בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אנחנו על המפה 

אנחנו על המפה

 
 
פלורה צפובסקי

התצוגה Showroom נותנת למעצבים צעירים במה הכרחית, ולקניינים הזדמנות לבקר ב"אומן 17" ריק מאדם. כך כובשים את עולם האופנה המקומי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ריבוי שווקים הקשורים באופנה (יח"צ)
 ריבוי שווקים הקשורים באופנה (יח"צ)   
בשנים האחרונות אנו עדים לפריחת של שווקים הקשורים בעולם האסתטיקה ובפרט עולם האופנה. שוק האקססוריז שכבר שנה שנייה יוצר סביבו הייפ בריא, הוא מסוג הרעיונות שאומרים עליהם "איך לא חשבו את זה קודם" ומתרגלים אליהם מהר מאוד. רעיונות כאלה באים כנראה בקלות ליונתן טרוים, אחד הצמד הדינאמי מאחורי שוק האקססוריז, שהרים אתמול בכוחות עצמו את האירוע Showroom בחצר האחורית של המועדון "האומן 17" בדרום תל אביב.

משרד יחסי הציבור הצנוע של האירוע טוען לכתר הבכורה, ובאמת לא ידוע על ניסיונות עבר לארגן אירוע כזה. מדובר בתצוגה, ללא מכירה, שנותנת במה למעצבי אופנה ואביזרים מתחילים, וחושפת את יצירותיהם לקנייני בוטיקים, סטייליסטים ואנשי תקשורת.
 

ראש מעל למים

 
הכוונה היא, שהמפגש יהווה קרקע פורייה לגילוי כישרונות, יצירת קשרים ושיתופי פעולה יצירתיים או מסחריים, בעיקר בין המעצבים לסטייליסטים וקניינים, ובשאיפה גם בין המעצבים עצמם. זוהי יוזמה שניתן להצמיד אליה סופרלטיבים רבים: חדשנית, מתבקשת, חיננית, וכפי שסבור טרוים, גם חיונית מאוד. לדבריו, מעצבים צעירים רבים "מתקשים להרים את הראש מעל המים" הודות לקונספט הקונסיגנציה הבלתי שפוי. למי שלא בקיע בתחום, הסבר קצר: כאשר מעצב אלמוני, המעוניין למכור את עיצוביו, פונה לבוטיק זה או אחר, בעלי הבוטיק לרוב מסרבים לקחת סיכון ולרכוש את הפריטים מיד. ההעדפה הברורה היא פשוט למקם את הפריטים בחנות, ולשלם למעצב עבורם רק במידה ונרכשו על ידי קונה אמיץ. עם זאת, ימים עוברים, עונות מתחלפות, ומעצב שרוצה לעמוד בקצב האופנה אמור להמשיך וליצור בגדים מבלי שההשקעה חוזרת.
 
האם התצוגה תמשוך אליה קניינים מחו"ל? (יח"צ)
 האם התצוגה תמשוך אליה קניינים מחו"ל? (יח"צ)   
Showroom, אם כן, נועד לסייע למעצבים מתחילים לפחות מבחינת החשיפה והגדלת האופציות. לשם כך חולקה החצר הכמעט- ירוקה של "האומן 17" לתאים מרובעים, שאת חלקם קישטו המעצבים. למבקרים הוצעו בירה ונקניקיות, ואופציה לנוח על כיסאות קש תחת השמיים הפתוחים. בשעות הערב המאוחרות היה אפשר למצוא שם את המעצבים, עייפים אך מרוצים, כמה קניינים מסוקרנים ומסויגים באותה המידה, ולא מעט בני משפחה תומכים ונלהבים של המציגים.

חלון הזדמנויות

לדברי טרוים, אירועים מהסוג הזה כבר הפכו לדבר שבשגרה בבירות אופנה כמו ניו-יורק ולונדון, ואין סיבה שהשוק הישראלי לא יזכה לקירוב לבבות דומה. בעתיד, התקווה היא להביא לאירוע גם קניינים מחו"ל ולפתוח למעצבים חלון הזדמנויות שעד כה יכלו רק לחלום עליו. כמובן, לא הכול ורוד: הבאת קניינים מחו"ל כרוכה בארגון מחדש של האירוע כך שהמעצבים המשתתפים בו יהיו כאלה שמסוגלים לעמוד בלוחות הזמנים והדרישות של השוק הבינלאומי. לא כל מעצב צעיר, לדעתו של טרוים, כשיר למשימה.
 
 

מחשבה בסיסית

סלקציה קפדנית ובחירה מוצלחת (יח"צ)
 סלקציה קפדנית ובחירה מוצלחת (יח"צ)   
בינתיים, בביצה המקומית ישנה תחושה כי גם עבור קניינים מקומיים נעשתה סלקציה קפדנית. כל המעצבים שהשתתפו באירוע הציגו פריטים מבדים איכותיים וברמת גימור גבוהה, בניגוד למה שאפשר לראות, ב- T Market או שווקי מעצבים אחרים. רבים מהעיצובים היו מיקס מבורך של הטרנדים השולטים בקרב מעצבים מתחילים: מונוכרום, גזרות רפויות וזורמות, ושל אמירה אישית. בלטו במיוחד החצאיות והטרנינגים של המותג Hoko בעיצובה של חגית חזן, לכאורה הם נראים כממו פריטי חובה בסיסיים, אך במבט שני מתגלים אלמנטים של אוריגאמי והמון מחשבה. גם השכמיות והשרוולונים של MIK AN MOR הפתיעו, בהיותם במידה מסוימת חמודים ומושקעים מדי ללבישה. בתחום התכשיטים והאביזרים נראו הרבה תכשיטים ברוח ווינטאז', רומנטיים וזהובים, ולצידם תכשיטי נירוסטה קוליים של Super Design. כדי לגלות אם הרעיון הצליח, תצטרכו להמתין בסבלנות עד שינחתו בעתיד הקרוב בבוטיק השכונתי שלכם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by