בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונת ילדים ותינוקות 
הממתקים חזרו לאופנה  
 
 יורדים מהמקל?    צילום: אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages    
תזונת ילדים ותינוקות |
 
רוית חבקוק, RED

אחרי שדאגנו להחדיר להם שקינואה זה הדבר הבריא בעולם ולהסתיר מעיניהם כל פיסת פחמימות או סוכרים, הדיאטניות מחזירות את הממתקים לרשימת המומלצים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הנושא של תזונת ילדים הוא נושא רחב עליו נכתבו ונאמרו תילי תילים של מילים ועצות. חלקן נותרו רלוונטיות לאורך השנים וחלקן השתנו בהתאם לאופנות חולפות. עד לא מזמן נהוג היה לחשוב שממתקים זה סוג של רעל. הורים מודעים השתדלו להימנע עד מאוד מלתת לילדיהם הרכים מאכלים שיזיקו לבריאותם באופן כה נחרץ. בבתים רבים הפכו הממתקים לסוג של "מוקצים" ולמעט אירועים וימי הולדת, לא נחשפו ילדיהם לבמבה ולטופי.
 

ילדים מתונים להורים מתונים

 
לאחרונה נשמעים קולות המבקרים תופעה זו, כהתנהגות קיצונית שלא רק שאינה גורמת לילדים להימנע ממתקים, אלא עושה בדיוק להיפך. על פי מחקרים שבוצעו לאחרונה, ילדים הנתונים לאיסור מוחלט של ממתקים - בהינתן ההזדמנות, יאכלו ממתקים בדיוק כמו ילדים שניתן להם חופש מוחלט לאכול ממתקים כאוות נפשם. שתי הקיצוניויות יכולות לגרום לילדים להפוך לאכלנים כפייתיים של מתוק וג'אנק. הורים מתונים מגדלים ילדים מתונים. כמו תמיד, שביל הזהב עובר באמצע. אפשר להחזיק בבית ממתקים במידה, ואם כבר, אז כדאי לבחור באלו שהכי פחות מזיקים. הנה רשימה של המלצות דיאטנים, המתייחסות הן לערך קלורי והן לנזקי שיניים ולתכולת צבעי המאכל המלאכותיים שהם תוצרי לוואי של מתכות ונפט.
 

קטגוריית המלוח

על המקל
 על המקל  
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 
בקטגורייה זו עדיפים, על פי המומחים - בייגלה מחיטה מלאה (אפשר גם אורגני), בייגלה, או פופקורן (עדיף כזה שעושים בסיר ושולטים בכמות השומן). עדיפים פחות - במבה ודובונים. להימנע - תפוצ'פס, ביסלי ואפרופו.

מתוקים

בקטגורייה זו נמצא גלידה - עדיף טבעית, לא תעשייתית, ארטיק סולרו, קרטיבים עם צבעי מאכל טבעיים, עוגות ועוגיות תוצרת בית, חטיפי אנרגיה, שוקולד רגיל (ללא מילוי), מטבעות שוקולד, מקופלת מיני, מסטיקים ללא סוכר, קרמבו, פתי-בר.

עדיפים פחות - חטיפי שוקולד (פסק זמן, כיף כיף, מארס ואחיהם לפס הייצור) ווופלים.

כדאי להימנע מסוכריות טופי, נחשי גומי, סוכריות גומי, מרשמלו, סוכריות מציצה, סוכריה על מקל
וכל ממתק המכיל צבע מאכל סינטטי.
 
 

דגני בוקר

בקטגוריה זו נמצאים כל מה שאנחנו קוראים 'דגנים'. עדיף - כאלה שמערבבים לבד - שבולת שועל, פצפוצי אורז ותירס, שלווה, ו'צריוס מולטיגריין', ספיישל K או קורנפלקס רגיל. עדיף פחות - כל הדגנים הנזכרים בקטגוריית עדיף כשהם מצופים בשוקולד, וכל מה שמצופה שוקולד. להימנע -כריות וטריקס.

ממרחים מתוקים

העדיפו ממרח חרובים, תערובת של טחינה וסילאן, או ריבה, עדיף כזו שאתם עושים בבית.
העדיפו פחות שוקולד למריחה.

ועוד כמה טיפים:

1. בכל פעם שעושים קניות להחליט מראש על 2- 3 סוגים של ממתקים/חטיפים.
2. כשצמאים שותים מים.
 

עקרון חלוקת האחריות:

אל תגידו - זה משמין
 אל תגידו - זה משמין  
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 
ההורים אחראים לקניית המזון הבריא ביותר, הכנת ארוחה טעימה, זמני ארוחות מסודרים ומיקום הארוחה.

* הילדים אחראים על הכמות שיאכלו אם בכלל
* לא לשאול מה רוצים לאכול. לא למלצר. להגיש את האוכל למרכז השולחן, אוכל מגוון שכולל גם ירקות ופירות חתוכים והילד בוחר מה וכמה הוא שם בצלחת.
* לפעמים צריך להציג בפני הילד מזון במשך 10- 20 פעמים עד שיסכים לאכול אותו.
* לא לאכול מול הטלוויזיה. לאכול אך ורק ליד השולחן
* לאכול אך ורק מתוך כלי ולא מתוך שקית או אריזה
* לדבר במונחים של בריא/לא בריא ולא משמין/לא משמין, להתייחס אל אוכל ממקום של בן ברית שעוזר לנו לגדול ולהיות חזקים.

6 טעויות נפוצות שהורים עושים כשהם מאכילים את ילדיהם
כיצד לגוון את תפריט האוכל שלהם?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by