בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה נכונה 
תפתחו כפתור 

תפתחו כפתור

 
תזונה נכונה |
 
לימור גריף

כמה קלוריות מחכות לנו על שלוחן הסדר? האם להילחץ ולפתוח כפתור או פשוט להיעזר בתחליפים מתאימים?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לא מדובר במרתון אכילה (צילום אילוסטרציה: flickr-yanec)
 לא מדובר במרתון אכילה (צילום אילוסטרציה: flickr-yanec)   
חישוב מהיר של מספר הקלוריות שמחכות לנו על שולחן החג, מהם התחליפים העשויים להקל על הלחץ סביב כפתור המכנסיים, ומה רצוי לאכול במהלך היום, לפני הארוחה הגדולה?

התחילו לספור

מיכל קאירי, סגנית מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה, מרכז שניידר לרפואת ילדים, עוזרת למנות את הקלוריות של כל מנה ומנה:

גפילטע פיש – 150-200 קלוריות
קניידלך – 100-150 קלוריות לכדור
ביצה – 80 קלוריות
מצה – 150 קלוריות
1/4 עוף – 200 קלוריות
מנת צלי בקר – 250 קלוריות
קציצות פארסה – 100 קלוריות לקציצה
כף חרוסת – 100 קלוריות
100 גרם אגוזים – 600 קלוריות
לביבת מצה – 300 קלוריות ללביבה
מנת חריימה – 150 קלוריות
פרוסת עוגה – 500 קלוריות
כף אורז – 100 קלוריות
תפוח אדמה שלם – 100 קלוריות
עוגיית קוקוס/בוטנים/שוקולד – 120 קלוריות
מוס שוקולד – 250 קלוריות
כוס סלט פירות – 150 קלוריות
כוס יין – 90 קלוריות
כוס מיץ ענבים – 100 קלוריות
 

חישוב מהיר

 
ניתן לעבור את ארוחת החג עם סך כולל של 1500 קלוריות ועדיין להרגיש בסדר, מסבירה מיכל, וממליצה לא לאכול יותר ממצה אחת, מקסימום שתיים לארוחה. כמו כן, בשל כבודתן של המצות, מומלץ לשתות הרבה ואף לאכול אותן רטובות.

זהירות מתוקים!

כדאי להיזהר ממתוקים, מזהירה מיכל. פרוסת אחת של עוגה עשויה להגיע בקלות ל – 500 קלוריות, העדיפו את סלט הפירות על פניה.

לא מיצינו את המצות?

לדבריה של כוכבית דוידיאן, Ms.c תזונאית מומחית המתמחה בתזונת ילדים, נשים בהריון ולאחר לידה, תקופת הפסח היא הזדמנות מצוינת לניקוי הגוף. אנחנו לא חשופים לכל שלל המזונות העשירים בפחמימות ריקות כמו בורקסים, פיצות ולחמים ואפשר בהחלט לתת לגוף מנוחה ממזונות אלה ולהעדיף פרירות וירקות טריים ומבושלים, מיצי ירקות ולשתות הרבה מים.

מי יכנס לנעליה?

כדאי לוותר על המצה, שמכילה כ- 150 קלוריות לכל יחידה. היא חסרה בסיבים תזונתיים , מה שיגרום לעצירות קשה, לכאבי בטן וגזים. "אם מתעקשים על מצות, מומלץ להעדיף מצה קלה מחיטה מלאה, שמכילה גם סיבים תזונתיים וגם פחות קלוריות. אם רוצים באמת לשמור, אני מאוד ממליצה על פריכיות אורז מלא המכילות מעט קלוריות (כ – 40 קלוריות לפריכיה) ועשירות בסיבים תזונתיים, המסייעים בתהליך העיכול".
 

אל תגיעו לערב החג מורעבים

האם כבר מיצינו את המצה? (צילום: אימג'בנק/עקאאטןצשעקד(
 האם כבר מיצינו את המצה? (צילום: אימג'בנק/עקאאטןצשעקד(   
חשוב שלא נגיע לערב הסדר רעבים מדי, ממליצה כוכבית, "אנו יודעים כי לפנינו ארוחה גדולה בערב ואנו חושבים לחסוך את הקלוריות לארוחה זאת, אלא שאנו מגיעים רעבים מאוד וכל החיסכון הולך לטמיון". במשך היום מציעה כוכבית ליהנות מארוחות קלות, עשירות בסיבים תזונתיים, כך שבערב החג לא נתנפל על שולחן הסדר ולא נאכל כל מה שמוגש לפנינו.

פותחים שולחן

את ארוחת החג, ממליצה כוכבית, לפתוח במרק חם (לזכור שבכל קיינדלך יש לפחות 60קלוריות), "המרק החם גורם לתחושת שובע". מיד אחריו היא מציעה לנו לבחור בסלט טרי ולוותר על מגוון הסלטים המבושלים.

אם נרבה בשתיית מים, בעיקר לפני כל ארוחה, נשתדל שלא לבלוס מצות בכל הזדמנות ונצליח להתעלם מלביבות המצה המטוגנות, אולי נצליח לעבור את הפסח מבלי לפתוח עוד כפתור במכנסיים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by