוספת היא כשעוברים ליד מאפייה ומריחים את הרוגלך הנהדר שהרגע יצאו מהתנור ולמרות שלא באמת רעבים זוללים איזה חמישייה. אכילה מתוך עצב או עצבים גם נחשבת לרעב מדומה, כמו גם תחושת עייפות בסיום יום עבודה שעושה חשק למשהו מתוק ואפילו צמא, שגורם להתבלבל ולחשוב שזהו אוכל שחסר לגוף.

מנגנון הרעב, הוא למעשה חיישנים שמאותתים למח כי הגיע הזמן לאכול. באותה צורה בדיוק, חיישני הבטן והמעיים מאותתים למח כששבעים. ברוב המקרים אלו הן "העיניים הגדולות" שמשתלטות על המח ומחייבות אותו לאחר ארוחה דשנה להתנפל על עוגת מוס שוקולד.

דיאטה בלי דיאטה

אין זה חדש כי כל תקופה מניבה איזה דיאטת פלאים חדשה שמבטיחה בריאות ורזון בו זמנית, והינה זו שעתה של השיטה החדשה המושתתת על המוטו ''non diet או במילים אחרות דיאטה בלי דיאטה, בה מותר לאכול הכול. שיטת הנון דייאט, כבר מקובלת מזה זמן מה בעולם כולו ובמספר מצומצם של מקומות אצלנו בארץ. יצאו ספרים בנושא וישנם אתרים שמייעצים ונותנים תמיכה און ליין.
 
השיטה החדשה-ישנה גורסת כי בשביל לרדת במשקל, צריכים קודם כל להרגיש שבעים. אבל כיצד אפשר להרגיש שבעים אם מרגישים רעב? למעשה מותר לאכול כאן הכל מבלי להסתכל על התוויות שעל המוצרים שמציינים כמה קלוריות ואחוזי שומן מצויים במאכל, אלא על פי צרכים אמיתיים של רעב ושובע, שנובעים מאיתות אמיתי של המוח למערכות הגוף.

לשם כן, חובה להיות קשובים לגוף, ולהבחין בין הסימנים השונים שמאותת הגוף. תחושת שובע שכוללת אכילת דברים טעימים וכביכול אסורים בדיאטות אחרות, גם אם הם לא דיאטטיים, היא הדרך האמתית להוריד במשקל. יותר מכל השיטה מלמדת דרך לחיים נכונים ובריאים שאמורה ללוות את האדם בכל מצב.
אבל כמו כל דבר בחיים, מה שמתאים לאחד לאו דווקא מתאים לאחר ואולי למי שבאמת אוהב לזלול בכמויות, יהיה קשה לשמור על הגבולות. מה שבטוח, כדי להתנסות בשיטה, צריך אומץ שיאפשר לכם לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by