בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חיים מצוירים 

חיים מצוירים

 
 
אודית לורן בלקין

סופר-מן, מיקי-מאוס, סנופי וחבריהם כבר מזמן הפכו גיבורים אופנתיים לכל דבר. ככאלה, הם מופיעים על מיני מוצרים ולאו דווקא כאלה שמיועדים לילדים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בשנים האחרונות, יותר ויותר מעצבים, בהם מעצבי-על רבים, החלו לגלות את הפוטנציאל החייכני והאופטימי שמשדרות דמויות קומיקס למיניהן והחליטו לשלבן במוצריהם ובבגדיהם. הקומיקס הוא תופעת לוואי מלהיבה, ססגונית והומוריסטית לתרבות הפופ שהחלה לפרוח בשנות השישים באנגליה. באותה תקופה, בחרה לה קבוצת אמנים לעסוק בנושאים מעולם התקשורת ותרבות ההמונים כחומר השראה ליצירותיה. פרסומות, סרטי קולנוע מצוירים, סדרות טלוויזיוניות וחוברות קומיקס היוו בסיס למוצרים חדשים. אותן דמויות חביבות הועתקו "אחד לאחד" או עברו תהליך הגזמה המלווה בהומור ואירוניה והחלו להשתלב בתחומי החיים השונים בהם באופנה, בעיצוב פנים, בעיצוב המוצר וכדומה.
 
 
 
וולט דיסני הוא האחראי הכמעט בלעדי למהפכה זו שהצליח, עם המצאת הקול והאנימציה בקולנוע, ליצור סרטים מלאי דמויות מאוירות מקסימות. אין ספק, שהפופולאריות של הדמויות שיצר דיסני גרמו להאצת תהליך שילוב הקומיקס בכל תחומי העיצוב החל, באפן טבעי, בעיצוב לילדים ועד שילובן בכל תחומי העיצוב באשר הם. הקומיקס, שפרץ את גבולות הנייר המודפס עבר כברת דרך מאמנות מחתרתית לנושא לגיטימי, נתפס היום כאמירה עיצובית לכל דבר.
 
 
כיום נוהגים המעצבים לשלב את הקומיקס באופן לגיטימי לכל דבר גם באדריכלות ובעיצוב פנים. מעצבי החנות 'פקטורי 54', שנפתחה לפני מספר חודשים בנמל תל אביב, בחר לשלב פסיפס קומיקס רב ממדים כחלק בולט ואינטגראלי מהמקום. חנות העיצוב הניו-יורקית Moss משווקת סדרה שלמה של רהיטים (ארונות, מזנונים, מיטה) שמחופים איורים מאת האמן הידוע גיודו קרפקס שהשפיע רבות על עולם הקומיקס בחצי השני של המאה העשרים. חברת 'ווינד אנד ווטר' למשל, בחרה לשלב בד ריפוד בהדפס קומיקס מפתיע ומשעשע עבור כורסת 'מלך' שסגנונה ברוקי דווקא. "בתור חובבת הומור ושמחת חיים, ומתוך ההבנה שלכל סגנון וצורת עיצוב יש השפעה על הנפש והאנרגיה שלנו, חלק גדול מעיצובי יונקים השראתם מעולם הקומיקס וההומור" אומרת גל יערי, מייסדת החברה. דוגמא נוספת לכורסת קומיקס היא זו של חברת 'נטוצי' שבחרה בד ריפוד עם מוטיב חוזר מאותו עולם.
 
 
 
אמנית הקרמיקה יעל וונס עוסקת מאז ומתמיד באימאז'ים מתחום הגראפיקה והפרסום. הכלים שיוצרת וונס בסדרה לה היא קוראת 'ויקטור' משופעים אלמנטים הומוריסטיים של טקסטים בשפות שונות לצד איורים שלקוחים מתרבות הפרסומות האמריקנית של שנות הארבעים והחמישים. חברת 'גולף אנד קו' שילבה בחלק ממוצריה איורי קומיקס של דמויות נשיות שמציצות אלינו מספלים, תחתיות וכלי מיטה.
 
 
הקומיקס נכנס השנה באופן בולט לאופנת המבוגרים ויכולנו לראות אינספור דוגמאות של הדפסים שונים בעיקר על גבי חולצות טי. מעצבי על כמו דולצ'ה וגבנה עיצבו גופיות עם הדפסי קומיקס ולואי ויטון זנח לרגע את הקו הקלאסי שלו והקדיש סדרת תיקי קומיקס שלמה לקיץ 2008. דמויות קומיקס שולבו גם בבגדיהן של חברות כמו ZARA, TNT, Top Shop, Keds ועוד ועוד. גם חברת האיפור M.A.C השיקה קו מוצרים בשם FAFI עליו מוטבעות שלוש דמויות מאוירות בהשראת איורי המנגה הצבעוניים והמחויכים.
כך אנו רואים שלמעשה הקומיקס חודר לכל תחום בחיינו ויתכן אף שימצאו לדמויות הצבעוניות רבות הפוטנציאל עוד שימושים רבים נוספים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by