בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
אמרו שלום לבורקס 
 
 (צילום אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages) כמה קשה להתעלם?   
תזונה ודיאטה |
 
ענת פלדמן

קבלו במתנה אימון אישי, פרטני שירחיק מכם את המאכל שאתם הכי אוהבים, אך לא ממש יכולים להרשות לעצמכם, לאכול

 
 
 
 
 
 
 
 
 
(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) מי הניח את הצלחת הזו לפני?
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) מי הניח את הצלחת הזו לפני?   
מה אתם הכי אוהבים לאכול: שוקולד? פיצה? גלידה? בורקס? המאכלים האהובים כל כך זמינים, זולים, הם מנחמים אותנו ברגעים של קושי ומרגיעים ביום לחוץ במיוחד. כשאתם יודעים שזה לא משתלב עם התכניות שלכם לרדת במשקל ולאכול בצורה בריאה, ובכל זאת אתם לא ממש עומדים בפיתוי, זה יכול להיות מאד מתסכל.

התרגיל המחשבתי הוא פשוט ומופלא, כמעט כמו קסם, בבחינת "יותר מידי טוב מכדי להיות אמיתי", אך מי שבאמת רוצה להוציא אחת ולתמיד את הבורקס לא רק מהמזווה, אלא גם מהמחשבות, ימצא את הפיתרון. לפני שנתחיל בואו נחליט שאנו שולטים בבורקס ולא הבורקס שולט בנו. שאנו אחראים על חיינו, בידינו הבחירות והאפשרויות. נחליט להעמיד את עצמינו בצד של ה Cause, הסיבה ולא בצד של ה Reasoning, ההסברים והתרוצים בסגנון: "הניחו לי בצלחת בורקס נימוח מפתה ומזמין. מה אני אשמה שהוא שם? אז אכלתי אותו".

מישהו הכריח אותך לשים אותו לפה? מישהו אנס אותך חלילה לבלוע? מי שולט בחייכם?
אם אתם כן רוצים להוציא אחת ולתמיד לא רק מהצלחת אלא גם מהמחשבות את המאכל שאתם הכי שונאים לאהוב, זה אפשרי.
 

על NLP כבר שמעתם?

 
Neuro Linguistic Programming, ניתוב לשוני פיזיולוגי. שילוב של טכניקות שהובאו אלינו בשנות ה-70 על ידי ריצ'רד בנדלר וג'ון גרינדר. באמצעות אותן טכניקות קסומות אנו יכולים לתכנת ולנתב את תת המודע שלנו ואת המחשבות שלנו כך שבאמת לא נרצה יותר בורקס, ואפילו נירתע ממנו. כי למחשבות שלנו יש כוח. הרבה כוח. ואנחנו יכולים לשלוט במחשבות שלנו. כי באמצעות המוח שלנו אנו יוצרים את המציאות שלנו, את ההויה שלנו, את מי שאנחנו.

דקארט אמר זאת במאה ה -17 כשזיהה את הקיום שלנו דרך המחשבה. 300 שנה אחריו הרחיב סארטר את המשפט האלמותי הקרטזיאני והוסיף את מימד המודעות והאחריות לקיום שלנו. מה שהביא במאה העשרים להתהוות של מימד חדש בהכרה: כוחו של תת המודע. אז הטכניקה המחשבתית הזו פועלת על תת המודע שלכם, מטרתה להפוך את המאכל האהוב עליכם ביותר למאכל שאתם ממש לא אוהבים. למשל שהשוקולד יהיה סלרי, הגלידה תהפוך לממרח אנשובי והבורקס יתקבל במחשבות כמו כבד עוף אם אתם ממש לא סובלים אותו.
 

תורת השלבים

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) לא מצליחים לעמוד בפיתוי
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) לא מצליחים לעמוד בפיתוי   
שלב ראשון - האם אתם יכולים לחשוב על משהו שאתם אוהבים לאכול ושהייתם רוצים לא לאהוב יותר? כשאתם חושבים עכשיו כמה אתם אוהבים בורקס. יש לכם תמונה? דמיינו את תמונת הבורקס שלכם, עם התחושות שיש לכם כשאתם חושבים, רואים, מריחים בורקס.
שימו לב לפרמטרים הבאים: היכן ממוקמת התמונה? עד כמה היא רחוקה או קרובה אליכם? מה גודלה? האם היא בפוקוס או מטושטשת?

שלב שני - האם אתם יכולים לחשוב על משהו שאתם ממש לא אוהבים לאכול? כשאתם חושבים כמה אתם לא אוהבים כבד עוף, האם יש לכם תמונה? דמיינו את תמונת כבד העוף שלכם, עם התחושות שיש לכם כשאתם חושבים, רואים, מריחים כבד עוף. שימו לב לפרמטרים הבאים, חשוב מאד שלפחות המיקום והגודל יהיו שונים מהתמונה הקודמת: היכן ממוקמת התמונה? עד כמה היא רחוקה או קרובה אליכם? מה גודלה? האם היא בפוקוס או מטושטשת?

שלב שלישי - דמיינו את התמונה עם הבורקס מגיעה עד לתמונה של כבד העוף ומתיישבת בדיוק עליה. עשו כך שתמונת הבורקס תתאים לתמונת כבד העוף מבחינת הגודל, המיקום, המרחק והפוקוס. אם יש תחושות מסוימות, התאימו גם אותן.

שלב רביעי - האם אתם מכירים את הקליק שמשמיעה קופסת אחסון שנועלים אותה? תנעלו את תמונת הבורקס על תמונת הכבד, כן, בדיוק כך.

שלב אחרון - דמיינו את עצמכם בעתיד, במצב שאולי תתפתו לאכול את מה שפעם אהבתם. מה קורה עכשיו?

ענת פלדמן - היא מאמנת כושר אישית מטפלת בשיטת NLP ודמיון מודרך.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by