בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הסיגריה האחרונה 

הסיגריה האחרונה

 
 
לילך וולך, מערכת RED

זה מסריח, יקר והסכנות הבריאותיות ידועות. ועדיין, ההחלטה להפסיק לעשן היא מהקשות לקבל. הנה כמה דרכים שיסייעו להחליט שזו הסיגריה האחרונה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לא עוד (צילום: ASAPimages)
 לא עוד (צילום: ASAPimages)   
הבעיה הכי גדולה בהפסקת עישון היא לא הגמילה, זו ההחלטה להפסיק שמייסרת אותנו. נפסיק לעשן ביום ההולדת שלנו, בראש השנה האזרחית, (מה יש, רק לבריג'ט ג'ונס מותר לעשות רשמית החלטות קלישאתיות?), כשניכנס להריון. הכל כדי לדחות את הקץ – זה מרגיש כל כך טוב, אז איך יכול להיות שזה כל כך רע? נגד הרציונליזציות העלובות שאנחנו עושים, אין פתרון אלא לגייס רציונליזציות עלובות פחות. אז יאללה, מגייסים את אחד הכוחות הכי גדולים שיש בטבע – הרצון האנושי.
 
 
הציפו את עצמכם במידע
כן, כולנו יודעים שלעשן זה פויה, זה מסריח, מגעיל ועושה מחלות. אבל כולנו גם משתדלים להימנע מן הפרטים הקטנים, אלו שהופכים את השמועה למציאות. היכנסו לאתרים רפואיים, קראו סטטיסטיקות, תראו מה זה עושה לגוף האדם, ואחר כך דמיינו את פנים הגוף שלכם מושחר ומפוייח – זה לא נעים, ממש לא נעים.

גייסו תמיכה
חברים, משפחה, קולגות לעבודה. ידעו את כל מי שסביבכם שבתאריך זה וזה (לא בשנה הבאה), בכוונתכם להפסיק לעשן. הרבה יותר קל לאכזב את עצמנו, הרבה פחות פשוט לאכזב עשרים אנשים שהתחייבתם לפניהם. לחץ חברתי יכול לעבוד גם לטובתכם.
 
מומלץ גם לאלו שלא לוקחים לריאות (צילום: ASAPimages)
 מומלץ גם לאלו שלא לוקחים לריאות (צילום: ASAPimages)   
הכינו את הקרקע
נקו את המכונית, גם מבפנים. הכניסו מפיצי ריח נעים, כך שכל מי שייכנס, כולל אתם, יישבע שלא מריחים שכאן נהג מעשן. נקו את הבית, רססו את הספות, השטיחים והווילונות בתכשירים שסופחים ריחות. כבסו את כל הבגדים שלבשתם. לכו להתרחץ, צחצחו שיניים והתחילו. כשכל סביבתכם תריח כמו יער אורנים ושדות לבנדר, חוש הריח שלכם יעשה לעצמו "התחל מחדש" ויהיה לכם הרבה יותר קשה לזהם מחדש את סביבתכם.

שנו דפוסי חשיבה
אם אתם נוהגים לעשן מייד אחרי הארוחה, עם הקפה בבוקר, או בהפסקת הצהריים של המשרד, וכל זאת מבלי לחשוב על זה – אתם שבויים בדפוסים ובכלל לא בוחרים את הסיגריה. שנו דפוסים, והקפידו עליהם: מייד אחרי הארוחה לעסו מסטיק מנטה, בבוקר עם הקפה קחו טוסט מרוח במשהו, ואם אתם מתקשים להתניע את מערכת העיכול בלי הסיגריה אכלו משהו עם סיבים: פרי, יוגורט ודגנים, או מיץ תפוזים טרי. בהפסקת הצהריים היצמדו ללא מעשן אחר, ומלאו את ההפסקה בדרך חדשה.

אל תפלו למלכודת הקיפוח
כשאנחנו מרגישים נגזלים ממשהו, אנחנו אוטומטית מאמצים חשיבה קורבנית. רוב המפסיקים לעשן הטריים, פונים בדרך כלל לפיצוי על ידי מזון, משמינים, נכנסים לדיכאון מזה, וחוזרים לעשן. אל תכניסו את עצמכם למלכודת הזו – פצו את עצמכם בכל דרך חיובית שאתם מוצאים, התנהגו בעדינות עם עצמכם בתקופה הראשונה להפסקה, ודאגו לתגמל את עצמכם מבלי ליפול להתנהגות הרסנית חדשה. למשל? קחו הפסקה מן היומיום ולכו לטייל בים, רשמו עצמכם לפעילות נעימה כמו יוגה או כל חוג אחר, פרגנו לעצמכם בגד חדש או לכו לסרט.

צרו דימוי מסייע
אנחנו יוצרים דימויים ויזואליים שמפעילים מערכת אמוציונאלית שלמה ומקשרים אותם לחוויות. אם אתם מאלו שזקוקים להרתעה, בכל פעם שאתם חושבים על סיגריה, עצמו לרגע עיניים והעלו דימוי שיגעיל אתכם: ריאות מפוייחות, או הפרסומת הישנה והטובה שהראתה סיגריות הופכות לתולעים זוחלות. עם הזמן, בכל פעם שתחשבו על זה, יעלה הדימוי ויעלים את הרצון בסיגרייה. אם אתם דוקא מהאופטימיים, צרו דימוי תומך. במדיטציה, לפני השינה או בשעת משבר: דמיינו כדור אור לבן שאתם נושמים דרך האף, נותנים לו לנקות את כל חלל הגוף מן הראש ועד קצות האצבעות, ואז נשפו את כדור האור שצבר את הלכלוך דרך הפה. עשו זאת כמה פעמים עד שתרגישו נקיים ומטוהרים מבפנים, הדימוי הנקי יעזור לכם לדחות את הרצון בסיגריה המלכלכת.


מכאן והלאה תצטרכו אמנם להתגבר על מצוקות הגמילה, על הסביבה שמדיחה לחזור לעשן ועל נפילות מתח כאלו ואחרות, אבל השלב הכי קריטי נמצא מאחוריכם – החלטתם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by