בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
כאילו לא ילדת  

כאילו לא ילדת

 
 
לימור גריף

מה חשוב לאכול אחרי הלידה, במקום לחטוף על הדרך חטיף אחד או שניים? האם חשוב ליטול תוספי תזונה? וגם, הצעה לתפריט יומי שישאיר אתכן על הרגלים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אם כבר לנשנש משהו, אז פירות (צילום אילוסטרציה אימג'בנק/gettyiamges)
 אם כבר לנשנש משהו, אז פירות (צילום אילוסטרציה אימג'בנק/gettyiamges)   
אימהות רבות אחרי לידה משקיעות את רוב מרצן בעולל שזה עתה נולד. מטפחות, מאכילות ומגדלות אותו במסירות רבה. הצרה המרכזית היא, שהן שוכחות את עצמן, גם בתחום התזונה.

חוטפות על הדרך

תודעתן של אימהות מניקות בנוגע לחשיבות המזון גבוהה יותר, שהרי רוב היום הן עסוקות ב"למלא" את מצבורי החלב, אבל גם אימהות שאינן מניקות ואפילו חלק שכן, בראש ובראשונה שוכחות להאכיל את עצמן. לא, הן אינן גוועות ברעב, הן פשוט חוטפות מיני מזונות שונים ובעיקר לא בריאים, שיסתמו את תאבונן. טובה קראוזה, דיאטנית קלינית, מחברת הספר "המדריך השלם לתזונה בהריון" ומקימת אתר "תזונה טובה", עוזרת לנו האימהות, לזכור את חשיבות התזונה גם עבור עצמנו, להתחזק, לאכול אוכל בריא ומזין ובעיקר גם כזה שלא משמין, שהרי לא מעט מאיתנו, עסוקות גם במשקל עד כמעט שנה אחרי הלידה.

היריון הוא אתגר תזונתי

לדבריה של קראוזה, אין המלצה רשמית ליטול תוספי ויטמינים ומינרלים עבור נשים אחרי לידה. עם זאת, בשל האתגר התזונתי שהיווה ההריון והעובדה שגם ההנקה היא אתגר תזונתי לא קטן, חשוב שהאם תמלא את מאגרי הוויטמינים והמינרלים שלה. "מקובל להמליץ לנשים להמשיך וליטול את תוספי הברזל שנטלו במהלך ההריון במשך חודש וחצי לאחר הלידה, בשל הירידה בהמוגלובין שחלה בהריון ובשל איבוד הדם במהלך הלידה ואחריה".
 

תעודת ביטוח

 
כמו בהריון, התוספים יכולים להוות "תעודת ביטוח" תזונתית מצוינת, אך חשוב יותר לאכול מזון בריא ומגוון ואין חובה ליטול תוספים אלה (פרט לברזל). "מובן שאם מתגלה בבדיקת הדם חוסר ספציפי, אכן יש מקום לתוספים".

ההנקה גורמת לי לאכול יותר?

"בזמן הנקה יש לאכול בדיוק כמו בכל תקופה אחרת - בריא ומסודר, מגוון ומאוזן. "ההבדל היחיד בין מיניקות ללא מיניקות הוא שמיניקות יכולות ליהנות מ-500 קלוריות יותר ביום. אכילה בריאה היא משהו שצריך לעשות תמיד, לא רק כשמיניקים". טובה מציעה לאימהות אחרי לידה תפריט כהמלצה כללית, שהרי ידוע שכל אישה צריכה לבנות תפריט שמתאים לצרכיה, יתרונותיה ועוד. התפריט לדוגמה, מכיל כ- 1800 קלוריות:

תפריט יומי לדוגמה:

ארוחת בוקר:
לחם, גבינה, ירקות, שתייה עם חלב מועשר בסידן.

ארוחת עשר:
פרי עם 7 שקדים .

צהרים:
מנה בשרית.
6- 9 כפות תוספת של פחמימה.
מרק ירקות או סלט.

ארוחת ביניים:
חטיף אנרגיה מועשר בסידן או כדור גלידה.

ארוחת ערב:
לחם, גבינה, ירקות, ביצה, גביע יוגורט או 1 -2 סרדינים או חצי קופסת טונה.

ארוחת לילה:
יוגורט רגיל או פרוסת לחם עם ממרח כלשהו.
 

איך תזכרו שלא לקפח את עצמכן?

לא הכל טמון בכריך (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
 לא הכל טמון בכריך (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)   
- הכינו ארוחות שיהיה קל לצאת איתן מהבית: כריכים, פירות, אגוזים או חטיף אנרגיה.

- אל תתביישו לאכול ביד אחת כשהתינוק עליכן.

- היעזרו בקיצורי דרך: קוסקוס אינסטנט (יש גם מחיטה מלאה), לקט ירקות, תוכלו גם לבקש מסבתא, דודה, אמא וקרובים שיבשלו עבורכן. כשיש אוכל בריא, מזין ומוכן, תמיד קל ופשוט למזוג ולאכול.

- ניתן להוסיף למכשיר הנייד תזכורת לזמני הארוחות - טוב עבור השכחניות.

חישבו על סדרי העדיפויות: אם לא תאכילו היטב את עצמכן, לא תוכלו לטפל בתינוק בצורה הטובה ביותר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by