בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הילד הוא ערום  

הילד הוא ערום

 
 
איילה פפירני יניב

כולנו מקטרים על ההוצאות הרבות הפוקדות אותנו מדי חודש, אך אין זה מונע מאיתנו לקנות לילדים שלנו עגלת תינוק או משחק התפתחות באלפי שקלים. כיצד הפכנו לקניינים מושבעים של סמלי סטטוס בכל הקשור לילדנו?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כיצד מפילים אותנו בפח? (צילום:photos.com)
 כיצד מפילים אותנו בפח? (צילום:photos.com)   
למרות הקושי לנשום מעל מי המשכורת החודשית, אנחנו מתעקשים לרכוש מותגים יוקרתיים ולא להתפשר על דגם דומה, מדוע איננו מנידים עפעף כשאנו משלמים עבור צעצוע מפתח המורכב משלושה משולשים יותר מאשר חשבון החשמל ביולי-אוגוסט?

כמעט כמו

"התווית או הדגם המוכר נותנים הרגשה של הזדהות עם, או הידמות ל, אותו מפורסם שמזוהה עם אותו המותג, בין אם זו העגלה של מדונה או החלוק שעוצב ע"י פיליפ סטארק", מסביר שלמה רוזנברג, מ"דשרו", ייעוץ בשיווק ופיתוח עסקים. "הצגת המוצר ברבים מעלה את הערך והדימוי העצמי, מעוררת עניין בסביבה, נותנת הזדמנות לאנשים בגינה מסביב לשאול, פותחת הזדמנות לשיחה ומאפשרת לספר ולהתגאות במוצר המיוחד ובמקביל ב"אני המיוחד".

אז מהי השיטה בה נוקטים אנשי השיווק, זו היוצרת בקרב ההורים את השתקפות הסטטוס בצעצוע?

הדרכים רבות ומגוונות. אחת מהן היא חיבור בין המוצר לאדם מפורסם. זאת, לצורך יצירת שימוש בפרהסיה. מכאן והלאה הם נסמכים על צלמי הפאפארצ'י שיעשו את עבודת הפרסום הטובה ביותר באמצעות צילום המפורסמת התורנית, המהווה דמות להזדהות, כשהיא מגלגלת ברחוב עגלה מיוחדת עמוסת תינוקה הטרי. בהמשך יזמו אנשי השיווק כתבות שיאזכרו את סגולותיו המיוחדות ואת העובדה שהפך למותג מוביל בעולם המפורסמים.

למען יראו וירצו

אמצעי מקביל הוא בידול במחיר ובמיקום המכירה באופן בולט, כך שימשוך את העין ולא יותיר ספק שמדובר במוצר מיוחד, שונה. כזה המיועד רק לשווים במיוחד, שמעריכים את עצמם ותינוקם ומוכנים להשקיע את הסכום המתאים או בעצם כמעט כל מחיר עד משכון עצמי כדי להשיג את המוצר. רוזנברג מוסיף, "שיטה נוספת, מקובלת מאד בענף הרכב - ועגלה היא בעצם מעין רכב קטן המונע ע"י כוח אמא/אבא/אופר/מטפלת, היא בניית דגם קונספט והצגתו לציבור כדי להדגים את כוחה ויכולותיה של החברה, כאשר בפועל אין כל כוונה שמישהו באמת ירכוש את אותו דגם קונספט, אלא למכור דגמים אחרים, קונבנציונלים יותר. הרי עיקר השוק בפועל הוא של דגמים אלו בעוד שהיוקרתיים תופסים נתח זעיר בלבד."
 

עולים מדרגה

זה לא חייב להיות כך (צילום:sxc)
 זה לא חייב להיות כך (צילום:sxc)   
"כוונה נוספת המוצפנת כאן היא למשוך את השוק מעט למעלה לדגמים בטווח מחירים יותר יקרים, אך עדיין בטווח הנגיש לקונים הפוטנציאלים. במקרה של העגלות - אם עיקר השוק היה בעבר עגלות פרקטיות במחירים של 2,000-500 ש"ח, הרי שהצגת עגלות בטווחי מחירים של 5,000-3,000 ש"ח היא עליית מדרגה רצינית".מכאן תוכלו להבין שהמטרה בהצגת דגמי קונספט במחיר של 30,000-10,000 ש"ח היא לאפשר את קפיצת המדרגה הזו ולגרום ליותר רוכשים פוטנציאלים לקנות במחירים שהפכו לפתע, ע"י הצגת המותגים היקרים מאד, למותגים יוקרתיים במחירי ביניים שיכולים לפתע להיחשב כסבירים עבור פלח השוק הבינוני פלוס".

למרות הקושי הגדול להשאיר את הביקורת הצד, רבים מאיתנו מבינים כי ההשקעה הגדולה והקשה באמת בילדנו לא נעשית ע"י קניית מותגים. ילדים לא באמת מרגישים שהם מפוצים ע"י עגלה יקרה. ולגבי רגשות האשם ההוריות? נדמה שגם עגלה שעלותה 10,000 לא תצליח לעשות את העבודה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by