בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בעולם 
לוחמה מעוצבת 
 
 מריה, בעלת השואו רום, והעוזרת שלה, בחנות    צילום: יח``צ    
בעולם |
 
פלורה צפובסקי

בזמן שהתותחים רועמים, בשואו-רום במוסקבה תמצאו בגדים של מעצבים ישראליים ואת מפת תל אביב תלויה על הקיר. מה יש למריה ברגלסון לומר להגנתה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כשחושבים על הצלחתם של מעצבים ישראלים בחו"ל, לא בהכרח מדמיינים תרחיש שכזה: שואו רום אקסקלוסיבי וסמי-סודי בלב מוסקבה, ובו מוצגים פריטים נבחרים של רוני בר, שרון ברונשר, רובי סטאר ועוד נציגים של סצנת העיצוב האלטרנטיבית המקומית. "אני רוצה להראות למוסקבה את תל אביב כעיר אירופאית, עם וייב ייחודי" אומרת מריה ברגלסון, יוזמת וקניינית הפרויקט, שהגיעה לארץ לפני כמה שנים לביקור קצר והתאהבה בקצב וסגנון החיים של תל אביב.
 
מריה ברגלסון, יוזמת וקניינית
 מריה ברגלסון, יוזמת וקניינית   צילום: יח"צ 
 
 
באותו ביקור הכירה ברגלסון חבורה של מעצבים ואמנים ישראלים, ביניהם מאיה בש, לעיצוביה היא שומרת אמונים עד היום. בהתחלה הוחלט על מכירה ביתית של פריטים בעיצובה של בש במוסקבה, מכירה אליה הוזמנו חברות קרובות בלבד שזכו לטעום על הדרך חומוס ופלאפל ולשמוע מוזיקה ישראלית. לאחר מכן הוצג דוכן הבגדים של בש בפיקניק השנתי של Afisha, שבועון מוסקבאי מצליח בסגנון Time out. בעקבות ההצלחה החלה מריה לאתר בארץ עוד מעצבים בסקאלה דומה לזו של בש (שנשרה בינתיים מהפרויקט) ולבנות שואו-רום המיועד לקנייני בוטיקים ומקורבים ברי מזל.
 
חלל השואו רום
 חלל השואו רום   צילום: יח"צ 
 
המונוכרומטיות הא-מינית של רוני בר, הרוקיסטיות של רובי סטאר, הקסם הביישני של המותג הצעיר לגברים Maison Rouge – זה הסגנון אליו מכוונת מריה ואותו היא מכנה "אופנה אינטלקטואלית וקונסטרוקטיבית", כלל לא מובן מאליו כשלוקחים בחשבון את סגנונן של המוסקבאיות, הנוטה להחצנת מותגים ונשיות מודגשת. עם זאת, מריה מאמינה שיש לסגנון הזה קהל, ואלה "לא חסידי מותגים, אנשים אינדיווידואליסטים ומתקדמים, שאוהבים גם וינטג', R&B, אקו-שיק".

ככלל, השיח של ברגלסון על אופנה שופע הגדרות לסגנונות שעשויות להפתיע את חובבת האופנה הישראלית – conceptual, "הומלס בוהמייני", אותו R&B מסקרן ועוד רבים. כשמתעוררת התהייה על קיומן הבולט של הגדרות כאלה, ברגלסון אומרת: "במוסקבה יש יותר חוקים, יותר קבוצות סגורות. יש עניין של מעמדות סוציאליים. אנשים מנסים להיעזר בבגד כדי להתקבל למעמד שהם לא בהכרח שייכים אליו".
 
 
 
רוני בר ושרון ברונשר בארצות הקור
 רוני בר ושרון ברונשר בארצות הקור   צילום: יח"צ 
 

איך היית מגדירה בכלל את ההבדל בין הגישה הישראלית ללבוש לזו הרוסית?

הפקת אופנה של השואו רום
 הפקת אופנה של השואו רום 
 צילום: יח"צ 
 
בישראל ההגדרות חשובות פחות, אבל הן עדיין קיימות בהתנהגות. בגדול, הרבה יותר חם כאן ולכן הנוחות חשובה – אי אפשר כל כך לנעול נעלי עקב. לבגד שנקנה יש הרבה מאוד שימושים, הגבולות בין יום לערב ובין העונות נזילים. הדגש הוא על נוחות, רוגע, לעומת בניית "תדמית" יסודית באמצעות המלתחה. בעיני, בגד שאי אפשר לשבת בו או "להיזרק" בו הוא מין שריון, ולא עור שני, ובהתאם לכך הייתי אומרת שבמוסקבה אנשים יותר מנסים "להיראות" מאשר "להיות".
 

איך מגיבים מעצבים ישראלים כשאת פונה אליהם?

הם בעיקר מוטרדים. בעיניהם, מדובר ביעד רחוק ובעייתי, העונות לא אותן עונות. בנוסף, לא כל מי שטוען שהוא רוצה להתפתח ולהתרחב באמת רוצה בזה בפועל.

את החשדנות הקלה ניתן להבין לאור שיטת הקונסיגנציה בה פועל השואו-רום, אך השאיפה של מריה היא לעבודה קבועה עם מעצבים ואף בלעדיות שתבטיח לכל הצדדים שקט נפשי. זאת, אחרי שנבדקות התגובות של מי שמגיע, בתיאום מראש בלבד, לטעום קצת מהאופנה הישראלית. על אף הצבעוניות השקטה ששולטת כרגע בשואו-רום, בעתיד הקרוב התמונה עומדת להפוך לוורודה הרבה יותר. בביקור הנוכחי שלה בארץ ברגלסון שוקדת על הרחבת מבחר המעצבים שייוצגו בשואו-רום, והקריצות הן לכיוון נציגי ה – happy fashion, להגדרתה של מריה, כגון פראו-בלאו, כתומנטה, נעמה בצלאל ועוד רבים וטובים. כמו כן, יש חלומות על תצוגות ווידיאו ארט ומסיבות באווירת ישראל ופתיחת השואו-רום לקהל הרחב כחנות.

בינתיים, אם אי פעם תבקרו במוסקבה ותרצו להרגיש ממש ממש בבית, אתם מוזמנים להרים טלפון או לשלוח מייל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by