בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
עוד לא, עוד לא  

עוד לא, עוד לא

 
 
לימור גריף

החל מגיל חצי שנה אנחנו מציעים לתינוק שלנו מגוון טעמים ומאכלים. אילו מאכלים מסוכנים לעולל שלנו, ומה כדאי לדחות לפחות עד גיל שנה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ולחשוב שפעם היו מרגיעים עולל קטן עם דבש על המוצץ (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
 ולחשוב שפעם היו מרגיעים עולל קטן עם דבש על המוצץ (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)   
החל מגיל חצי שנה אנו מוסיפים לחיי התינוק מגוון חדש של טעמים, מרקמים, פירות, ירקות, עוף ובשרים שונים. כל זאת אנו עושים במשנה זהירות מירבי, מה אסור לתינוק החמוד שלנו לאכול, מה עלול לסכן את חייו ומתי הוא כבר יגדל? טובה קראוזה, דיאטנית קלינית, מחברת הספר "המדריך השלם לתזונה בהיריון" מקימת אתר "תזונה טובה", עוזרת לנו לבחון את המזונות שכדאי מאוד לדחות עד גיל שנה.

בעלי פוטנציאל לאלרגיה

המזונות שמומלץ לדחות עד גיל שנה הם מזונות בעלי פוטנציאל אלרגני כמו: חלבון ביצה, דגים, חלב פרה ניגר (מוצרי חלב ניתן לתת מגיל תשעה חודשים), קיווי, מזונות המכילים בוטנים ואגוזים טחונים, שומשום ושקדים ומוצריהם. לדבריה של טובה, חשוב לחשוף את התינוק לחלבון ביצה לפני מתן חיסון חצבת-חזרת-אדמת (MMR), כיוון שחיסון זה מכיל חלבון ביצה ויש לשלול אלרגיה לחלבון זה לפני מתן החיסון".

מתוק לו מתוק לו

אין לתת דבש לתינוק מתחת לגיל שנה, מחשש לזיהום הדבש על ידי נבגים של חיידק הבוטולינום, העלולים להתפתח בקיבת התינוק ולגרום להרעלה. שימו לב - אין חשש לאכילת דבש בהריון או בהנקה על ידי האם.

גורמי חנק

"מזונות בעלי פוטנציאל לגרום לסכנת חנק אינם מומלצים עד גיל 4 - 5. מדובר במזונות קשים ועגולים (פיצוחים, ענבים שלמים, פרוסות נקניקיות, סוכריות, צימוקים ועוד)".
 

אוכל משפיע על עתיד ילדינו

 
הדרך בה אנו מאכילים את ילדינו, קובעת במידה רבה את ההרגלים המשפחתיים שלהם בעתיד. "נתקלתי בלא מעט מטופלים בוגרים שסבלו מהשמנה ששורשיה בהאכלה בכפייה בתקופת הינקות. עם זאת, אין צורך להילחץ, רוב הסיכויים שאתם עושים עבודה מספיק טובה".

הרגלי אכילה

הסירו דאגה מליבכם – ילדים נמצאים בתהליך גדילה ולכן הם חייבים לאכול. לא בכוח – מציעה טובה. אל תכריחו את הילד לאכול ואל תרדפו אחריו עם האוכל. "כולנו נולדים עם היכולת לווסת את צריכת הקלוריות שלנו לפי תחושות הרעב והשובע, אך היכולת המופלאה הזו עלולה ללכת לאיבוד בעקבות הרגלי אכילה קלוקלים".

כמה עצות לדרך:

- לא חייבים לסיים את כל הצלחת - הילד אוכל את הכמות שמתאימה לו.

- אל תשתמשו במזונות כנחמה, במטרה שלא ייווצר קשר שגוי בין אכילה לבין רגשות.

- שבו עם הפעוט ליד השולחן בזמן הארוחה. טובה מציעה לתזמן את מועדי הארוחות, כך שנאכל כל יום יחד עם כמה שיותר בני משפחה. "בזמן הארוחה המשותפת הילדים מקבלים מסרים לא מודעים על תזונה בריאה, ברגע שהם רואים את הוריהם מבצעים בחירות בריאות של מזון".

- האכלה היא דיאלוג: "ברגע שמתעלמים מאיתותיו של הפעוט נוצר תסכול לשני הצדדים".

- "הלכלוך הוא חלק בלתי נפרד מההתנסות באכילה. הרשו לקטן לאכול עם הידיים, למרוח ולהתמרח".
 

לא להתייאש

אל תאכילו בכוח (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
 אל תאכילו בכוח (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)   
מחקרים הוכיחו כי דרושים 10- 20 ניסיונות עד שפעוט יסכים לאכול מאכל חדש ולא מוכר. אל תתייאשו אחרי שלוש פעמים. המשיכו להציע את המזון החדש בצירוף מאכלים ותיקים ומוכרים.

אל תסיקו מסקנות מוטעות: אם הפעוט מכניס מזון לפה ויורק אותו אחר כך, אין זה אומר שהוא לא אוהב אותו. ברוב המקרים, טוענת טובה, ייתכן שהוא פשוט מתנסה בטעם ולאחר מספר ניסיונות הוא יתחיל לאכול שוב את אותו המזון.

חשוב בהחלט: אם אתם חשים כי ישנה איזשהי בעיה, חלילה, הקשורה לתזונת התינוק שלכם, כדאי מאוד לפנות לייעוץ מקצועי. קיימת יחידה לטיפול בבעיות אכילה אצל תינוקות ופעוטות שנמצאת במסגרת של בית חולים וכוללת צוות רב מקצועי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by