בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
עושה שרירים  

עושה שרירים

 
 
לימור גריף

כיצד נדע כי ילדנו אכן מתפתח כשורה? מרים את הראש בזמן, מתהפך ומתישב בטווח החודשים הנורמטיבי, מתחיל למלמל בקצב המתאים. חודש חמישי ועד השנה הראשונה בחייו- כתבה שנייה בסדרת מעקב התפתחות הילד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זוחל על ארבע (צילום:photos.com)
 זוחל על ארבע (צילום:photos.com)   
מדי פעם אנו נוטים להציץ בילד של השכנים, לבדוק היכן עומד ילדינו בהשוואה לילדים אחרים בני גילו. חסכנו לכם ואספנו את כל הסימנים והאלמנטים המזהים והבולטים ביותר בהתפתחות תקינה אצל ילדים. מיכל פרידמן, מרפאה בעיסוק התפתחותית ממרכז מעוף להתפתחות הילד, עוזרת לנו לעשות סדר בבלגן.

חודש חמישי

על הבטן:
ראש בשליטה מלאה, הרמה ל – 90 מעלות.
תופעת "השחייה" – הישענות על הבטן בלבד.
מסוגל להישען על יד אחת ולהושיט את היד השנייה.
יכולה להופיע התהפכות מבטן לגב.
נושא משקל על האגן.
מושיט ידיים לחפץ, רוצה לראותו, לכן ישתמש גם באמה כדי לסובבו.
לוחץ צעצוע כנגד גופו.

על הגב:
תנועות סימטריות.
ראש בקו האמצע.
ידיים פתוחות.
מתחיל לעשות גשר.

ישיבה:
כשנתמך מושיט יד לצעצוע, נוגע ודוחף אותו

עמידה:
רגליים ישרות, עולות עד קצות האצבעות, לעיתים מרים רגל
 

חודש שישי

 
"למרות שתינוקות בתקופה זו אינם מסוגלים לנוע, הם נהנים מהנעה של איברי הגוף השונים. התנועה הולכת ומתארגנת בהתאם להבשלת המוח וההתנסויות השונות".

על הבטן:
שוחה על הרצפה.
מתרומם על ידיים ישרות על בסיס רחב.
מעביר משקל מיד ליד.
מתהפך מבטן לגב.

על הגב:
מרים רגליו למצב מאונך ותופס את כף הרגל.
מתחיל להתהפך מגב לבטן.

ישיבה:
יושב נתמך, עם ראש זקוף וגם ישר.

עמידה:
במידה ונתמך, מסוגל לשאת את משקל גופו.
תופס חפץ בכף היד, מערב גם את האצבעות, תופס קובייה או גליל, מתחיל לסובבם בכף ידו.
לוקח חפץ שנפל בטווח תפיסה.
 

שבעה עד תשעה חודשים

ממעיט להיות על הגב, אוהב להיות על הבטן בשל התחזקות השליטה בגפיים התחתונות.
הגלגול משתכלל.
הוא אוהב לשחק על הצד.
מתיישב בעצמו.
מתחיל לזחול ועולה על שש.
מושך עצמו לעמידה ליד חפצים.
מסוגל לעמוד עמידה ראשונית עם תמיכה חיצונית.
בוכה כאשר אינו מצליח לעבור לישיבה.
לומד לעבור לישיבה על ידי נפילה אחורנית.
מתחיל לעבור בין רהיטים לקראת סוף התקופה או עד החודשים 10-11.

חודש עשירי

זוחל על ארבע.
יושב היטב, מתיישב מעמידה ליד מעקה.
עומד עם כל המשקל על הרגליים, הולך סביב רהיטים כשהוא מחזיק בידו.
מכניס קובייה לתוך ספל.
משחק לבד אך מעדיף נוכחות סביבו.
מושך בבגדי ההורים למשוך תשומת לב.
מתחיל לזהות את חלקי גופו.
 
 

אחד עשרה עד שנה

למה אנחנו תמיד מחכים לשלב הבא? (צילום:photos.com)
 למה אנחנו תמיד מחכים לשלב הבא? (צילום:photos.com)   
זוחל במעלה המדרגות, על כפות ידיים/רגליים.
גורר עצמו על הישבן או הולך הליכת דוב מהירה.
עומד על הברכיים.
יכול לעמוד וללכת לבד מספר שניות.
מורה באצבעו על חפצים.
מוסר/מגלגל כדור.
בונה מגדל של שתי קוביות.
אוחז צבע בכף יד מאוגרפת.
חוקר את סביבתו.
מציע צעצוע.
מראה חיבה ומנשק.
שם טבעות על מוט.
מראה התעניינות בספרים.
מנסה להאכיל את עצמו.
שותה מכוס עם מעט עזרה.
טובל כפית באוכל ומלקק.
מושיט ידיים שירחצו אותו.
משתף פעולה בהלבשה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by