בערוץ

גלויה מהצפון

הילה ברש

לילה ויום בצפון: שינה במלונית נוחה וידידותית, מסעדה מספקת, ווטיול בגן השלושה. המלצה אישית לבילוי בעמק

הסחנה ביום ריק יחסית. יופי של בילוי לבטטות הכורסא (תמונה: דורון ניסים)
תושבי המרכז והדרום המבקשים לבלות לילה ויום בצפון, עלולים למצוא עצמם, ללא הכנה מראש, מחוסרי סידורי לינה. מכיוון שמרבית הצימרים והמלונות בצפון כבר תפוסים בחג הראשון, אנו מציעים לכם להיערך מראש לחג השני, ולהזמין מקומות מבעוד מועד, ובמהירות. לילה ויום בצפון, בגוף ראשון: מלינה במלונית "בינהרים" ועד סיור מרענן בהחלט בסחנה.

ויהי לילה: אוכל בכמות, נוף באיכות

הנוף במחדר ב"בינהרים". אין טלוויזיה, אבל הפנורמה מפצה (תמונה: האתר הרשמי)
אחרי יום עבודה ארוך, יצאנו בן זוגי ואני לבלות סופשבוע של מנוחה באזור עמק יזרעאל. כשהגענו למלונית "בינהרים" בערב, שם בילינו את הלילה והבוקר שלמחרת, קיבלו את פנינו בעלי המקום בנעימים. ראוי לציין כי כל ביקורת על שהות במלון נחלקת לכמה מישורים: פינוקי החדר, שירותית הצוות ונוחות ההגעה מהמקום לאטרקציות קרובות. השירות, כיאה למקום קטן ומשפחתי, היה נעים להפליא. יואב, הבן של הבעלים, הבטיח שיספק לנו כל מידע שנרצה -– מאיפה לאכול ועד איפה לטייל, עם טיפים שרק תושבי המקום מסוגלים לתת (כמו לאן לא לנסוע כשכל עמך ישראל מטיילים באזור).

עקב רעב לא פתאומי שנתקפנו בו, ביקשנו מיואב שימליץ לנו על מסעדה קרובה, וקבענו פרמטרים ברורים – מקום קרוב במחיר סביר, ואוכל קל שיתאים לשעה המאוחרת. בעצתו יצאנו ל"דג-דגן", מסעדה מהז'אנר שבו תמונות של סלבריטאים במיל', שפעם עברו כאן, תלויות בכניסה. הדקור המשעשע נמשך עם תפריט במיל', שמציג את מיטב המטבח העכשווי במסעדות הדגים, נכון לשנות ה-90 המוקדמות. מכיוון שתמיד מרגיז אותנו לקרוא כתבים תל אביבים שאוהבים להתנשא על ערי פריפריה (למרות שעד לפני שנתיים גרו אצל ההורים בנס ציונה), נציין כי למרות העיצוב וחוסר ההבטחה של התפריט, הרי שהמנות נדיבות וגדולות, ואיכות האוכל בהחלט תספק אנשים רעבים באמצע הלילה.

כשחזרנו למלונית, גילינו את העובדות הבאות: במלונית שמונה חדרים המתפרשים על שתי קומות, ופונים בחלקם לעמק יזרעאל (הנוף השווה), ובחלקם לחלקה מיוערת (הנוף הפחות שווה). החדרים גדולים מאוד ומאובזרים ברמה בסיסית ומספקת. מסיבה אידיאולוגית (משהו בסגנון: "תטיילו, אל תישארו בחדר"), אין טלוויזיה בחדרים, עובדה שלצערכם תאלץ אתכם להעסיק את עצמכם, ואולי אפילו להתחיל להכיר את מי שנמצא איתכם בחדר. מכיוון שהחדרים קרובים מאוד אחד לשני והקירות לא מספיק עבים, שקלו לפרוש ללילה מוקדם. השקט שמסביב, השונה כל כך מהמולת העיר, בהחלט מסייע במשימה.

ויהי בוקר: ארוחת בוקר טובה, וגעגועיי לנקניק

והלאה לסחנה: כשיתעייפו מהמוזיאון, יש גם ג'קוזי טבעי מתחת למפל (תמונה: דורון ניסים)
לאחר שנת הלילה תוכלו ליהנות מארוחת בוקר הכוללת מגוון גבינות, זיתים, מיצים טבעיים, סלט, לחמים ודגני בוקר. אם תחפצו בביצה, דאגו לבקש מיואב ותקבלו (אם תחפצו בנקניק, סעו למקום אחר). אל תוותרו על השוס של ארוחת הבוקר – עוגיות שוקולד חמות שמכינים (או מחממים) במקום – טעים מאוד.

לסיכום החוויה:

פינוקי החדר: הסיבות האידיאולוגיות מובנות ועם זאת – למי שחייבים טלוויזיה או בשר זמין – זה לא המקום בשבילכם. כל השאר, ובמיוחד לאור המחיר הנוח בימים שטופי מטיילים אלה, סביר בהחלט. בחלק מהחדרים יש ג'קוזי.
שירותית: אדיב ונכון לסייע כל העת בכל שאלה או בעיה.
נוחות הגעה לאטרקציות באזור: גבוהה. מדובר בנקודת יציאה מצוינת לטיולים ובילוי באזור עמק יזרעאל.
מחיר: 490 שקלים לזוג באמצע השבוע, 580 שקלים לזוג בסוף השבוע. לפרטים נוספים בקרו באתר המלונית.
איך מגיעים: המלונית ממוקמת על הגבעה בישוב גדעונה. בכניסה לישוב עקבו אחר השילוט. זה ייקח אתכם שמאלה במעלה הכביש, לכיוון הנקודה הגבוהה ביותר בישוב.

הסחנה: היסטוריה ושכשוך במקום אחד

לאחר ארוחת הבוקר החלטנו לעשות את מה שרוב הזוגות חובבי הכורסא עושים באזור, ונסענו לסחנה. מדובר בבילוי מהנה, בין אם לשעה ובין למספר שעות של אחר הצהריים. למרות שאנחנו הקפדנו לבלות בעיקר במים, ואנחנו מדברים כאן על ג'קוזי טבעי מתחת למפל ובריכות שחייה, יש עוד כמה דברים שאפשר ללמוד מביקור במקום. בתחום הגן שוחזר תל עמל (על שמו נקרא נחל עמל, הזורם בחלקה המערבי של השמורה) יישוב בנוסח "חומה ומגדל", שעלה על הקרקע ב- 1936. באתר נמצאים שלושה צריפי מגורים, צריף חדר אוכל ומטבח, המגדל וחומת העץ הכפולה שמולאה בחצץ. חדרי החלוצים מצוידים בחפצים מן הימים ההם, ובאחד מהם יכולים הילדים, אם יש לכם כאלה, להשתעשע בפירוק ובהרכבה של דגם היישוב.

ממול לאתר "חומה ומגדל" שוכן המוזיאון לארכיאולוגיה אזורית ים-תיכונית, מציג אוסף של כלים יוונים, ממצאים מחפירות ארכיאולוגיות שנערכו בעמק בית שאן וממצאים שמקורם בפרס ובמצרים.

איך מגיעים: על כביש 669, בין צומת השיטה לבית שאן. תחבורה ציבורית: קו 412 (חברת קווים) מבית שאן לעפולה.
שעות פתיחה: אפריל – ספטמבר בין 17:00-08:00, אוקטובר – מרץ בין 16:00-08:00. בימי שישי ובערבי חג הסגירה מוקדמת בשעה.
מחיר: מבוגר 33 שקלים, ילד 20 שקלים..