בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
היופי מתחיל מבפנים 

היופי מתחיל מבפנים

 
 
אתי דרייפוס, מערכת RED

לא, זאת לא כוונתנו לנחם את פחותות היופי החיצוני, אלא לכך שיופייך תלוי לא מעט במה שאת מכניסה לגופך. שיחה עם נטורופתית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מצב העור משקף את מה שאנו מכניסים לגוף (ASAPImages)
 מצב העור משקף את מה שאנו מכניסים לגוף (ASAPImages)   
בזמנים שבהם כמעט לא קיימת בעיית עור שאין קרם מיוחד בשבילה, שבהם ניתן לקנות קרמים שאמורים לחולל ניסים ונפלאות ועולים בהתאם - איך קורה שגם לטובות בבנות - אלו שמקפידות ולעולם לא הולכות לישון עם מייק אפ על הפנים - יש תלונות על מצב העור שלהן?

והרי ידוע שגם המייק אפ המתקדם בעולם לא יכול להסתיר קמטים ופצעונים. המתחתנות שבינינו שומעות מהמאפרת שאם הן רוצות שהאיפור ייראה הכי טוב, הן צריכות לטפל קודם בעור וללכת לקוסמטיקאית, ובכל זאת, גם הצייתנית והממושמעת ביותר, מוצאת את עצמה עומדת מתחת לחופה עם לחי מכוסה פריחה, פצעון ענק על האף ועיגולים שחורים מתחת לעיניים.

התשובה נעוצה במשפט הסבתות הישן והכה נכון: "היופי מתחיל מבפנים". ולא, הכוונה היא לא לנחמה שאמורות למצוא במשפט הזה אותן בנות שהטבע לא חנן בשלל סגולות חיצוניות, אלא בעובדה הפשוטה שמצב העור שלנו משקף את מצבנו הפנימי ותלוי בו, ויותר ממה שאפשר להזין את העור מבחוץ, רצוי להזין אותו מבפנים.
 

מה חסר פה?

 
זה נשמע פשוט, אבל בזמנים שבהם רוב האוכל שלנו מעובד, מרוסס או מהונדס, זו לא משימה פשוטה לקבל את כל הוויטמינים והמינרלים שצריך. כדי לעשות את זה, צריך לעשות השלמות; אבל איך יודעים מה לבחור מבין כל הצנצנות על המדף בחנות הטבע?

ויקי חביב-סקופ מחנות ומרפאת רימונים טבע ברעננה, נטורופתית מומחית שרואה לכם בעיניים, בלשון ובציפורניים את כל מה שחסר לכם בגוף וכדאי לכם להשלים, עושה סדר בבלגן של התוספים התזונתיים.

"המערכת הראשונה שצריך לתחזק, היא מערכת העיכול. רק מערכת עיכול מאוזנת תאפשר ספיגה טובה של מזון שייתן את כל הנוטריטים לגוף, כל אותם חומרים שחיוניים לתיפקודו התקין", מתריעה חביב-סקופ.
 
ויטמין סי נחשב לאחד מנוגדי החימצון המובילים (ASAPImages)
 ויטמין סי נחשב לאחד מנוגדי החימצון המובילים (ASAPImages)    
"כשלא אוכלים נכון, מיקרואורגניזמים כמו פטריות, חיידקים ופרזיטים, מתיישבים במעיים, מחלישים אותם, ועל פני העור זה יכול לבוא לידי ביטוי בפצעונים, אדמומיות ופריחות אלרגיות".

חיידקים טובים נלחמים ברעים

חביב-סקופ מסבירה שכדי להלחם בתופעה, רצוי כמובן לעבור לתזונה נטולת סוכרים, קמח לבן ושמרים - כל אותם ה דברים שנחשבים נו-נו מוחלט בנטורופתיה, אבל מי שלא יכול לעמוד בגזירה, יכול לגייס לטובתו את הפרוביוטיקה, שנלקחת בצורת כמוסות עמוסות בחיידקים שטובים למערכת העיכול ונלחמים בחיידקים הרעים. ולסובלים מאקנה מציעה חביב סקופ: "בנוסף על המנעות משומן רווי וסוכרים, מומלץ ליטול כמוסות פרוביוטיקה, מכיוון שאקנה היא ביטוי של זיהום חיידקי, וזו אחת הדרכים להתמודד איתו".

בעיה נוספת היא העור היבש, שמאפיין בעיקר נשים מעל גיל 35, בגלל שינויים הורמונליים וירידה באסטרוגן. כדי להחזיר לעור את הברק והגמישות, מומלץ ליטול אומגה 6, שהיא חומצת שומן גאמה לינוליאית שיוצרת שכבת שומן תת-עורית ששומרת על האפידרמיס מיובש. אומגה 6 מומלץ לשלב עם אומגה 3, כדי לא ליצור חוסר איזון. התוספת הזו טובה גם לנשים אחרי לידה ובתחילת גיל המעבר. ניתן למצוא גם בשמן זיפן, נר הלילה, או שמן זרעי פטל שחור. כולם ניתנים להשגה ארוזים בכמוסות.
 
 

נקודת C

ויטמינים בהחלט עוזרים באיזון (ASAPImages)
 ויטמינים בהחלט עוזרים באיזון (ASAPImages)    
אומגה 3 מומלץ ליטול עם ויטמין E ששומר על חומצות השומן בגוף מפני חימצון, ובכלל, כדאי לקחת בחשבון איזה נוגד חימצון כמו סלניום, מכיוון שנוגדי חימצון מעכבים תהליכים מזיקים בגוף.

"אחד מנוגדי החימצון החזקים וויטמין מוערך בפני עצמו, הוא הוויטמין C. הוויטמין C הוא מרכיב חשוב בכלי הדם ובקולגן, שהוא החלבון שמרכיב את האפידרמיס והרכיב הבסיסי של העור. הוא מופיע כרכיב כמעט בכל קרם קוסמטי. ויטמין C רצוי לקחת בנוסחת האסטר, שהיא פורמולה לא חומצית בספיגה משופרת, והוא חשוב במיוחד במצבי סטרס ולמעשנים. לסובלים מפצעונים או למי שסבלו ונותרו עם עור מצולק, המינרל אבץ, שהוא אנטי דלקתי וגם עוזר ביצירת עור בריא, יעשה את העבודה. מי שנוטל אבץ בחורף, ייהנה גם מפעולה נוספת שלו, והיא תמיכה במערכת החיסון והגנה בפני התקררויות", מפרטת חביב-סקופ.

"מינרל חשוב נוסף הוא הסיליקה שמשתתף ביצירת תאי עור. מי שרוצה ממש להגיע לשורש העניין, MSM, שהוא הקיצור של מתיל סולפנין, הוא תוסף שמכין גופרית, שהיא הבסיס לחומצות הגרעין שמהם נוצר חלבון הרקמות. טוב גם למי שסובל מדלקות כואבות בשרירים".

ומי שרשימת התוספים השאירה אותו עם חשק עז לקצת אוכל אמיתי, ישמח לשמוע ש"כירסום אגוזים וזרעים לא קלויים, הוא גם טעים וגם מעשיר את העור בחומצות שומן חיוניות. וכמובן, תזונה עשירה בדגים, ירקות ופירות, כמו שתמיד ידענו, תתן את אותותיה בעור בריא". ו"הכי הכי חשוב", אומרת חביב-סקופ, "גם בחורף, זה לשתות המון המון מים".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by