בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בעלות מלאכה 

בעלות מלאכה

 
 
לילך צור

תכירו את "הגילדה", בית ספר חדש לעיצוב נעליים, שמקווה להציל את הסצנה המקומית ולגדל דור מעצבים משופר ועמוס באג'נדה. אמן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
התרגשות גדולה אוחזת בגל שוקרון ובנינה רוזין, המייסדות של "הגילדה", בית הספר החדש לנעליים. שוקרון ניהלה עד לפני חצי שנה את בית הספר "אכילס" ורוזין ריכזה בו את לימודי העיצוב. כש"אכילס" נסגר בסוף שנת הלימודים הקודמת, הן החלו מיד בפרוייקט הצלת סצנת עיצוב הנעליים המקומית, ויש להן תכניות מפורטות ומרשימות. אולם ישן באיזור התחנה המרכזית הישנה, הפך תחת ידיהן למבנה עם שיק הנע בין הכפרי לתעשייתי, ושם הן מנהלות את העניינים רגע לפני שבית הספר יפתח את שעריו באמצע פברואר.
 
 

השוק מנומנם

 
אין כמו דרגש עץ המיועד למתיחת נעליים כדי לספק כר פורה להרהור ולשיחה על שוק אביזרי ההנעלה המקומי. מעצבות נעליים צעירות, אופנתיות ומקומיות הן עניין של השנים האחרונות וניתן למנות אותן על זוג ידיים אחד. הסיבה היא כנראה חוסר הנגישות למלאכת העשייה של הנעל, שבניגוד לבגדים, דורשת אומנות מדוקדקת ותכנון מפורט.

זה בדיוק מה שהן מתכננות ו"הגילדה" הוא בהחלט לא שם מקרי, שכן הכוונה היא לא רק ללמד איך עושים נעליים אלא ליצור קהילת יצרנים, מעצבים, בעלי מלאכה ויבואנים, שיעבדו כולם יחד, תחת אינטרס משותף לקדם את השוק, ממש כמו ברעיון הגילדות המקוריות.
 
"אחת הבעיות הקשות שמעצבים חדשים נתקלים בהן", הן אומרות, "היא חוסר התקשורת עם בעלי המלאכה המבוגרים, שלא רואים סיבה להתאמץ ולתת את הפתרונות הנחוצים כדי לייצר את הדגם הרצוי. הרבה מעצבים מתפשרים על אימום קיים או נכנעים לעיגול הפינות של בעל המלאכה". התוצאה היא שוק קצת מנומנם שלא מייצג את התעוזה העיצובית ולא הולך עד הסוף עם קונספטים חדשניים.
 
 
 

החושניות שבאימום

בכלל, נינה היא מעצבת נעליים שיכולה לגרום לך לראות חושניות גם באימום עירום ובלתי מפתה בעליל, כשהיא מעבירה עליו את ידיה שספגו את נסיונן באנגליה. אחרי שסיימה את לימודיה בבית הספר הגבוה Cordwainers למקצועות העבודה עם עור, היא התמחתה בבית המלאכה היוקרתי JOHN LOBB, שם מדדה לקוחות והכינה אימומים מיוחדים, ואחרי שביססה את מקצועיותה בחברות נעליים ישראליות, היא מרגישה מוכנה לקחת אחריות על הכשרת הדור הבא.

לשאלה אם חשוב להן החיבור לטרנדיות ולעכשוויות לצד החיבור המעשי לייצור, עונות שוקרון ורוזין כמו שתי אמהות טובות, שהן רוצות רק את הטוב ביותר עבור המעצבים הטריים, ושהן מתכוונות גם להביא מעצבים בינלאומיים לסדנאות מרוכזות, להוציא משלחות לתערוכות בינלאומיות לעיצוב ולעבוד חזק בעניין החיבור לעיצוב הגלובלי בכלל.
 
 

נעליים קונים מהר

אבל "הגילדה" רוצה לפתוח את הראש גם לכיוון של אביזרי אופנה מעור וזה כולל תיקים, קישוטים, חגורות ושימוש בטקסטיל. לדבריהן של רוזין ושוקרון, יש חסך גדול במקצועיות בשוק המקומי וזה מתחיל בלקוחות. "הלקוחה הממוצעת לא יודעת לדרוש נוחות ואיכות של ייצור ומסתפקת בקריטריון המחיר. אין מודעות להתנהגות של הנעל, לחומרים השונים ולתכונותיהם. מפעלי הנעליים מנצלים את זה ומשקיעים פחות לא רק בעיצוב, אלא גם באיכות העבודה".

לכן הן לקחו על עצמן את משימת ה"חינוך מחדש" של השוק, כולל ימי עיון למוכרות נעליים ברשתות גדולות, כך שיוכלו לתת מענה מתאים לכל דרישה ובעיה. משפט הנעילה האלמותי "זה יתרחב כשתלכי עם זה", לא יהיה כלול בסל העצות. בינתיים הן מציעות קורסי מבוא בני שלושה מפגשים להיכרות עם הנושא ולהתנסות חסרת בושה בסנדלרות, לצד קורסים מתקדמים לבוגרי מגמות עיצוב ולמעוניינים לרכוש מקצוע מלאכה מסורתי, כמו למשל תכנון וייצור גפות. אנחנו עוד נעקוב אחריהן. (צ' הום פייג': רויטרס)

הגילדה - הנגב 5, תל אביב, 9163032 - 050

לאתר של "הגילדה" »
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by