בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
גזרה משובחת 

גזרה משובחת

 
 
לילך צור

נעמה בצלאל ממשיכה לשמור על גזרות קבועות ומוקפדות, עם שינויי דיטיילים קטנים, כשמסביבה גועש לו ורוגש לו עולם של דיגום חופשי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מעבר לדיגום חופשי (איתן טל)
 מעבר לדיגום חופשי (איתן טל)   
אפשר לסמן את המחצית הראשונה של העשור באופנה הישראלית, כעידן הדיגום החופשי. לא עוד גזרות מסורתיות, מחויבות לגזרת הגוף, או תשומת לב לצרכיו, מעצבי המילניום החדש הם רודפי חופש אמיתיים. ולמה לא, אין מי שיגיד מילה רעה על חופש היצירה וחופש התעסוקה גם יחד, כי הטכניקה הזאת מאפשרת גם למי שלא לקח אף קורס באופנה, להיות מעצב.

הדיגום החופשי, ששורשיו טמונים בפוסט מודרניות שפשטה על התרבות הפופולרית בסוף המילניום הקודם, הלך והשתכלל בשנים האחרונות, עד שהגזרות שנגזרו ממנו, כבר מתקבלות כגזרות מן המניין. דוגמא בולטת לכך, היא שמלת או חולצת המעטפת מבד הטריקו הדק, שרצועות הקשירה שלה הן הארכה גדולה של הבד. את הגזרה הזאת אפשר למצוא כמעט בכל חנות מעצבים. הטכניקה הביאה לרחובותינו מעצבים מוכשרים, שלא היו מעזים קודם להתקרב לקודש הקודשים של שולחן התפירה, ופתחה את השוק, מה שהביא לתסיסה הגדולה שקיימת היום.
 

בגזרת העולם החופשי

 
אבל גם לדבר הטוב הזה, יש את המחיר הכבד שלו, והוא ריבוי של דגמים שנראים כאילו נעשו תחת ידו מלאת ההשראה של מעצב מוכשר, אבל בעצם נגזרו משטאנץ. הדבר הזה מעייף את העין הסוקרת את חלונות הראווה. על הרקע הזה, פגישה חוזרת עם קולקציות מוקפדות, היא למרבה הפלא, לא משעממת, לא מיושנת, וגם לא שמרנית. ההפך, הגזרה היא הבשורה.

נעמה בצלאל היא כזאת אחת, שמדגמת, ואת התקופה הזאת היא עשתה דווקא בדרך ההפוכה, שהלכה והתמקצעה בגזרות המוכרות שלה, ככל שגדלו מכירותיה וככל שגדל בית האופנה שלה. היא לא היחידה.
 
גזרות שכביכול חוזרות על עצמן כל עונה (איתן טל)
 גזרות שכביכול חוזרות על עצמן כל עונה (איתן טל)   
יחד איתה שמרו על גחלת הגזרה המחמיאה, גם סיגל דקל, נאית רוזנפלד, ועוד לא מעט אחרות. אצל כולן אפשר למצוא את הדש בחזה, שנותן כבוד להבדלי הגודל, את התפרים המחטבים את איזור המותן, והימנעות כמעט גורפת ממה שנצמד לגוף ללא הבדלי גודל, מראה, או טעם. אבל מעט מהן שמרו בכל השנים על אותן הגזרות.

נעמה בצלאל מצליחה לחדש את הגזרות הקבועות האלה בכל עונה, בקיץ אלו שמלות עקרת הבית האמריקאית של שנות החמישים, ובחורף אלו גזרות מתוחכמות, שמושפעות גם משנים מאוחרות יותר, עם הצבעים החזקים של אדום, ירוק וכחול. בצלאל היא מלכת הרטרו, ולא רק שהיא לא מתנצלת על כך, היא משתכללת בעניין משנה לשנה. מלבד אפיזודה קצרה בקיץ החולף, אז הכניסה בקולקציה בדים וגזרות לא אופייניות, היא לא סוטה לצדדים.
 
 

שומרת על הגזרה

החידוש הוא בדיטייל הקטן (איתן טל)
 החידוש הוא בדיטייל הקטן (איתן טל)   
החידושים בחורף 2008 מגיעים מכיוון הדיטיילים, בעיקר בשרוולים. מלבד הכיווצים האופייניים בכתפיים ובפרק כף היד, אפשר למצוא שרוולים המסתיימים במפתח מתרחב שתפור על השרוול. את הצורה הזאת אפשר למצוא במעיל צמר אדום ומקסים כשהשרוול מקושט בסרט, או באופן מפתיע, על שמלה אפורה שמושפעת ממדי נשים ישנים.

הגזרות החדשות היחידות שהוכנסו השנה נמצאות באגף המכנסיים, עם מכנסי סיגר באורך מלא או באורך הברך, עם כיסים מלפנים ומאחור. וגם במחלקת הסריגים, עם אפודות קרדיגן ששרווליהן הקצרצרים תפוחים ומסתיימים במנז'ט שעושה את אווירת בגדי החורף לקלילה יותר.

אבל דווקא הפריטים החוזרים, הם היפים ביותר. כמו מעיל הטוויד בגזרת הטרנץ' שהקווים הדקיקים של אדום ולבן נותנים לו מראה ורדרד, והוא מלווה את המותג מאז הקמתו. או שמלת הקלוש מסאטן שמגיעה בהדפסים חדשים בכל פעם, עם קשירה במפתח הצוואר. שני הפריטים האלו הם סימן ההיכר של בצלאל, ומלווים אותה בכל העונות, כשלשמלה נוספים ויורדים בכל פעם דיטיילים קטנים במיוחד, ומשתנה נפח שרוולה. בכל מצב ובכל שינוי, השמלה הזאת, נעשית בדמותה של אישה שמרגישה שגופה צריך להיות מוחמא, וזו הבטחה טובה להתחיל ולסיים איתה כל עונה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by