בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הדי אנד איי של עיצוב 

הדי אנד איי של עיצוב

 
 
לילך צור

שתי בנות די אנד איי הפסיקו לעצב בתים ומוצרים והעבירו את התפיסה המרחבית שלהן ליצירת בגדים דינמיים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דינמיות ותפיסה מרחבית (אנטולי מיכאלו)
 דינמיות ותפיסה מרחבית (אנטולי מיכאלו)   
קו התפר בין עולמות העיצוב השונים לעיתים מטושטש, דבר המאפשר קפיצה מתחום אחד לשני. בכתבה זו, שניה במספר מתוך סדרת כתבות על יוצרים שאופנה לא הייתה הבחירה הראשונה שלהם, הדגש חל על צמד מעצבות שעברו מקנה מידה עצום לקנה מידה אנושי ואישי.

ענת צפריר, חצי מצמד המעצבות DandA, רואה את הדגם קודם כל כצורה גיאומטרית שמחפשת את דרכה להיות בגד. צורת ראיה זו לקוחה היישר מהעיסוק בשרטוטים מדויקים של בתים ואחר כך של פנימם, כשעברה ללמוד עיצוב פנים. מעבר דומה עשתה שותפתה דלית ציפורקין, שהיתה מעצבת מוצר עד שנפגשו שתיהן לפני כארבע שנים והחלו להשתעשע עם בדים.

המוטו המובהק ביותר של הצמד הוא "להעביר את הבגד מדו מימד לתלת מימד". משפט שלכאורה נראה ברור ומובן מאליו, אך למעשה רק מעצבת אופנה שהחלה את דרכה העיצובית בחוג לארכיטקטורה, יכולה להבין לעומק את המשמעות המילולית העמוקה שלו.
 

בגד האפשרויות הבלתי מוגבלות

 
למרות שהן עובדות בדיגום חופשי, שתיהן מתייחסות לקולקציות שלהן כאל מוצרים שעוברים את כל שלבי התכנון ותשומת הלב לפונקציונליות שלהם. המאפיין העיקרי של בגדיהן הוא היותם בעלי יכולת למשחק באפשרויות הלבישה. למשל, אחד הפריטים היפים בקולקציית הקיץ שלהן היא שמלת מעטפת מבד אלסטי דק, שעל ידי קשירות שונות ומשחק עם השרוולים יכולה להיראות כשמלת ערב או כשמלה יומיומית. עוד דוגמה היא חצאית בדוגמת משולש באורך הברך שניתן לכפתר את שני צדדיה לאחור, אז היא מגלה צללית של שמלת ברוק מרימת ישבן; או מכנסים שבברכיהן יש מעין ציר המחלק אותם לשניים עם כיפוף הרגל.
 
בגדים עם אפשרויות לבישה בלתי מוגבלות (אנטולי מיכאלו)
 בגדים עם אפשרויות לבישה בלתי מוגבלות (אנטולי מיכאלו)   
שני הפריטים האחרונים הם דוגמאות להעברת הצורות הגיאומטריות למוצר שהוא תלת מימדי.
ענת אומרת שיש כאן השפעה יפנית בתפיסה של הבגד במובן של משהו שיש לכבד את הצורה בה הוא מתקבל על הגוף ולא לשאוף להתאימו לקימורים. הבגדים שמיישמים את התפיסה אכן אינם מתאימים לקימורים משמעותיים מדי, ויראו טוב על מבנה גוף רזה.

כמה מרענן, ובאופן אבסורדי מפתיע, לשמוע מעצבות שמדברות על קו המתאר של הבגד כשהוא לבוש על אשה; מעצבות שחושבות על תנועתו כשהלובשת הולכת ברחוב, ושבכלל עסוקות ביחסים שלו עם המרחב. קו המחשבה הזה מתקשר גם להיותה של ענת רקדנית לשעבר, אבל גם לעיסוק של שתיהן בעיצוב כקונספט, ולא עיצוב ספציפי, אלא ביחס לכל סוג של יצירה. עיסוק בהרכבת בגדים הוא גם אהבת ילדות של שתיהן, אבל הן עוסקות בו כמקצוע גם בגלל העובדה שבגדים נוצרים יחסית מהר, והפידבק עליהם הוא מיידי. בניגוד לעיצוב בתים או מוצרים עבור חברות, כאן הן קובעות את הקצב ומתזמנות את החשיפה.
 
 

קו ברור

בד נופל על הגוף כמעט באופן מקרי (אנטולי מיכאלו)
 בד נופל על הגוף כמעט באופן מקרי (אנטולי מיכאלו)   
יש בקולקציה שלהן כמה מאפיינים שמלווים אותן מתחילת דרכן. הצבעים השולטים הם אפורים, חומים והשחור הנצחי. למרות שכבר אפשר למצוא גם פריטים בודדים בירוק או בגווני אדום, הצבעים הניטרליים והחורפיים האלה תמיד שם. הבד הדק והאלסטי שהיה החומר הטרנדי ביותר של אביב וקיץ 2007, ממנו תפורים פריטי הקולקציה, והצורה בה הבגד נופל על הגוף כמעט באופן מקרי, הם אלמנטים שמאפיינים אותן עוד מהקולקציה הראשונה.

הדברים הלא מקריים האלה, הם שמרכיבים קו של מעצב, שאפשר לעקוב אחריו, לחזור אליו אם אוהבים, ולדעת אם הוא מתאים או לא. בימים של הצפת מערכות השיפוט של קניינית הבגדים המעודכנת, זה חשוב מאד. החנויות הקולקטיביות שקמו לפני כעשור והחלו למכור פריטים של מעצבים צעירים, סללו את הדרך לאפשרות ליצור ולהתפרנס מאופנה, אבל גם הפכו את המושג מעצב צעיר למותג בפני עצמו, שבפעמים רבות המשמעות שלו היא עיבוד קל לטרנדים המוניים. לכן, מעניין לראות מי יוצא מהמסלול הזה עם אמירה עיצובית שלא עוסקת רק בחדשנות, אלא ביצירה אותנטית לשמה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by