בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות המשפחה 
ג'ט לג קייצי 
 
 (צילום אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages) חכו לקיץ בסבלנות   
בריאות המשפחה |
 
לימור גריף

חשבתם ששעון הקיץ לא משפיע עליכם? תחשבו אחרת: עייפות, עצבנות ואי שקט מאפיינים את המעבר. מה יעזור לכם? בעיקר סבלנות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) לא מצליחה להתעורר?
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) לא מצליחה להתעורר?   
המעבר משעון חורף לשעון קיץ, לא נראה בהיל כל כך, או חלילה מסוכן. להפך, השמש שקועת מאוחר יותר ומעניקה לנו עוד כמה שעות אור חיוניות ואוויר חמים יותר שפותח ומבשר על בוא האביב. אך במרכז הרפואי אסף הרופא ממליצים: התאזרו בסבלנות וחכו שגופכם יתרגל לשעון הקיץ, למה?

מאסף הרופא נמסר כי המעבר "לשעון קיץ" עלול לפגוע בעירנות ולגרום לעייפות ועצבנות. תוך ימים - עד שבועות – הגוף מתרגל להזזת השעון. מומלץ להתאזר בהרבה סבלנות וללכת לישון שעה יותר מוקדם. הסיבה, לדברי ד"ר יצחק שפירר, מנהל מעבדות השינה במרכז הרפואי "אסף הרופא", היא שהשעון הביולוגי שלנו השתבש. לדבריו אם אדם היה רגיל ללכת לישון בשעה 23:00, ולקום בשעה 06:00 בבוקר, הזזת מחוגי השעון שעה אחת קדימה, הביאה לכך שהשעה בה נהג ללכת לישון (23:00) הפכה לשעה 24:00. רציונלית, זו לא השעה שהוא הולך לישון, ובפני אותו אדם היו שתי אפשרויות: ללכת לישון שעה אחת יותר מוקדם – כשהוא עדיין לא עייף (ואז גם הסיכוי שיירדם אינו רב). והשנייה - ללכת לישון "כרגיל" (כלומר, בשעה שעם הזזת המחוגים הפכה ל- 24:00), ולקום "כרגיל" אלא שכעת, השעה 6 בבוקר כבר הפכה לשעה 7 בבוקר, כך שבמשך היום, הוא יהיה ער שעה אחת יותר והוא גם ישן שעה אחת פחות.
 

מה השעה בשעון הביולוגי שלכם?

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) אל תנהגו מאוחר אם עדיין לא התאפסם
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) אל תנהגו מאוחר אם עדיין לא התאפסם   
"השעון הביולוגי שלנו", מסביר ד"ר שפירר, "הוא שעון קבוע, אשר אינו מושפע מהזזת מחוגי השעון. מדובר בהרגל, ולוקח זמן - ימים עד שבועות - להקנות הרגל חדש של שעות שינה ויקיצה. המעבר לשעון קיץ מהווה הפרעה מסויימת ל"רצף", אך זו בהחלט אינה בעיה חמורה עבור מרבית האנשים.

השעון הביולוגי מושפע מהזריחה, מעייפות ומסיבות נוספות. מומלץ להתמודד עם המחסור בשעת שינה באמצעות הגפת תריסים בחדר שינה, וכך לנסות "להרוויח" עוד שעת שינה, ולנסות להרגיל את הגוף ללכת לישון שעה אחת מוקדם יותר. הפער, בדומה לפער המפורסם של ה"ג'ט לג" – יסתדר מעצמו", מסר. ד"ר שפירר ממליץ להימנע מלקיחת ממריצים, למרות העייפות שעלולה לפקוד רבים מאיתנו, ולגייס סבלנות רבה. לאנשים רגישים מומלץ להיזהר במיוחד, ולהימנע מנהיגה בשעת עייפות. הדבר נכון במיוחד בכל הקשור לנהגים מקצועיים (משאיות, מוניות, אוטובוסים), אשר מתבקשים, בכל מקרה, להקפיד על שעות שינה מספיקות ( 8-6 שעות שינה בלילה, בממוצע). כמו כן, מי שסובל מעייפות ומחוסר נוחות מתמשכים, מומלץ שיפנה לרופא. תתחברו לקיץ בשלום.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by