בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
שומרים על כושר 
מתאמנים במקלטים 
 
 (צילום אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages) הספורט עוזר להפגין את החרדה   
שומרים על כושר |
 
מערכת נענע 10 בריאות

הישיבה הממושכת במקלטים ובחדרים הממוגנים יכולה להתיש, לעצבן וגם לגרום לגוף להתנוון. כמה דרכים יעלות שיעזרו לכם להפיג מתחים ולשחרר לחצים תחת איום הטילים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
האם ידעתם שאימון ספורטיבי יכול לעזור לכם להפיג את המתחים העצומים שתוקפים אתכם בשל המצב הביטחוני? מאמן הכושר רז זהביאן מרשת מועדוני הכושר SWEATSTAR עוזר לכם לנשום עמוק ולתרגל:

בתקופה לחוצה זו בה התושבים נאלצים להסתגר במרחבים המוגנים והמקלטים, ניתן לראות את השפעות הלחימה על המצב הנפשי והגופני של התושבים. ספורט היא דרך מצוינת ובריאה להפגת מתחים ולחצים שנוצרים בעקבות המצב הביטחוני.

במהלך פעילות ספורטיבית משתחררים אנדורפינים במוח שגורמים למתאמנים להרגשה של התרוממות נפש. את ההרגשה הזו ניתן לקבל רק אחרי פעילות גופנית שמשחררת מתח מהגוף.
הפעילות הספורטיבית מסייעת למתאמנים להסיט את מחשבותיהם מהמתרחש מחוץ למרחבים המוגנים ולהעסיק עצמם בפעילות מועילה שניתן לבצע בחברה וכן עם המשפחה. בנוסף, הפעילות מיועדת לחילוץ השרירים המתוחים כתוצאה מהישיבה הממושכת במקלטים.
 

תתחילו לזוז:

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) אל תתחילו לפני שתבצעו סדרת מתיחות
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) אל תתחילו לפני שתבצעו סדרת מתיחות   
הרמת משקולות - על מנת לחזק את שרירי הידיים, ניתן למלא 2 בקבוקי מים ולהרים את הבקבוקים כזוג משקולות. את תרגילי המשקולות חשוב לבצע באופן נכון, על מנת לא לגרום לנזק לשרירים. תרגילי משקולות שמבצעים בבית ללא מאמן צמוד יש לעשות בישיבה/שכיבה וזאת על מנת למנוע עומס על איזור הגב. מומלץ לבצע בין 2-4 סטים של 12-15 חזרות לכל סט לאימון.

SQUAT/שפיפה - התרגיל מחזק את שרירי הירך. יש לעמוד בפיסוק ברוחב האגן, ולשמור על גב זקוף ומאונך לקרקע לכל אורך התרגיל. יש לבצע שפיפה בתנועת ישיבה כאשר הישבן פונה אחורה ולמטה ולעלות חזרה מעלה לעמידה זקופה, וחוזר חלילה. יש לשים לב שהברכיים לא עוברות את כפות הרגליים על מנת לא לגרום נזק לברכיים. כדאי לפרוש את הידיים קדימה כשהן מקבילות לקרקע כדי לשמור על שיווי משקל. יש לבצע את התרגיל 15 פעמים, למשך 3 סטים.

שימוש בספסל משופע - עבודה על שרירי הבטן והגב עוזרת לשפר את היציבה ושומרת על שיווי משקל. יש לשכב על הגב על גבי ספסל או כיסא בשיפוע שלילי (כאשר הרגליים מוגבהות והראש קרוב לקרקע) ולבצע כפיפות בטן. פעולה זו מחזקת את שרירי הבטן בצורה משמעותית יותר מאשר כפיפות בטן על מישור.

הרחקת כתף - הנפות ידיים לצדדים, מקובל לתרגל את תרגיל זה עם הנפות ידיים עד גובה הכתף. תרגיל זה עובד על רצועת הכתפיים.

מתיחות - חשוב לבצע מתיחות לפני ואחרי האימון, על מנת למנוע מצב שבו קבוצות השרירים שעברו פעילות מאומצת לא ישארו תפוסים ומתוחים. מומלץ לעמוד על מדרגה על גבי כריות כף הרגל ולבצע כפיפה ופשיטה במפרק הקרסול, המכונה גם פלקס ופוינט. בנוסף מומלץ לבצע סיבובי כתפיים וסיבובי ברכיים, שכן הלחץ על המפרקים הוא גדול.

את כל הפעילויות ניתן לבצע עם הילדים, החברים והמשפחה במרחב המוגן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by