בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות המשפחה 
האוצרות של בי 12 
 
 מתענגת על בי 12    צילום: אימג`בנק/GettyImage    
בריאות המשפחה |
 
מאיה איטקין, ד``ר יאנג

הוא מסתתר במזון מן החי ועוזר במניעת עייפות, סחרחורת ועצבנות. מי שיצרוך אותו במידה הנכונה ישמור את גופו מאלצהיימר ואימפוטנציה. קבלו אותו: ויטמין בי 12

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ויטמין בי 12, המכונה גם ציאנוקובלמין, הוא בן הזקונים של משפחת הוויטמינים וככל הנראה בעל המבנה המורכב מכולם. גילו אותו מזמן, אבל רק כשאנחנו הקמנו מדינה הצליחו לבודד אותו לראשונה. בשנת 1973 הצורה הסינתטית שלו כבר הסתובבה חופשייה ברחובות.

אנחנו צריכים אותו בשביל כדוריות הדם האדומות, בשביל יצירת תאים חדשים ובמיוחד בשביל המעטפת שלהם (מיאלין), בשביל חלק מהאנזימים ועוד תהליכים רבים בגוף.

אנחנו נולדים עם סטוקים שלו שיכולים להספיק להרבה מאוד זמן, ובאופן כללי, לא צריך יותר מדי ממנו. ביום רגיל, אנחנו מאבדים בין מיקרוגרם לארבעה מיקרוגרם מהויטמין הזה, אבל כל עוד הצריכה שלו תהיה בין 10 ל-30 מיקרוגרם ביום, הכל יהיה בסדר. הבעיה היא שאנחנו לא ממש עושים את זה, ולפי הפירסומים, הדבר הגיע למימדים של מגיפה.
 
כאן מסתתר בי 12
 כאן מסתתר בי 12 
 צילום: אימג'בנק/GettyImage 
 
כיצד משיגים אותו?

המקור הכי טוב לוויטמין B12 הוא מזון מן החי (עוף, דגים, ביצים ובמיוחד בקר וכבד בקר) ולכן רוב הצמחוניים סובלים מחוסר בוויטמין. אבל לחוסר בו יש גם סיבות רפואיות: כאשר הוויטמין נכנס לגוף הוא מחובר לחלבון ובכדי להיספג עליו להיפרד מהחלבון הזה. הדבר נעשה בעזרתן של חומצות הקיבה. לאחר מכן הוא מתחבר עם חומר שנקרא הגורם הפנימי (Intrinsic Factor) והוא זה שמאפשר לו לעבור דרך המעי הדק הישר לתוך זרם הדם.

אנשים עם רמת חומציות נמוכה בקיבה או אנשים שאין להם את החומר הזה נמצאים בסיכון לסבול מחוסר בוויטמין B12, כמו גם אנשים שלוקחים דרך קבע תרופות להורדת החומציות בקיבה. קבוצת סיכון נוספת הם אנשים שאיבדו חלק מהקיבה או מהמעי הדק בניתוח קיצור קיבה למשל, או אנשים שסובלים מאולקוס, צליאק וקרוהן. רוב האנשים שסובלים מחוסר הם האוכלוסייה המבוגרת. 30% מהאוכלוסייה מעל גיל 65 סובלים מחוסר בוויטמין, 80% מהם אפילו לא יודעים את זה, בגלל שהסימפטומים מופיעים הרבה לפני שאפשר לראות את זה בבדיקת דם.
 
 
גם הם לקחו בי 12
 גם הם לקחו בי 12 
 צילום: אימג'בנק/GettyImage 
 
מי צריך תוספים?

מחקרים שונים מצאו קשר בין חוסר בוויטמין לבין מספר מחלות, שנמצאות בשכיחות גבוהה יותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת, כולל מחלות לב, שבץ, אלצהיימר, דמנציה, דיכאון, אוסטיאופורוזיס וחולשה.

מחקר שנערך בארצות הברית מצא קשר בין רמות נמוכות של ויטמין B12 לאובדן בצפיפות העצם אצל גברים ונשים. מחקר אחר מצא קשר בין סימנים של חוסר בוויטמין לעייפות, ומחקר חדש שפורסם השנה מצא קשר בין רמות נמוכות של B12 להתכווצות המוח. במחקרים רבים, הסימפטומים נראו אצל אנשים עם רמות לא נמוכות בהרבה מהנורמה.

כאן אנחנו מגיעים לעניין של הגדרות. הקצה התחתון של ויטמין B12 מוגדר בדרך כלל ברחבי העולם בטווח שבין 200-250 מיקרוגרם לליטר דם, אבל יש כאלה שאומרים שהמינימום צריך להיות 350 מיקרוגרם, בגלל שהתהליך של חוסר בוויטמין הוא תהליך איטי. מומחים רבים, עם הסברים משכנעים, משוכנעים שכל מי שנמצא בעשור החמישי לחייו, צריך להגדיל את צריכת הוויטמין באמצעות תוספים.
 
וגם הם אכלו מזון מהחי
 וגם הם אכלו מזון מהחי 
 צילום: אימג'בנק/GettyImage 
 
כך או כך, הטיפול במחסור בוויטמין B12 הוא פשוט להחזיר לגוף את הכמויות החסרות. לא פחות מ-500 מיקרוגרם ולא יותר מ 1,000 מיקרוגרם ליום בשילוב עם שינויים בתזונה. את השיפור מרגישים בערך אחרי כשבועיים. לצמחוניים, או לאנשים שסובלים מבעיות ספיגה, הפתרון ברוב המקרים הוא זריקות. במקרים חמורים אפילו לכל החיים. ביחד עם ויטמין B12, חשוב לצרוך גם ויטמין C, ברזל וחומצה פולית. ככה תהיו מכוסים מכל הכיוונים.

באדיבות אתר ד"ר יאנג - תוספי מזון
עוד בבריאות המשפחה
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by