בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אם תרצו אין זו חולצה 

אם תרצו אין זו חולצה

 
 
הילה רגב

פעם הדרישות שלך מחולצה היו ברורות: שלא תתפורר בכביסה, שתעשה נעים על הגוף ובעין ושלא תחשוף את הפופיק שלך בלי רשות. הימים הללו חלפו לבלי שוב וחתיכת הבד שאת מותחת על החזון המפואר שלך צריכה להכיל מסר, דאחקה, אמירה פוליטית ולפעמים סתם הצעה מגונה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בשלב מסוים הבנתי שלטי שירט שלי יש חיי חברה פעילים הרבה יותר משלי. עובדה, תראו כמה חיוכים היא מקבלת בזמן שאני נשרכת בתוכה, מנסה ללכוד את תשומת ליבו של הברמן האדיש. מזל שהחולצה שלי גרמה לו לחייך, אחרת הצ'ייסר ההוא מעולם לא היה מגיע. חולצה היא כבר מזמן לא רק חולצה, היא לוח מודעות, היא הצהרה אופנתית, היא בדיחה תמידית שתיאלצי לתת עליה הבהרות לעוברים ושבים. בשנה האחרונה (גם בזכות הטימרקט), צצו כפטריות הזיה לאחר הגשם מעצבים ומעצבות צעירים שזיהו את הצורך בייחודיות בדלנית על גבי חתיכת בד והחלו לייצר (בישראל!) חולצות משעשעות לכל דורש, שכדי לרכוש אותן אפילו לא צריך לצאת מהבית.
 
 
 
no-t
קחו את יובל וניר למשל,שני בני 26 שהקימו את המותג no-t, ("שובב" בשפת הקודש), אשר תחתיו הם מייצרים חולצות טי משעשעות עם אמירות על החיים, על הישראליות ועל יחסי נשים -גברים, עם יציאות כמו "אם נשים לא נוהגים" , "ישומיי מחשב זה לא מקצוע" ועוד.

"שמנו לב, כי קיים חסך בארץ בכל הנושא של ביגוד מצחיק והחלטנו להרים את הכפפה" אומר יובל "לעולם האופנה נכנסו כנראה בהכוונת יד הגורל - שנינו מתהדרים בחוש הומור מעוות ולא מפותח לגמרי, שלא הוביל בעבר לשום מטרה פרט להערות ציניות ולא מועילות. החלטנו לשים קץ לבטלה ולהתחיל להפוך את הכישרון המפוקפק למקור הכנסה"

- איך אתם מגיעים לרעיונות האלו?
"מקורות ההשראה הינם רבים וכוללים בדרך כלל השפעה ישירה של אלכוהול, אדי טיפקס ושהות ארוכה מידי בתחנות דלק בשילוב זמן פנוי" מסביר ניר "מקור ההשראה נוסף ולא מבוטל הינו מהלך חייו הלא תקין לחלוטין של יובל, אשר בוחר לתעד זאת באופן נצחי על גבי החולצות שלנו. לדוגמא: חולצת ה-"Feed Me" האמיתית וחולצת ה-"פולנים סובלים בשקט" האגדית. יש לנו חולצות שמבוססות על מקרים אמיתיים קורעי לב כמו חולצת המגזר הרוסי שלנו - "I'm not russian, I'm east european" שמבוססת כולה על רומן קיץ לוהט עם בלונדינית שחיה חיים שלמים בהכחשה".
 
 
- יש חולצה מסוימת שאהובה עליכם במיוחד?
"לשאול שאלה כזו זה כמו לשאול הורים מי הילד המועדף עליהם. אבל בגלל שהמצפון שלנו מזמן הלך לאיבוד מתחת להרי הכותנה בחדרו של יובל, אנו יכולים לענות בבטחה, כי חולצת ה-"אין ידיים, אין עוגיות" הינה האהובה עלינו. לעניות דעתנו, והיא אכן ענייה, חולצה זו מסמלת כיצד יש לסגנן הומור שחור על גבי חולצות מן הישוב".

- אילו תגובות אתם מקבלים?
"מלבד הצעות בלתי פוסקות לעשות ילדים לנשים, אנו מקבלים בעיקר צחוקים מתגלגלים, הערות כגון "חוצפה שכזו, שובניסטים ! אבל תביאו לי 2 חולצות של אם נשים - לא נוהגים" ומבטים זועמים מהורים שבטוחים שאנו הסיבה להידרדרות החינוך במדינה".
מחירים: 40-55 ₪ לחולצה.
 
 
 
