בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לא מתאים בכלל 

לא מתאים בכלל

 
 
פלורה צפובסקי

רשת החנויות "ml" ו- "ml men" יוצאת בזוג קטלוגים שרוצים להיות חמודים ומדליקים, אבל מצליחים לעצבן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
נישת המידות הגדולות מדברת בשפה אחרת (יח"צ)
 נישת המידות הגדולות מדברת בשפה אחרת (יח"צ)   
בהחלט לא קל להיות המוח הקריאטיבי מאחורי המותג ml, הידוע בשמו העממי "מתאים לי". מבחינה עיצובית, קיימים קווים אדומים ברורים, שלא מאפשרים למעצבים יותר מדי השתוללות בגזרות ובצבעים. בכל הנוגע לאספקט חשוב לא פחות, פרסום ויח"צ, אופנת המידות הגדולות בארץ עוד לא התפתחה למימדים גדולים מספיק כדי לפעול על פי ספר חוקים משל עצמה.

נראה כי למידות הגדולות שמורה נישה פרסומית מרובת פשרות ועלילות פתטיות משהו, בהן במקום להסתפק בפרזנטורית מפתה שמבליחה לחצי שנייה, על הפרסומאים לרקום טלנובלות שלמות כדי להעביר את המסר. מיעוטים מתנשקים, בגידות דמיוניות וסשה דמידוב מחויך עם שקית של "ML" ביד – כל אלה נקלעו לקמפיינים של הרשת כדי לרמוז בעדינות לאישה המלאה, שהיא לקוחה אהובה ונערצת כאחד האדם. גם אם היא מתעקשת ללבוש טייץ לבן.
 

גבר מסוקס מוכר

 
לפני כשנתיים קם אח קטן לרשת הנשית, ml men. הפרזנטור המוביל היה גיא גודס בגירסה מצוברחת מעט, שהשתלט על תחנות האוטובוס בארץ. לא מעט אנשים בתעשייה הרימו גבה וחיכו לראות מה יקרה הלאה. החורף, סוף סוף נשמו הקופירייטרים לרווחה, כאשר "ml men" גייסה לשורותיה את זוהר ליבה, שאינו נחשב באף סטנדרט כגבר מלא, ובאותה הנשימה מיתגה את עצמה מחדש כפונה לקהל רחב יותר. "צעיר בן שלושים פלוס עם המראה המסוקס, הגבר המצליח והעדכני", כדברי הקומוניקט. בקטלוג החורף מככב ליבה בשלל פוזות "מסוקסות", ובמבט חלול על רקע לבן ופשוט.

למה לערב לוקיישנים כשיש את הזיפים של הדבר החם הנוכחי? הקולקציה עצמה מוצלחת, אך לא מנסה ולו במעט לחדש או להפתיע. הדגש הוא על בגדי יומיום נינוחים, בשילוב ווסטים מחויטים וחולצות מכופתרות עם הדפסים. משמח במיוחד מגוון המעילים וחולצות ה-T הנוחות למראה, שכה נחוצות לגברים בחורף. פתרונות לגבר השמנמן, כאמור, לא נראים בשטח.
 

עובי הכרס של ליבה

סלוגנים בנאליים מעולם המצ'ואיסטי (יח"צ)
 סלוגנים בנאליים מעולם המצ'ואיסטי (יח"צ)   
מענין לשאול מדוע לא עבד הייעוד המקורי של "ml men", אך מסקרנת עוד יותר הרוח שאופפת את הקטלוג. אם חשבתם שזוהר ליבה לא גברי, מסוקס, ומיינסטרים מספיק, בחרו ב- "ml men" ללוות את הקטלוג במוטו "אל תבייש את הפירמה" ושיבצו בתוכו משפטים "מהעולם הגברי" שבהחלט היו מפתיעים את הגבר התל אביבי הממוצע: "סרט שאין בו אפילו ירייה אחת, זה לא סרט" גורס עמוד אחד; "ספר רכב זאת בהחלט תשובה לגיטימית לשאלה – איזה ספר קראת לאחרונה", מתחכם עמוד אחר.

משפטים נוספים נוגעים לספורט, סקסיזם וטלוויזיה ומרדדים את עולמו התרבותי של ה"גבר האמיתי של ml men" לעובי הכרס של ליבה – כלומר, אפסי.
 
 

שופינג בנעלי עקב

יום מחיי האישה המלאה וחברותיה (יח"צ)
 יום מחיי האישה המלאה וחברותיה (יח"צ)   
על רקע החלטות כל כך תמוהות, שלא לומר חסרות טעם, קטלוג הנשים של ml נראה לא מזיק בעליל. בסך הכול מדובר בשלוש נשים מלאות ויפות המצטלמות במספר סצנות פסטורליות שכביכול לקוחות מיום בחייהן האורבאניים. הבגדים, בחלקם הרב כהים, מצליחים לייצר צלליות מחמיאות בשילוב עם נעלי עקב לצד נוכחות של תחרה ובדים מבריקים. עם זאת, גם כאן לא נתנו לצרכנית קרדיט ובחרו ללוות את הצילומים בכיתובים מתקתקים ומנציחי סטריאוטיפים. בלוקיישן של המספרה, הנשים "מדברות על החיים", אם למישהו יש ספק בכך, את הקפה הן שותות "בבית הקפה הקבוע שלהן", ובחנות הפרחים הן מצלמות את עצמן על רקע ה"צבעים העזים". כי זהו יומן החופשי, בו אפשר להשתחרר מכל הניסיונות להעמיד פנים כנשות חברה רציניות ולעשות את כל השטויות שנשים באמת אוהבות, לא? שופינג בנעלי עקב וקניית פירות, זה כל הסוד.

מדובר בתופעה מסתורית. לעובדה שיש משהו במידות הגדולות שמוביל לרוב לקטלוגים וקמפיינים לא קוהרנטיים, כבר הצלחנו להתרגל. עכשיו נראה כי גם אופנת גברים תמימה, שהקילוגרמים העודפים כבר לא נושמים בעורפה, גולשת לרעיונות מופרכים שאין בהם נחיצות.

הקטלוגים הופקו בשני משרדי פרסום שונים, מה שמשאיר את ml כחשודה העיקרית. נשאר רק לקוות שמשהו שם התפספס, ובעונה הבאה נקבל את זוהר ליבה קונה פרחים ואת הנשים מול הטלוויזיה עם בירה קרה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by