בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
חדשות התיירות 
העיראקים באים 

העיראקים באים

 
חדשות התיירות |
 
חכים בשארה

אנשי עסקים בוחרים את המלון הטוב בעולם, בסן פרנסיסקו הולכים רק על יין, והעיראקים מקווים למשוך תיירות. חדשות לתייר המזדמן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עזבו אתכם מבירה. בסן פרנסיסקו נותנים כבוד ליין (אימג'בנק/Gettyimages)
 עזבו אתכם מבירה. בסן פרנסיסקו נותנים כבוד ליין (אימג'בנק/Gettyimages)   
עיסוק ביין יכול בקלות להיתפס כאליטיזם פלצני. ואכן, קליקות של "אניני טעם" יוצרים לעצמם ז'רגון, מכריזים על יקבים ופותחים חנויות נישה עם מחירים בשמיים. לא כך בסן פרנסיסקו. בעיר שוחרת החיים הטובים, מדווח הניו יורק טיימס השבוע על טרנד חדש - ברים המציעים יין בלבד. בלי בירה, בלי ייגרמייסטר ובלי הפוזה הזולה של הטקילה - רק יין, ובמחירים נוחים לכל כיס.

בסן פרנסיסקו יש לפחות 45 ברים מהסוג הזה, כששבעה מהם נפתחו בשנה האחרונה בלבד. מי שפותח בר יין חייב לעמוד בכמה כללים בסיסיים. בר יין חייב להתנהג כמו בר, ולכן מגישים יין לא רק בכוסות, אלא גם בבקבוקים קטנים. כמו כן, על הבר להציג לפחות חמישה סוגים שונים של יין. אם לא סיימתם את הבקבוק שלכם, זה מקובל לגמרי לתקוע בו פקק וללכת איתו הביתה. המסעדות בסן פרנסיסקו סיגלו את עצמן לטרנד החדש, והן מרשות ללקוחות להיכנס עם בקבוקי יין שקנו בברים המדוברים. בחלק מהמקרים הן גובות על כך תשלום סמלי. אולם בנושא זה יש קוד התנהגות נוקשה: אין להביא יין זול או יין המוצע בתפריט המסעדה; ואם היין באמת משובח - הציעו לגימה קטנה למלצר.
 

תיירות החלומות - המלון הטוב בעולם, ומועדון המיליון

הקונספט המנצח לאנשי עסקים. מסיבת עיתונאים ב"ארבע העונות", וושינגטון (אימג'בנק/Gettyimages)
 הקונספט המנצח לאנשי עסקים. מסיבת עיתונאים ב"ארבע העונות", וושינגטון (אימג'בנק/Gettyimages)   
לאנשי עסקים חובקי עולם אין זמן לעמוד בתורים ולהתעסק בהזמנת מקומות. הם זקוקים לשירותי מלונאות המתאימים לצרכיהם והמציעים זמינות, נוחות, דינמיות וטכנולוגיה מתקדמת. המגזין האמריקני Travel and Leisure ערך לאחרונה סקר בין אנשי עסקים הפוקדים מלונות מסוג זה בצפון אמריקה, וביקש מהם לדרג את עשרת בתי המלון עם השירות הטוב ביותר לצרכיהם. במקום הראשון: מלון ה-Four Seasons היוקרתי בוושינגטון. המלון נבחר בשל מרכז העסקים שבו, הפתוח 24 שעות והמעסיק מזכירות, מתרגמים וציוד אודיו-ויזאולי, בנוסף ל-100 עיתונים דיגיטליים מכל העולם לכל דורש. רשת Four Seasons זכתה בשלוש מקומות נוספים ונכבדים ברשימה, עם סניפיה בשיקגו, לאס וגאס וסן פרנסיסקו.

ואם באנשי עסקים עסקינן, האתר MSNBC חושף את תכניות ההטבה הסודיות של כמה מחברות התעופה האמריקניות לנוסעים מתמידים מהאלפיון העליון. איש לא פרסם אותן ואיש לא קרא עליהן, מלבד מברי המזל שזוכים להן. מדובר בנוסעים ששוטטו מספיק בעולם כדי לצבור מיליון נקודות "הנוסע המתמיד". במונחים גאוגרפיים, חשבו על החישוב הבא: תצטרכו לחצות את ארה"ב מחוף לחוף שבע פעמים בשנה כדי להיכנס למועדון הנחשק. מרגע שהלקוחות עוברים את סף הנקודות הזה, הם זוכים להטבות לכל החיים מחברות התעופה.

