בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
כמו סרט צרפתי 

כמו סרט צרפתי

 
 
פלורה צפובסקי

גודאר, חנות מוצרי טיפוח לגבר, מבקשת להפריד את הבחורים מהגברים ועל הדרך להכניס מעט בהירות לשגרת הטיפוח הגברית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הגיע הזמן לפנק את הגבר שלך (ASAPImages)
 הגיע הזמן לפנק את הגבר שלך (ASAPImages)   
בעידן פוסט-מטרוסקסואלי בו החזה החלק של חיים רביבו מפחיד נהגות צעירות בנתיבי איילון, חנות המוקדשת אך ורק לטיפוח גברי היא מאסט. ובכל זאת, נראה כי הפוטנציאל עדיין לא מומש עד הסוף. מוצרי טיפוח לגבר תופסים חלקה קטנה בלבד ברשתות הפארם, מרחק יריקה מהמחלקות המפוארות המוקדשות לנשים. מה גם, שהדיילות לבנות המדים שמסתובבות בין המדפים מזכירות בדרך כלל לצרכן הרגיש את טיפול השיניים האחרון שלו.

גודאר בניחוח צרפתי

גודאר, חנות קטנה ואינטימית שנפתחה לא מזמן בתל אביב היא כנראה החלוצה בתחום. ככזו, היא מבקשת ללוות את הלקוח הפוטנציאלי בעדינות מרבית כל הדרך אל פרוצדורת "הוצאת השחורים" הראשונה שלו. על פי שרונה ארזי, קוסמטיקאית ויוזמת העסק, החנות נולדה מתוך הרצון לטפח את הגבר, אך גם לחדש, ומכאן גם שמה: הבמאי הצרפתי ז'אן-לוק גודאר נחשב לשובר המוסכמות של הקולנוע הצרפתי ונודע בחדשנותו ובחשיבה מחוץ לקופסא.
 
 
לפני פתיחת החנות, שקדה ארזי על בניית בסיס נתונים עשיר שכולל מחקרים על טיפוח גברי ועל הקשר בין מראה מטופח לקריירה מוצלחת, כמו גם סטטיסטיקות ופילוחי שוק. בארה"ב, לדבריה, שוק מוצרי הטיפוח לגבר תוסס ומבעבע וקיימות חברות רבות שבונות את עצמן אך ורק בהתבסס על קהל הגברים. עם זאת, בחנות שלה מוצגים מוצרים של מעבדות קוסמטיקה המפתחות את הליין הגברי כמשנה לנשי. ניתן למצוא בחנות קרמים, פילינג, מקדמי הגנה ועוד אורחים רצויים בארון האמבטיה של חברות צרפתיות כמו Guinot, ו-Maria Galan לצד Murad, המותג האמריקאי שרק מתחיל את דרכו בארץ ו – Peter Thomas Roth הטיפולי. היות ומדובר בחברות שעובדות בישראל עם קוסמטיקאיות בלבד, כמעט בלתי אפשרי למצוא את המוצרים ברשתות השיווק ומחיריהם אינם זולים.
 
החנות יכולה להרתיע את אלו שטרם התנסו (יח"צ)
 החנות יכולה להרתיע את אלו שטרם התנסו (יח"צ)   
בצורה האידיאלית שלה, איך נראית שגרת הטיפוח של הגבר?
"זאת שגרה קלה, נוחה ופשוטה. בעקרון, הגברים צריכים את הניקוי ואת הלחות. מעבר לזה, מי שיש לו זמן ומוכן להשקיע, יכול להשתמש בפילינג, שעושה את העור אחיד יותר, ומסיכות. כמובן, בגיל מאוחר יותר צריך קרם עיניים. עור העיניים עדין מאוד ומזדקן מהר, ואצל גברים זה בולט כי עור הפנים שלהם מזדקן יחסית לאט".

מיהם הלקוחות של החנות?
"האמת היא, אין אבטיפוס מוגדר. הרבה מאוד אנשי מקצוע שביקרו ועבדו בחנות בזמן תהליך הקמתה גילו עניין בנושא והלקוחות מתחלקים למספר קבוצות. בבולטת מביניהם תמצאו גברים ממעמד סוציו-אקונומי בינוני ומעלה, במקצועות חופשיים, שנוסעים הרבה לחו"ל ויש להם מודעות לטיפוח. אפשר לומר גם שאלה גברים שמספיק חשובים לעצמם, אבל ללא יהירות".
 
 

פינוק רצוי

אחד המארזים של גודאר ומוצרי הטיפוח המיובאים (יח"צ)
 אחד המארזים של גודאר ומוצרי הטיפוח המיובאים (יח"צ)   
בנוסף לקהל הגברים, "שחולפים על פני החנות עם האוטו פעם-פעמיים ולבסוף נכנסים", נרכשות בחנות לא מעט מתנות על ידי בנות זוג מפנקות במיוחד. בקצה החנות נמצא חדר טיפולים קוסמטיים לגברים בלבד, והשוברים לטיפול פופולאריים כמעט כמו המארזים החגיגיים. אף על פי שבתפיסת משווקים רבים הדרך לארנקו של הגבר עוברת דרך בת הזוג, ארזי טוענת שגודאר מכוונת לגבר ישירות. משום כך כנראה עיצוב החנות מאופיין בגווני כחול וחום סולידיים ובשימוש בחומרים טבעיים גולמיים. מלבד מדפי המוצרים, רק הסחלב האימתני מרמז על ייעודו המפנק של החלל, ובאופן כללי הכול אמור להשרות על הגבר המטפח אווירה ביתית ורגועה. בהמשך לכך, ארזי מבטיחה שחוויית הקנייה לא תיגמר בקופה וכל לקוח מבולבל שצריך מידע נוסף או עזרה עם המוצר החדש יכול לקבל את הסיוע בטלפון גם אם עבר זמן-מה לאחר הקניה.

בהקשר לבלבול, ארזי מאששת את המיתוס הקוסמטי לפיו גברים רבים עושים גיחות ליליות לארון של בת הזוג ומורחים קרם צוואר על פנים. גודאר, יש להניח, היא צעד בכיוון הנכון מהבחינה הזו. "עד לפני שנה יצרני הקוסמטיקה בכלל לא פנו לגברים, ואני רואה אצל הלקוחות שמגיעים רעב מאוד גדול לאינפורמציה" אומרת ארזי. "נניח, הם רואים פרסומת בה כדורגלן כלשהו מורח קרם לחות, אבל הם לא באמת מבינים מה הקרם הזה עושה אם לא מסבירים להם".

כתובת:
גודאר
רחוב מונטיפיורי, 30
תל-אביב
www.godarmen.com
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by