בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה נכונה 
חוגגים בעוצר 
 
 אכל הרבה בחג ומבלה בשירותים    צילום: אימג`בנק/GettyImage    
תזונה נכונה |
 
פליאה קטנר

בית ישראל חוגגים והדבר משפיע על הקיבה: כמות האוכל שאנו דוחסים אליה גורמת לתופעות לוואי לא נעימות. אז מה עושים? לפניכם כל העצות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תקופת החגים היא תקופה בה אנו עושים הרבה ספורט. לא מדובר כמובן בספורט הכולל ריצה על ההליכון בחדר הכושר או הליכה מהירה על החול הרך על שפת הים אלא הליכה (או ריצה, מה שתבחרו) מארוחה לארוחה. הסעודות החגיגיות כוללות קלוריות מרובות ומאכלים שרובנו לא אוכלים בימים רגילים במהלך השנה.

החגיגיות של אותם מפגשי אוכל וכן העובדה שברוב המאכלים הללו טעימים מאוד ולא נהוג לאכול אותם בימי חול גורמת לנו להכניס מהם כמויות גדולות לקיבה. הדודה והסבתא נעלבות אם אנו לא אוכלים גם ממה שהן הביאו ודוחפות לנו עוד שתי כפות הגשה לצלחות וכך כמות האוכל שבימים אחרים הייתה קטנה הופכת לבלתי נשלטת ואנו מוצאים את עצמנו בסופה תשושים על הספה עם כפתור פתוח במכנס.

אז מה עושים?

ודאי שאלתם את עצמכם האם יש מה לעשות בכדי למנוע את תופעת הנפיחות, כאבי הבטן ותחושת העייפות לאחר ארוחה גדולה שכזו. דתיה יער, דיאטנית קלינית בחברת "טבע אלטמן" מנדבת טיפים להקלה על התחושות הלא נעימות הללו.
 
כמה כוסות כאלה יעזרו למניעת עצירות
 כמה כוסות כאלה יעזרו למניעת עצירות 
 צילום: אימג'בנק/GettyImage 
 
מים בששון: כל דיאטנית שתשאלו תגיד לכם לשתות מים וישנה גם הסברה כי חשוב לשתות שמונה כוסות מים ביום. אך האם אתם יודעים למה? יער מסבירה כי שתייה מספקת של שמונה עד עשר כוסות נוזלים ביום מסייעת בריכוך הצואה, בהגדלת נפחה ובהעברה חלקה ותקינה של הפסולת אל מחוץ לגוף.

ירקות ופירות: גם על עניין זה ודאי כבר שמעתם מכל תזונאי מתחיל אך האם יש לכם מוזג מדוע הדבר חשוב כאשר יש צורך בהתמודדות עם ארוחות "כבדות"? אכילה מרובה של ירקות ופירות גורמת לשובע ומונעת עצירות הודות לתכולת הסיבים.

ספורט: הליכה מרובה, ופעילות גופנית אינם יעזרו רק למניעת השמנה בעקבות הארוחות המכובדות והרבות שבחודש החגים אלא בנוסף גם ישפרו את פעולת המעיים ועל כן יעזרו למנוע עצירות שמופיעה לעיתים לאחר אוכל רב שנכנס לקיבה.
 
 
רוצים למנוע גזים? תלמדו ממנה
 רוצים למנוע גזים? תלמדו ממנה 
 צילום: אימג'בנק/GettyImage 
 
מכניסים לגוף

משהו טבעי: במידה וההליכה לא ממש עזרה לכם וכן מתפתחת עצירות בסופו של דבר אפשר לנסות חליטת שזיפים, או טבליות טבעיות המכילות אנזימים שונים העוזרים לשחרר את מה שצריך בשירותים.

חיידקים פרוביוטיים: כדאי לצרוך חיידקים פרוביוטיים לשינוי פלורת המעי והקלה על תהליכי עיכול. היכן תוכלו למצוא את אותם חיידקים? האם הם מסתתרים מתחת לכורסא שעליה אתם נוהגים להתפדלע לאחר הארוחה? לא ולא! החברים הללו נמצאים בתוך יוגורטים שונים ובריאים שבעקבות ארוחות החגים כדאי שתכירו מקרוב.

ארוחות החג יכולות להיות עסק דיי מכביד כשמסתכלים על כמות המזון שאנו מתכוונים לצרוך אך מסתבר שעם קצת חיפוש יש מה לעשות בנידון. אם תקפידו על הכללים הללו סביר להניח שתוכלו לחגוג באמת ולא תכלו את זמן החגיגות בשירותים.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by