בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ומשקל 
לא אוכלות אותה  

לא אוכלות אותה

 
תזונה ומשקל |
 
לימור גריף

הריון הוא תקופה נהדרת, פורחת ובעיקר משמינה. לרוב אנו נוהגות לקיים את המיתוס הנפוץ ולאכול בשביל שניים ובכל זאת יש כמה מזונות שכדאי ואף מאוד מומלץ להמנע מהם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מעניין אם אשמין יותר מ - 15 קילוגרמים? (צילום אילוסטרציה:photos.com)
 מעניין אם אשמין יותר מ - 15 קילוגרמים? (צילום אילוסטרציה:photos.com)   
קיימים גם לא מעט מזונות מהם כדאי ואף מומלץ להימנע. לא מדובר בכל המתוקים למיניהם שגורמים לעלייה הדרגתית במסת השומן, אותו אחד שקשה להפטר ממנו לאחר הלידה, אלא בסוגי מזון שונים המשפיעים בצורה חדה על האם והעובר. תמר פור, דיאטנית קלינית מוסמכת, עוזרת לנו לקטלג את כל המאכלים הטובים ומסבירה ממה במיוחד כדאי לנו להמנע.

לשמור על איזון

מלבד החומצה הפולית, הברזל ושאר ויטמינים, שנמצאים במזונות כגון ירקות, פירות, דגנים, קטניות, בשרים/דגים, מוצרי חלב וביצים, אגוזים, זרעים או שמנים, כדאי שכל אישה הרה תקפיד על תפריט הריון מאוזן שישמור היטב על עליית משקלה, שמומלץ בהחלט להשאר בטווח שבין 12- 13.5קילוגרמים, מה שביננו, לא ממש קורה.

מזונות נאים

כדאי בהחלט להימנע ממוצרי בשר, דגים וביצים, שאינם מבושלים דיו, כגון: סטייקים מידיום ורייר, פירות ים, סושי, ממרחי דגים, נקניקים קרים, ביצה רכה /עלומה. הסיבה שמוצרים אלה עלולים להכיל חיידקים וטפילים כגון: טוקסופלזמה גונדי, סלמונלה או ליסטריה.

מזונות מפוסטרים

כדאי להימנע ממזונות שאינם מפוסטרים ושאינם בפיקוח, כגון: גבינות ומוצרי חלב בהכנה ביתית, ממרחים על בסיס ביצים (מיונז). הסיבה היא שגם מוצרים אלו עלולים להכיל כמות חיידקים מסוכנת לאם ולעובר. כמו כן, כדאי להימנע ממרחי כבד ובשר שנשמרים בקירור. ניתן לאכול אותם רק אם הם משומרים או ארוזים. הימנעו גם ממזונות שמכילים ביצים לא מבושלות או ביצים שלא בושלו די כמו ביצה רכה, ביצה עין, עוגות מוס וקרם למיניהם או כל קינוח שמכיל קצף ביצים (קרמבו). כשאתן מכינות עוגה, נסו לא לדחות אצבעות אל קצף הביצים או הבלילה ולטעום.
 

מתוק מלאכותי

 
מתוק אף פעם לא נתפס כמועיל, במיוחד כשמדובר בתקופת השמנה. תמר מציעה לנו שנתרחק במיוחד מממתיקים מלאכותיים מסוג סכרין וציקלמאט. "הממתיקים עוברים את השליה ויכולים להישאר ברקמות העובר, בגלל יכולתו הנמוכה (של העובר) לפרקם". עוד מוסיפה תמר כי הממתיקים מקושרים בגיל המאוחר בסוגי סרטן.

לא שותים בהריון

אחד הכללים היותר מוכרים הוא כלל ההימנעות מאלכוהול בהריון. כשאומרים אלכוהול הכוונה ליין, בירה או קוקטיילים שונים. "האלכוהול עובר את השליה ומגיע לעובר. הוא עשוי להעלות את הסיכון לפיגור שכלי והפרעות בהתפתחות הגולגולת והפנים".

תיבול מיותר

ההימנעות ממונוסודיום גלוטמט MSG כבר הפכה לכלל רווח בציבור. מדובר במרכיב הנמצא באבקות מרק, אוכל מתועש (כמו חטיפים), רטבים וכו'. "יש צורך לעיין בסימון התזונתי של המזונות ובפירוט הרכיבים ניתן למצוא עדות לקיומו. הוא מכיל כמות נתרן גבוה, הגורמת להעלאת לחץ הדם שאינה רצויה בזמן הריון. בנוסף לעליית לחץ הדם הוא גורם להפרעה בשינה לאם ולתינוק. כמו כן, כדאי לשים לב לצריכת המלח - יש לצרוך כמות נמוכה של מלח בשל תכונתו כמגביר לחץ הדם".

צמחי מרפא

כדאי להימנע משתיית חליטות שונות של צמחים דווקא בשל חוסר הידע על השפעתם על העובר. משרד הבריאות קבע שיש להימנע מהם. "למרות שיש חליטות שעוזרות מאד בהקלה על תופעות הלוואי שבהריון, לדוגמא: עבור בחילות והקאות - שתיית חליטת ג'ינגר מקלה מאוד. אני ממליצה לשתות בכמות קטנה מאוד".
 

ביי ביי לקפה

זאת לא הגיזרה זו הגזרה (צילום:PHOTOS.COM)
 זאת לא הגיזרה זו הגזרה (צילום:PHOTOS.COM)   
כדאי מאוד להמעיט במזונות המכילים קפאין: קפה, תה, תה ירוק, שוקו, שוקולד, קקאו וקולה. לדבריה של תמר, קפאין הוא חומר שעובר את השלייה ואינו מתפרק על ידי העובר. עובדה נוספת היא שלאישה הרה לוקח זמן רב יותר לפרק את הקפאין מאשר אישה שאינה בהריון. "כמות ניכרת של קפאין גורמת לאיבוד נוזלים ולהעלאת לחץ הדם. בנוסף, מכניזם הקפאין גורם לתוצרים שליליים המפריעים בגדילת העובר והתפתחותו".

במחקרים שנעשו בבני אדם נמצא קשר בין צריכה רבה של קפאין (מעל שישה ספלי קפה ביום)להפלות ספונטניות ומשקל ילוד נמוך. הכמות המומלצת ביום לא תעלה על 150 -200 מ"ג קפאין (כשלוש כוסות קפה) ואם כבר אז עדיף נטול.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by