בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
מה נשים אוכלות? 
 
 (צילום אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages) רק מאכלים בריאים?   
תזונה ודיאטה |
 
טל פלג, ד``ר יאנג

תזונה עבור נשים היא לא רק עניין של שומנים, קלוריות ודיאטה, אלא גם בריאות. על המאכלים הכי בריאים עבור נשים ולמה אנחנו כל כך סולדות מהם?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תזונה היא לא רק עניין של דיאטה, אלא גם של בריאות. בטח כשזה מגיע לנשים. כי מה לעשות, אצלנו דברים בנויים קצת אחרת. אז מה נשים באמת רוצות? כמו ששואל הספר ההוא. לחם (רק אם הוא מחיטה מלאה), ורדים (תמיד), מין (למה לא) וכוח (להפסיק לאכול כל כך הרבה שטויות).

 

דגנים מלאים

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) יש כאם פירות עסיסים
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) יש כאם פירות עסיסים   
פחמימות הן כמעט האוכל האולטימטיבי. הן מכילות פחמימות שטובות לאנרגיה, חלבון שבונה שריר ואולי הכי חשוב, הן משביעות. אבל לא הפחמימות הפשוטות. הן מרימות את האנרגיה במהירות, ומורידות אותה באותה מהירות, אם לא יותר. פחמימות מורכבות, או דגנים מלאים, מתעכלים לאט יותר בגלל הסיבים התזונתיים, מה שימלא אתכן בשטף אנרגיה קבוע ולאורך זמן.
 

ירכיים של עוף

 
אם אין לחם, אין תורה. ואם אין ברזל ואבץ, אין אנרגיה. וירכיים של עוף הם הדרך הטובה ביותר לקבל את שניהם. בהשוואה לבשר אדום ובכלל, שומן זה לא הצד החזק של עוף. אבל בתחום של ברזל, אבץ וויטמינים מקבוצת B הוא החלום הרטוב של כל אישה.
 
 

סלמון

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) מצוין גם בסושי
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) מצוין גם בסושי   
חומצות השומן מסוג אומגה 3, השם השני של דג הסלמון, משחקות כאן בתפקיד כפול. בתור התחלה הן מעולות ללב. בנוסף, לפי מחקרים חדשים, הן גם יכולות להפחית שומן באזור הבטן. אותם מחקרים לא ממש מצליחים להסביר איך הקשר הזה עובד, אבל אם זה עובד, אז מה אכפת לנו.
 

ביצים

ביצה היא מקור מעולה לחלבון, במיוחד אחרי פעילות גופנית. ביצה אחת ביום מספקת 215 מיליגרם כולסטרול, לא מספיק בשביל לעבור את קו ה- 300 מיליגרם, הקו האדום היומי של כולסטרול. ושלא יכנסו לך רעיונות לראש לוותר על החלמון. חלמון הוא מקור טוב לברזל, חומצות אמינו והוא עמוס בלציטין (Lecithin) שחיוני לעור ולעיכוב תהליכי הזדקנות וכולין (Cholin) שחיוני לתפקודי השרירים והמוח. מה למוח ולפעילות גופנית? ניסיתם פעם לעשות ברכת השמש בלעדיו?
 

תפוזים

תפוזים הם בערך המקור הכי טוב לוויטמין C. תפוז אחד מכיל קרוב ל- 75 מ"ג של ויטמין C, הכמות שאשה צריכה ביום בשביל לשמור על העצמות שלה, ולא פחות חשוב על מראה העור. חוץ מזה, אפשר לאכול אותם כמעט כל השנה וגם לקחת אותם לכל מקום.
 

חמוציות

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) פה גדול אוכל הכל
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) פה גדול אוכל הכל   
מחקר אמריקאני חדש דירג לאחרונה את פירות היער ברשימת 20 המזונות העשירים ביותר בנוגדי חימצון. חופן אוכמניות, פטל או חמוציות הוא מקור מעולה לאותם נוגדי חימצון ששומרים עלינו מנזקי הרדיקלים החופשיים. בנוסף, חמוציות מכילות גם פרו- אנתוציאנינים (proanthocyanins) חומר שעוזר למנוע ולהילחם בדלקת בדרכי השתן. פירות יער קונים לפי הצבע. כמה שיותר כהה, ככה יותר טוב.
 

חומוס

שלוש כפיות חומוס (כ-70 קלוריות) מכילות את כל הפחמימות, החלבונים והשומן הבלתי רווי שצריך בשביל לתדלק את הגוף. בנוסף, חומוס ושמן זית בדרך כלל הולכים ביחד, ושמן זית מכיל חומצה אולאית (Oleic), סוג של חומצת שומן חד בלתי רוויה, שלפעמים קוראים לה גם אומגה-9, והיא גורמת לנזק קשה ובלתי הפיך לגן שאחראי לשליש מהמקרים של סרטן השד, לפי מחקר שנערך באוניברסיטת נורת'- ווסטרן (North Western).
 

פשתן

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) לאכול א לא לאכול, זו השאלה
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) לאכול א לא לאכול, זו השאלה   
ליגנאנים (Lignans) הם סוג של נוגדי חימצון, אנטי ויראליים, אנטי בקטריאליים ואנטי אלרגניים. וזרעי פשתן הם המקור הכי טוב לחומרים האלה. בימים רגילים הם יכולים לעזור לטיפול בעצירות. אבל אם נותנים להם קצת זמן הם יכולים לפעול למניעת סרטן, ובמיוחד השד. מנה יומית של כפית עד שתיים של פשתן גרוס, תספק את כל החומרים האלה בלי לעשות יותר מדי מהומה.

הכתבה באדיבות אתר ד"ר יאנג - רפואה משלימה
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by