בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ומשקל  
מה יאכלו הקטנטנים? 
 
 שממה במקרר    צילום: אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages    
תזונה ומשקל  |
 
לימור גריף

מה באמת אפשר להציע לילדים לאכול בחג הפסח? מעבר לתפוחי האדמה ולצי'פס, בואו להתעדכן בכמה אופציות בריאות וטעימות במיוחד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ומה עם מרק הקניידלך המפורסם? (צילום: אימג'בנק/gettyiamges)
 ומה עם מרק הקניידלך המפורסם? (צילום: אימג'בנק/gettyiamges)   
תמיד נראה שאין מה לאכול בפסח. החג מתקרב והפאניקה גוברת. מעבר לצ'יפס, תפוח אדמה אפוי או מוקרם, אנחנו לא ממש יודעים מה נוכל להציע לקטנטנים ונשאבים אל סדרת אכילת מצות עם כל דבר מתוק שאפשר. מיכל קאירי, סגנית מנהלת, היחידה לתזונה ודיאטה, מרכז שניידר לרפואת ילדים, פותחת שולחן.

נתחיל מן הבסיס

קיימים מוצרי בסיס כשרים, שאינם נלקחים בדרך כלל בחשבון, מציינת מיכל. ביניהם, מוצרי החלב השונים, בשר ודגים וכמובן פירות וירקות. ההגבלה על המזון הכשר היא רק על חלק מן הפחמימות.

לא רק תפוחי אדמה וביצים

לא מעט הורים סבורים כי בפסח ילדיהם יחיו על טהרת תפוחי האדמה והביצים. לא כך, טוענת מיכל, ומציעה להורים להיעזר בממרחים שונים על המצות. אם תרצו לגוון את ממרח השוקולד המפורסם, תוכלו ליהנות גם ממרח חרובים וריבות שונות ולא פחות מתוקות (ללא צבעי מאכל).

פשטידה שילדים אוהבים

מיכל מציעה להכין לכבוד פסח פשטידה כשרה. בסיסה הוא מצה מפוררת, יחד עם ירקות שונים וכמובן ביצים. תוכלו להכין על אותו העיקרון גם לזניה ממצות או מוסקה ממצות – נתון לשיקולכם וכוח ההשקעה האישי שלכם.

פחמימות כשרות

תכירו את מגוון הפחמימות הכשרות: תפוחי האדמה ולאוכלי קטניות: אורז, חומוס, אפונה, שעועית ועדשים. ניתן להכין מגוון ארוחות טעימות המשלבות עוף/בשר כתבשילים מזינים.
 

שכחנו את האטריות

 
ומה עם אטריות הביצים המפורסמות שכמעט כל הילדים אוהבים? הן כשרות, נגישות וקלות להכנה, בעיקר במתכונים מוקפצים. שימו לב, כיום ניתן למצוא פסטה כשרה לפסח, פיצות ובורקסים – הכל תלוי בטעם וכמובן לשיקולכם וכיסכם.

לביבה חמה ומתוקה

עוד ארוחה שילדים אוהבים היא ארוחת לביבות, אליה ניתן לצרף את אחת מן הפחמימות הכשרות או אפילו רק סלט גדול ומזין. הכנת לביבות קלה בבסיסה ומשלבת מצה מפוררת או קמח מצה, ביצים וירקות על פי בחירה.

יצירתיות מקמח מצה

קמח מצה אינו דומה בטעמו לקמח רגיל, אך ניתן להשתמש בו בדיוק באותו האופן, החל מאפיית עוגות כשרות לפסח, לביבות כפי שכבר הזכרנו, מצה ברייד המסורתית ולחמניות – שאותן מומלץ לאכול עד יום אחרי האפייה.

ג'אנק כשר לפסח

החופש הגדול של פסח יוציא אותנו מן הבית עם הקטנטנים, אנחנו כבר כמעט מוכנים למשימה ואף יודעים שמורשת מאכלי הג'אנק, שמציעים לנו מגוון הקניונים השונים, יחלפו במוחם של ילדנו. מה נעשה? על אף היותם של מאכלי המזון המהיר כשרים, מזהירה מיכל, עדיין מדובר במאכלים שאינם בריאים לגופינו. "השתדלו שהאכילה תהיה חד פעמית, והבהירו זאת לילדכם". חשוב שנזכור כי עדיין מדובר באוכל מעובד, מטוגן עם כמות גדולה מאד של מלח.
 

עצרו את המצות

ללקק את האצבעות (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
 ללקק את האצבעות (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)   
מצות עושות עצירות – את זה כל תינוק יודע. מה עושים? שהרי עצירות אצל הקטנטנים יכולה להשבית את מרבית השמחה. מיכל מציעה לנו בראש ובראשונה: שתו הרבה מים, זה יעזור להקל על עיכול המצה. שוק המצות מציע היום מצות מחיטה מלאה קלות יותר לעיכול, ומצות אורגניות על אותו בסיס בריאותי.

קינוחי מצה

מיכל ממליצה לנו להכין כדורי שוקולד, תמרים/חרובים עם מצות מפוררות. תנו לילדכם לעזור במשימה, הוא בטוח ילקק את האצבעות.

מתכון ללביבות בטטות כשרות:

המצרכים הדרושים:
5 בטטות גדולות
2 ביצים
בצל גדול
3 כפות קמח מצה
חופן פטרוזיליה
אגוז מוסקט, מלח ופלפל

אופן ההכנה:
הרתיחו במים חמים חמש בטטות גדולות. רסקו את הבטטות בעזרת מזלג. הוסיפו אליהם בצל גדול מגורר, פטרוזיליה קצוצה, מלח, פלפל שחור, אגוז מוסקט – ותבלינים נוספים על פי טעמכם האישי.
הוסיפו שתי ביצים ושלוש כפות קמח מצה. ערבבו הכל יחד, הוסיפו קמח לפי הצורך ליצירת תערובת הומוגנית אחידה. חממו שמן במחבת, (כמו לטיגון שניצלים), ובעזרת כף גדולה (לא גדושה) הניחו לביבה במחבת. יש להפוך ולטגן את הלביבות משני הצדדים ואם למישהו זה עוזר – כדאי לספוג לפני האכילה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by