אייקון תרבותי (ישרא-וינטג'. צ: דרי לוי)
 אייקון תרבותי (ישרא-וינטג'. צ: דרי לוי)   
israelvintage
אתר נוסף שמציע מענה לאוהדי הגזרה הפשוטה הוא israelvintage של אורן נייגר (41), שמגדיר את עצמו "פטריוט בנשמתו". "אני בא מתחום הפרסום וזה תמיד היה חלום שלי, לעשות טי שירטים אמיתיים, מבד רך ונעים, טי שירטים איכותיים. זה הגיע לנקודת זמן שזה היה חייב לצאת, התחבר עם הרעיון של ישרא-וינטג' ומתוך רצון ליצור מהמקום שאנחנו גרים בו, מקום עם סיפור ארוך, עם מורשת, מסורת , יצאו החולצות הללו". הוא חבר למעצבת הגראפית קרן שפירא, ויחד יצרו חולצות מרובות איזכורים ואייקונים מהתרבות הישראלית, עם שבירה חזקה לכיוון הנוסטלגיה ושנות השישים-שבעים: הגעתו של סאדאת ארצה, חיילים בכותל, סוסיתא ופרסומות לדובק. תחכומים מילולים לא חסרים פה, כך שאם את רואה מישהו מתעמק לך בפרונט, הוא כנראה קורא את ההלצה האחרונה על עשרת הדיברות. "אלו אייקונים שיצאו מהמקום שבו אנחנו גרים, אבל לא מהכיוון הבנאלי או הקיטשי. ניסינו בכל חולצה לתת אינטרפטציה אישית, לבוא בטוויסט. בחרנו באייקונים חשובים ודומיננטים שמדברים לכולם, אבל רובם נבחרו באופן אינטואטיבי, דברים שמצאו חן בעיני. עשיתי מחקר מעמיק על מורשת וסמלים לאומיים, ומה שאתם רואים על החולצות זה מה שדיבר אליי. גם החולצות עצמן מיוצרות בארץ, מתוך תפיסה ציונית, אף על פי שזה לא הכי משתלם לי מבחינת עלויות. ישראל היא ארץ חמה ולא פורמלית, כולם ממילא בטי שירטים. זה אייקון הנעורים הנצחי".
 
- ולמה הבחירה לשווק את המוצר רק דרך האינטרנט?
"הנגישות היא הרבה יותר גבוהה ליותר קהל יעד. הוא לא תלוי בצורך להגיע למקום מסוים, אין תלות במרחק גיאוגרפי ואפשר גם לפנות לקהל מחו"ל. דרך האינטרנט אני יכול לתת את מירב האינפורמציה בצורה מסודרת כמו משקל, גודל, סוג ההדפסה והבד. זה מידע שהמוכרים בחנות לא תמיד יכולים לדעת אותו ופה הכל פרוס לפניך ועוד בקצב שלך. כיום רוב מכירות האופנה מתבצעות באינטרנט"

-אילו חולצות הן הכי פופולריות?
אוהבים בעיקר את 'ת"א - עיר לבנה על הים' את החולצה שמתארת את הקמת המדינה בפלסטיין פוסט. החולצה עם ה'עוזי קלאסיק' נמכרת טוב וגם 'הטייס' שמראה אנשים ודמויות משנות הארבעים בישראל". גם ה'דוגמנים' המצולמים באתר אינם דוגמנים מקצועיים, אלא חבר'ה כל ישראליים, כדי להתאים לערכי המותג.
מחירים: 69 ₪ לחולצה.
 
bubulu
טלי ויונתן קורמן הם זוג נשוי בתחילת שנות השלושים, אשר הכירו בזמן הלימודים במכון הטכנולוגי בחולון, למדו יחד עיצוב גרפי והחליטו לשדרג את הקשר הזוגי ליוזמה עסקית. הם הקימו את המותג bubulu אשר איגד תחתיו חולצות בעיצובם. לשם המותג "בובולו" קראו בוריאציה על כינוי חיית המחמד שלהם JPG, כן, כמו הקובץ, וכשהעסק השתכלל הפך הכלב גם לסמל המותג. "בתור שני מעצבים גרפיים, אנחנו מוצאים את הטי שירט כאמצעי ביטוי חופשי וכייפי להעביר את היצירה שלנו אל העם" מלהגת טלי "ומעבר לכך, אנו חובבי טי שירט גדולים"
 
 
- הזוגיות האינטנסיבית, הן בבית והן בעבודה, מקשה או מקלה עליכם?
"גם וגם. הרבה רעיונות נופלים וקמים בו זמנית, יש בינינו מערכת ביקורת חריפה שמביאה לעיתים ריבים קלים, אך כשרעיון מגיע לחולצה אנחנו שלמים איתו לגמרי. גם מקורות ההשראה שלנו דומים ומגוונים. זה יכול להיות כל דבר, ממוזיקה, שורה משיר של מוריסי, חיפושיות הקצב, דרך איורים של דברים מגניבים בעינינו ועד לנוסטלגיה ישראלית, שימוש בעברית ובסמלים ישראליים כמו נעלי קיפי, ואלטעזאכן. בכל המקרים חשוב לנו להכניס את הנגיעה העיצובית והפרשנות שלנו ולא להשתמש בדברים כמו שהם. וכן חשוב לנו שיראו שהחולצה עוצבה בידי מעצב גרפי".

- כל כמה זמן מתחדשת הקולקציה?
"אנחנו מחדשים אותה אחת לחצי שנה, בכל קולקציה כ-10 פרינטים חדשים. אנחנו תמיד מופתעים מהתגובות הקיצוניות לעבודה שלנו, במיוחד לחולצות הישראליות.הן נעות בין פרצי צחוק או התרגשות עד לתגובות עצבניות כמו "איך אפשר ללבוש חולצה עם גולדה??", אפילו שמענו פעם "טפו - גולדה" ממישהי שעברה ליד החולצה. בגלל שאנחנו מרעננים את המותג לעתים קרובות, אנחנו זונחים פרינטים, גם מצליחים מאוד, ובין השאר הפסקנו גם לייצר את חולצות גולדה".
מחירים: 60-90 ₪ תלוי בדגם ובאורך.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by