בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חוזרות לביקיני  

חוזרות לביקיני

 
 
לימור גריף

לאחר הלידה, מסתבר, לא תמיד קל לרדת, לעיתים יש עודפי שומן שמצטברים ונותרים כחותמת על גופינו. אל ייאוש, עד שנה אחרי הלידה הגוף חוזר לעצמו, ובכל זאת, אספנו את העצות הטובות ביותר כיצד להתכונן לבואו של הקיץ הקרב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תמיד יש לאן לשאוף (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
 תמיד יש לאן לשאוף (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)   
אחת התשוקות הנשיות הגדולות ביותר, היא לחזור כמה שיותר מהר למשקל. כיצד עושים זאת מבלי לחוות תסכול ודיאטות רעב?

דיאטה מתונה

אורלי וינטראוב גלעד, דיאטנית קלינית, מסבירה כי דיאטה לאחר לידה צריכה להיות מתונה יותר מדיאטת הרזייה רגילה, למרות הרצון לחזור לגזרה ומהר. לדבריה, לא מומלץ לעשות דיאטה בששת השבועות הראשונים לאחר הלידה. לאחר "משכב הלידה", ניתן להתחיל בתהליך של ירידה במשקל, אך בקצב איטי של לא יותר מ 1 - 2 ק"ג בחודש, כדי לעזור לשיקום הגוף ולבריאות תקינה. "זכרו שלקח לכן תשעה חודשים לעלות את המשקל וייקח פרק זמן דומה לרדת אותו".

מחשבה מקדימה

מומחים רבים טוענים כי עלייה מבוקרת במשקל בזמן ההריון, תעזור לאישה לחזור באופן מהיר יותר למשקלה האופטימלי לאחר הלידה. דהיינו, עבודת קודש בזמן ההריון, שהיא השלב הקשה ביותר, תעזור לנו לחזור מהר יותר למציאות שהייתה.

השקעה עצמית

אורלי מציעה לנו – "השקיעו בעצמכן". לדבריה, אצל נשים רבות האמהות הופכת לחלק החיים המרכזי. הן כל כך נשאבות עד שהן מסוגלות אפילו לבטל את עצמן. "כדי לרדת במשקל צריך לפנות זמן לקניות, לבישולים ולפעילות גופנית. לכל הסקפטיות - מי שתשקיע בעצמה ותרגיש טוב יותר עם גופה, תעניק יותר לילדיה".

פיתויים אאוט

"בחופשת הלידה אנחנו נמצאות יותר בבית והפיתויים זמינים ביותר, לכן אני ממליצה לסדר את הבית בהתאם ולסלק פיתויים שלא יעשו עימנו חסד".
 

דאגו לאוכל זמין

 
בשל ההתעסקות הטוטלית בתינוק, מציעה לנו אורלי, להתארגן ולתכנן את הארוחות. כדאי לדאוג שהן יהיו זמינות ובהישג יד. "בשלו או בקשו שיבשלו עבורכן כמויות גדולות ואף הקפיאו כדי שלא תצטרכו לעמוד ולבשל כל הזמן. עצם האוכל הזמין המוכן, ימנע מכן לפנות לנשנושים".

הרבו בשתייה

שתו לפחות עשר כוסות מים ביום, (במיוחד אם אתן מניקות – תחושת הצמא גדולה יותר). לדבריה של אורלי, רוב הנשים לא מרגישות את הצמא ובמקרים רבים הן ניגשות לאכול למרות שהן בעצם צמאות.

צעו לצעידה

"ימי האביב בפתח , מזג האוויר נפלא, זה הזמן לשים את התינוק\ת בעגלה ולצאת לצעידה. אין צורך לרוץ, אפשר ללכת בקצב הנכון לכן (לשריפת הקלוריות חשוב המרחק ולא הקצב) . היציאה מהבית לטיול עם העגלה היא פתרון נהדר כשהרצון למתוק עולה, האנדורפינים שמשתחררים במהלך ההליכה והמרחק המהמטבח עושים את העבודה". אורלי מציעה לנו להשתדל ולהיות פעילות, לעלות במדרגות במקום במעלית (כמובן בלי העגלה), הליכות רגליות וכל מה שעולה על דעתנו.
 

אחיותנו המניקות

סבלנות - זו לא פאטה מורגנה (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
 סבלנות - זו לא פאטה מורגנה (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)   
עבור נשים מניקות שרוצות לרדת במשקל יש יתרון אדיר, טוענת אורלי, "השומן באזור הירכיים והישבן, אותו שומן עקשני שלא יורד בדיאטה, הוא זה שמתוכנת מבחינה גנטית לשמש מאגר אנרגיה להנקה. התוצאה: במהלך תקופת ההנקה יש ירידה בהיקפים בדיוק במקומות האלה. כל הטיפים רלוונטים באותו מידה, אך נשים מניקות יעשו את הירידה בצורה מאוד מתונה כדי לא להגיע לחסרים תזונתיים".

נראה כי אין אישה שלא יכולה לשלוט בתשוקותיה. אני אומרת – אם אתן רעבות איכלו, אל תעצרו את הרעב שלכן, בפרט אם הינכן מניקות. החשוב הוא, שנשים לב מה אנו בדיוק מכניסות לפה. יש לנו מטרה והיא לרזות, בעזרת מתוקים, חטיפים ונשנושים בטח שלא נצליח. ואם אנו ממאנות להתקרב לרזון המיוחל, תמיד אנו יכולות לספר: אני הרגע ילדתי, זה תופס בכל מצב. בקיצור, יש לא מעט דרכים לרזות, כוח רצון ונחישות הם כלי מפתח, במיוחד כשהקיץ כבר קורץ לנו מעבר לפינה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by