בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות האישה 
כמה משקל תעלי בהיריון? 
 
 (צילום אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages) למה כדאי לעקוב אחרי המשקל?   
בריאות האישה |
 
מערכת נענע, בריאות

כמה משקל את צפויה להעלות במהלך חודשי ההיריון? מה כדאי לך לאכול במטרה לשמור על גבולות הנורמה, ולמה תמיד, אבל תמיד, תהיי בחריגה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) מהו משקל תקין בהיריון?
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) מהו משקל תקין בהיריון?   
תקופת ההיריון לא קלה לך, את עייפה מאוד, רעבה מאוד ובעיקר לא מרוצה מהמראה הכללי. המשקל עולה ואת בתחושה שהשליטה נלקחת ממך. הרעב תוקף אפילו בשעות המאוחרות של הלילה, ובשלבים מאוחרים יותר, את אוכלת עוד מתוק, רק כדי "להרגיש" את העובר. כמה את צריכה לעלות במשקלך בתקופת ההיריון? ומה כדאי לך לאכול? על כך בכתבה הבאה.

טווח העליה במשקל בהריון- 9-16 ק"ג לאשה שמשקלה תקין: ההנחיות מיועדות לנשים שמתחילות את ההריון במשקל תקין וצפויות לעלות במהלך ההריון 9 – 16 ק"ג. נשים בעודף משקל יכולות לעלות 6-9 ק"ג בהריון, ולכן תוספת הקלורית היומית צריכה להיות נמוכה יותר. עם זאת, מומלץ לא לרדת במשקל מחשש ליצירת גופי קטון (תוצר פירוק של שומנים) העלולים להזיק לעובר.
 

טרימסטר ראשון

 
בתקופת הטרימסטר הראשון שנעה בין השבועות 1-13, עלייך לעלות 1-2 ק"ג.
כמה קלוריות? בתקופה הזו אין צורך בתוספת קלורית לתפריט.
חשיבות מיוחדת? חומצה פולית, אבץ וויטמין B12 המשתתפים בתהליך חלוקת התאים ובמניעת אנמיה.
 

טרימסטר שני- שבוע 14- 26

הטרימסטר השני מתחיל משבוע 14 ומסתיים בשבוע 26. אז את צפויה לעלות 1 ק"ג בחודש, כלומר: סה"כ 3 ק"ג.
כמה קלוריות? דרושה תוספת של 350 קלוריות ביום (עוד ארוחה).
חשיבות מיוחדת? ברזל - רוב הנשים מפתחות אנמיה בשלב זה של ההריון, דרישות הברזל כל כך גבוהות עד שקשה לענות עליהן באמצעות התזונה, לכן רוב הנשים תצטרכנה ליטול תוסף של ברזל.
 
 

טרימסטר שלישי- שבוע 27 עד הלידה

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)    
את הטרימסטר השלישי והאחרון במסע, תתחילי בשבוע 27 עד הלידה. אז את צפויה לעלות כ - 2 ק"ג בחודש, כלומר: סה"כ 6 ק"ג.
כמה קלוריות? דרושה תוספת של 450 קלוריות ליום.
חשיבות מיוחדת? אומגה 3 (דגים, זרעי פשתן, שמן קנולה, אגוזי מלך), שאחראי להתפתחות המוח והראיה של העובר, למניעת דכאון אחרי לידה לאם, וסידן לבניית עצמות העובר ולמניעת אוסטאופרוזיס אצל האישה.
 

כיצד תתכנני תזונה נבונה להיריון?

כבר משלב תכנון ההריון, במהלכו ולאחר הלידה, על האישה לדאוג לתזונה שתכלול את כל קבוצות המזון: דגנים, ירקות, פירות, שומנים מוצרי חלב ובשר וקטניות. כמו כן יש חשיבות לאכילה מגוונת, לתכנון הארוחות ולחלוקת הקלוריות ל-5-6 ארוחות קטנות במהלך היום. כמו כן, מומלץ להימנע ככל האפשר ממזון מהיר ומאוכל מזדמן.
 

הכי חשובים בהיריון

חומצה פולית שאחראית לחלוקת תאים, למניעת אנמיה ולמניעת מומים בעמוד שדרה.
B12 שפועל ביחד עם חומצה פולית להתחלקות תאים ולמניעת אנמיה.
אבץ שמשתתף גם הוא בחלוקת התאים וחשוב למניעת אנמיה.
ברזל, שאחראי לאספקת חמצן לעובר ולמניעת אנמיה לאם.
סידן שאחראי לבניית עצמות העובר ולמניעת אוסטיאופרוזיס ורעלת הריון אצל האישה.
אומגה 3- להתפתחות המוח והראיה ולמניעת דכאון לאחר הלידה.
מים - למניעת התייבשות וצירים מוקדמים וכן למניעת דלקות בדרכי השתן.

נשים שאינן מקפידות על אכילה נכונה כתוצאה מסדר יום עמוס או מתופעות לוואי כמו בחילות והקאות תצטרכנה גם מולטיויטמין.

מומלץ לבצע בדיקות דם לשלילת חסרים תזונתיים או בעיות בריאותיות שעשויות להפריע להריון תקין (תפקוד לקוי של בבלוטת התריס למשל)

במקרים של מחסורים תזונתיים נוספים שהתגלו בבדיקות הדם ניתן ליטול תוספי תזונה בהתייעצות עם איש מקצוע בלבד (רופא או דיאטנית).

מומלץ לאשה שאינה פעילה להגביר את הפעילות הגופנית טרם כניסתה להריון.
 

ממה כדאי להימנע?

אלכוהול - הימנעות מוחלטת, כל כמות מזיקה.
עישון- הימנעות מוחלטת, הפסקת עישון חיונית כבר משלב תכנון הריון זאת משום שעישון (גם של הגבר) פוגע בפוריות.
קפה - עד 4 כוסות ביום (עדיף פחות).
ממתיקים מלאכותיים - כמה שפחות.
מזונות שעלולים לגרום לזיהומים - בשר נא, נקניקים, גבינות לא מפוסטרות, ביצים לא מבושלות וכו'.

ייעוץ מקצועי באדיבות: עדינה בכר, דיאטנית "בית דרך חיים".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by