בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מלכת האמבטיה 

מלכת האמבטיה

 
 
אודית לורן בלקין

לקראת חגיגות ה-60 לישראל החלטנו לחטט קצת בעברן של חברות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי ולבדוק מה מצבן בהווה ומה תוכניותיהן לעתיד. והפעם, "נגב קרמיקה"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת "נגב קרמיקה" הוקמה על ידי משפחת פקר ב-1969. היום, כשבבעלותה 16 אולמות תצוגה, קשה להאמין ש"נגב" החלה את דרכה כמפעל פשוט לייצור אריחי קרמיקה שיועדו לריצוף ולחיפוי חדרי רחצה. באותן שנים בהן התחרות הייתה כמעט בלתי מורגשת וההתייחסות לאריחים הייתה בראש ובראשונה פרקטית, שימשו קבלנים שהעדיפו תוצרת כחול-לבן כלקוחותיה העיקריים של החברה.

עם פתיחתה של חנות "נגב" הראשונה ב-1990 ברמת-גן, לקחה על עצמה החברה לשנות את תדמיתה בשוק החיפויים, ובמטרה להתחרות בספקי השיש לריצוף, היא השיקה סדרת אריחי קרמיקה במראה גדול, בשלל גוונים ועם דגש רב על עיצוב. פיתוח זה זיכה את החברה בפרס "קפלן" לתעשייה באותה שנה. בחלוף הזמן הלך השוק וגדל והתחרות הפכה אכזרית יותר בשל העלייה החדה בייבוא וכניסתם של יצרנים זרים לזירה המקומית. כמענה לצורכי השוק המשתנה הפכה "נגב" לרשת חנויות שייעודה טיפול אישי מול לקוחות פרטיים.
 
 

הישרדות

 
לקראת סוף שנות התשעים חלה האטה משמעותית בשוק הבנייה הישראלי שבעקבותיה פנתה "נגב" לשוק השיפוצים שתפס אחוז נכבד יותר מנתח השוק. במקביל הושם דגש רב יותר על מיתוג הרשת, ובחנויות החברה הוצגו מותגי ריצוף מובילים תוצרת המפעל המקומי לצד פריטים תוצרת חוץ. בהמשך לאותו תהליך, הושק בשנת 1999 הלוגו החדש של החברה שהקרין עדכניות אופנתית ומיצב את "נגב" כרשת שמתייחסת לתחום העיצוב כמכלול.
 
 
בתחילת המילניום, כשהכול כבר נראה ורוד יותר, חלו תפניות כואבות בשוק הקרמיקה בארץ. עקב ירידה תלולה של מחיר הקרמיקה לצד תחרות חזקה מול תוצרת מיובאת מטורקיה ומסין, עמד מפעל "נגב" שבירוחם בפני סגירה. בשל ייחודיותו והמנוף הכלכלי שהוא סיפק לאוכלוסיית אזור הדרום, מתקבלת החלטה להפוך אותו למפעל לייצור גרניט פורצלן. כך עובר המפעל הסבה מקצועית במטרה להפוך שוב לרווחי. בהשקעה כספית אדירה נפתח המפעל מחדש בסוף שנת 2000 ובנוסף ליכולת הייצור האדירה שלו היום הוא גם עומד בכל התקנים הבינלאומיים ופועל כמפעל "ירוק" שכל חומריו ממוחזרים.
 
 
 

כמו פטריות אחרי הגשם

המהפכה העיצובית של "נגב" נמשכה עם השקתו של מותג האריחים NOVO שמסמל את עידן הגרניט פורצלן. האריחים, שמותאמים לקהל הישראלי ומוצגים רק בחנויות החברה, מתהדרים בעיצובים מגוונים במראה איטלקי והופכים למוצר אופנתי, חדשני ואיכותי. בשנת 2001, בתערוכה הבינלאומית בבולוניה, כבר בלטו מוצרים מקבילים לפיתוחיה של "נגב" אותם הציגו המפעלים החשובים בתעשייה.

בשנת 2003 כבר הופך הגרניט פורצלן למרכיב עיקרי במכירות האריחים בארץ, ו"נגב" ממשיכה להשתכלל ומקימה מרכז לוגיסטי מתקדם. בשנת 2004 היא פותחת בדיזיין סנטר ברמת-גן חנות קונספט יחידה במינה שמחלקת את תחום עיצוב הבית לחמישה סגנונות חיים המשמשים כלי לזיהוי טעמו וחלומו העיצובי של כל לקוח ולקוח. הצלחתה של החנות הביאה להקמתן של עוד חמש חנויות דומות עד שנת 2007, וכמו שאומרים עוד היד נטויה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by