ומה בהטבות הסודיות? שדרוג אוטומטי למחלקה ראשונה, מיילים נוספים חינם, האפשרות לבחור מושב והדובדבן שעל הקצפת: מסלולי בדיקות ביטחוניות משלכם, הרחק מההמון הנדחק. לנוסעים ברי מזל כאלה יש אפילו מספר טלפון נפרד לקניית כרטיסים. לפי הדיווח, יש בצפון אמריקה 250 אלף נוסעים השייכים למועדון המיליון. נוסעים העוברים את שני מיליון המייל, אגב, מקבלים החזר כספי על כל הטיסות.
 

עזבו את אילת, ובואו לעיראק

מי צריך חומוס בדמשק? גנרל אמריקני בשוק בבגדד (אימג'בנק/Gettyimages)
 מי צריך חומוס בדמשק? גנרל אמריקני בשוק בבגדד (אימג'בנק/Gettyimages)   
פיגועים, עינויים, פשעי מלחמה, ביזה יומיומית: זו עיראק כפי שהיא מוכרת לכולנו ממהדורות החדשות היומיות. מה שאף מהדורה לא תגלה לכם הוא כי עיראק עדיין מושכת תיירים. שר התיירות העיראקי, מחמוד אל-יאקוקי, מדווח לרויטרס על 570 אלף תיירים שביקרו באתרים שיעיים בשנה שעברה. אמנם מדובר בעולים לרגל, אבל אלה אינם לוחמים או מתאבדים שבאים להקריב את נפשם. ההסבר שנתן השר הוא השקט היחסי בדרום עיראק - האזור בו מרוכזים האתרים השיעיים.

"העבודה החשובה ביותר שלנו כרגע היא תיירות דת", סיפר השר,“במיוחד לכרבלה ונג'ף, שם נמצאים האתרים הקדושים, ואזורים אלה הם בטוחים". לפי השר, כ-1500 בני אדם מבקרים כל יום במקדשים. רבים מהם הם איראנים, אבל מגיעים גם תיירים ממדינות המפרץ וממדינות אחרות. השר מסר כי ממשלתו קבעה יעד של 2,500 תיירים ביום, וכי תתחיל לפעול למען מטרה זו בתום חודש הרמדאן. לפני המלחמה, יש לציין, הקצב עמד על 8,000 תיירים ועולים לרגל בכל יום.
 
 

הגחמות ההזויות של הכוכבים בבתי מלון

מלונות חמישה כוכבים מקבלים דירוג זה בזכות השירות היוקרתי והאיכותי שהם מעניקים. קונסיירזג'ים (שוערים, רבי-מלצרים) בבתי מלון ברמה זו רגילים לצאת למסעי קניות בהולים באמצע הלילה רק בגלל שאורח חשוב שכח את יום ההולדת של אשתו, אבל כנראה שחלק מהסלבס ובעלי הממון מנצלים את האדיבות הזו קצת יותר מדי.

מגזין פורבס ליקט כמה מהגחמות ההזויות ביותר עמן נאלצו להתמודד מלצרים בבתי מלון מפורסמים. כך, למשל, הקונסרייג' במלון ריץ' קרלטון בניו יורק אשר לא ידע את נפשו כאשר ביקשה ממנו אחת האורחות, אם מניקה, עלי חסה שיצננו את הנפיחות שנגרמה לה בעקבות ההנקה. באותו בית מלון התארחה כוכבנית הוליוודית בעלת שם, שהתקשתה להפעיל את מכשיר ה-iPhone החדש שקנתה. היא התעקשה שהמלון ישלח איש מטעמו לחנות בשדרה החמישית כדי לקבל הדרכה, אשר ידריך אותה בחזרתו למלון.

בתי המלון בלונדון מדווחים ל"פורבס" על אורחים שביקשו לגלוש בסקי מים בהייד פארק, ואחרים דרשו לרכב על סוסי המלכה. קיימים סיפורים רבים אחרים, אבל שווה לציין אחד היסטורי הנוגע לאמן מפורסם. הצייר הסוריאליסטי סלוודור דאלי אהב מאוד להתארח ב"מואריס הוטל" בפריז, תמיד בלוויית זוג חתולים. עובדים במלון סיפרו כי דאלי פיתח מנהג לדרוש ממלצרים ללכוד זבובים בשבילו בגנים ציבוריים, למען ייהנו שני חתוליו מהשלל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by