בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
רגע עם פיסטוק 
 
 (צילום אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages) פיסטוק חלבי ישפר את בריאותכם   
תזונה ודיאטה |
 
מערכת נענע

מחקר חדש מאוניברסיטת פנסילבניה שפורסם בכתב העת האמריקני לתזונה קלינית, מגלה שפיסטוקים מפחיתים את גורמי הסיכון למחלות לב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) מרחיקים את הכולסטרול הרע
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) מרחיקים את הכולסטרול הרע   
מחפש חטיף אגוזים בריא ללב? פיסטוק חלבי עשוי להיות בדיוק מה שהקרדיולוג ימליץ לך. לפי מחקר חדש שפורסם בגיליון ספטמבר של כתב העת American Journal of Clinical Nutrition גילו חוקרים שפיסטוקים מפחיתים סמנים אחדים למחלות קרדיו-וסקולריות, כולל הורדת רמת הליפידים המזיקים בדם והשפעה על אנזימים שמעורבים בהרחקת כולסטרול לא בריא ממחזור הדם. ניתן למצוא את המחקר המלא בכתובת www.PistachioHealth.com שהוא מקור מקוון למידע על תזונה ובריאות הקשורים לפיסטוקים.
 
 
התוצאות הוכיחו שני דברים: כמות קטנה של פיסטוקים שאפשר לשלב אותה בקלות ברוב תפריטי התזונה משפרת במידה משמעותית סמנים ביולוגיים המוכרים כמגבירי סיכון למחלות לב, והם עושים זאת באופן תלוי מינון, אומרת החוקרת הראשית במחקר, ד"ר שרה גבאור, עמיתת מחקר במסגרת פוסט-דוקטורט במרכז בלטסוויל למחקר תזונת האדם Beltsville Human Nutrition Reasearch Center, של משרד החקלאות האמריקני, ובעבר מאוניברסיטת פנסילבניה.

המחקר מאשר את ההודעה המוסמכת הראשונה אי פעם של ה-FDA בענייני בריאות שפורסמה ביולי 2003 שבה נאמר: "ראיות מדעיות מרמזות, אך לא מוכיחות, כי אכילת 45 גרם ליום מרוב האגוזים, כגון פיסטוק חלבי, כחלק מתפריט דל בשומן רווי ודל בכולסטרול עשויה להפחית את הסיכון למחלת לב." רמות כולסטרול כולל גבוה בדם - כולסטרול LDL גבוה ו-HDL נמוך, הם גורמי סיכון משמעותיים למחלות לב כליליות שהן הגורם מספר אחד לתמותה בארה"ב. אחד מתוך כל שני מבוגרים אמריקניים סובל מרמות כולסטרול גבוהות בדם, ובכל 37 שניות מת אמריקני אחד ממחלת לב. העלויות השנתיות של טיפול רפואי במחלות לב בארה"ב הן 450 ביליון דולר, לפי AHA American Heart Association)). החדשות הטובות: תזונה ואורח חיים בריאים יכולים לסייע במניעת רוב המקרים הללו.

לפי AHA American Heart Association)) החלפת שומנים רוויים ושומני טרנס בשומנים בריאים חד- ורב-בלתי רוויים היא המלצה תזונתית עיקרית לשיפור בריאות הלב. החוקרים באוניברסיטת פנסילבניה ערכו מחקר תזונה אקראי, מבוקר וכפול סמיות, על מנת לבדוק את השפעות הפיסטוקים על גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם כשמוסיפים אותם לדיאטה מתונת שומנים ובריאה ללב.

כחלק מפרוטוקול המחקר התבקשו המשתתפים לאכול פיסטוקים הן כחטיפים, והן כמרכיבים במתכונים טעימים ומזינים. ניתן למצוא את "מתכוני בריאות הלב עם פיסטוקים" שכוללים עוגת-תה עם פיסטוקים, סלט עוף עם פיסטוקים, גרנולה עם פיסטוקים, פסטו עם פיסטוקים ואחרים – באתר של PistachioHealth.

באדיבות: Wonderful pistachios
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by