בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
כמה קלוריות מחכות לכם בפסח הזה? 
 
 (צילום אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages) מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?   
תזונה ודיאטה |
 
מערכת נענע, בריאות

כמה קלוריות מתוכננות לכם בארוחת החג? חושבים שתוכלו להגביל אותן? אולי הידיעה הכמותית תעזור לכם להחליט נכון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חג הפסח שבפתח כולל שלל מנהגים שעלולים לתרום למשקל כמה קילוגרמים עודפים, בדיוק כשהאביב מגיע, ועלינו להכין את גופינו לשלל הבגדים החושפניים. ענת טימין, דיאטנית קלינית- המרכז לסוכרת "גפן מדיקל" מציעה לכם מספר המלצות שיעזרו לכם לעבור צעד אחר צעד את ארוחת ליל הסדר בשלום:
 

קערת הפסח

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) האם תשבעו בלי לחם?
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) האם תשבעו בלי לחם?   
קערת ליל הסדר היא המרכיב המרכזי בארוחת החג. הקערה כוללת מצות, זרוע עוף צלויה, ביצה קשה, כרפס - ירק כגון סלרי, צנון או תפוח-אדמה מבושל, מרור- עלי חסה ושורש חזרת וחרוסת שמכילה תפוחי עץ, אגסים, דבש תמרים ולעיטור: אגוזים/פיסטוקים או בוטנים קצוצים. בואו נמנה:

במצה רגילה אחת כ- 130 קלוריות השווים ל- 2 פרוסות לחם רגילות או ל- 4 פרוסות לחם קל. אך היא לא משביעה כמו פרוסות הלחם, ולכן מומלץ לאכול איתה תוספת של ירקות טריים או מבושלים, בשר או מרק. המצה מכילה אחוז נמוך יחסית של מים, ולכן עלולה לגרום לעצירות. על מנת למנוע אפשרות זו, חשוב יותר מתמיד להקפיד על שתייה מרובה, לפחות 8 כוסות מים ביום. על מנת לסייע לתנועתיות מערכת העיכול, מומלץ בנוסף לעסוק בפעילות גופנית כגון: הליכה, שחיה ועוד כדי לסייע להיפטר מהקלוריות העודפות. כיום, ישנו היצע של מצות המכילות סיבים תזונתיים, שמזרזים את תהליך התרוקנות המעיים ומסייעים במניעת עצירות, כגון: מצה קלה, מצה עם סובין, מצה מקמח מלא.
 
 

אפשר לוותר על מצה עם שוקולד?

לממרח שאנו מורחים על המצה יש ערך קלורי גבוה אף יותר מעל פרוסת לחם, כיוון שיש עליה מקום לכמות כפולה למריחה בהשוואה לפרוסת לחם. מצה עם שוקולד תעלה לנו בכ- 400 קלוריות. לכן מומלץ למרוח ממרחים שאינם עתירי שומן, כגון גבינות עד 5% שומן, חומוס דל שומן, פסטרמה הודו רזה, טונה, ריבה (כף = 40 קלוריות).
 

מאכלי ביצים

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) תאכלו כמה שתרצו אגוזים
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) תאכלו כמה שתרצו אגוזים   
מאכלי הפסח עשירים בביצים, ביצה מכילה כ- 80 קלוריות וכ- 215 מ"ג כולסטרול (כולו בחלמון), הכמות המומלצת לצריכת כולסטרול ביום היא כ- 300 מ"ג. אם יש מתכון שדורש כמה ביצים, אפשר להמיר חלמון אחד בשני חלבונים.

כרפס- יש להעדיף כרפס, סלרי או צנון – שערכם הקלורי נמוך מאוד. במידה והכרפס הוא תפוח-אדמה מבושל, קחו בחשבון שהוא נכלל בהרבה מנות עיקריות בחג וערכו הקלורי כ- 80 קלוריות ל-100 גרם. תפוח אדמה עשיר בפחמימות, מתפרקות מהר ומעלות במהירות את רמת הסוכר בדם, יש להימנע מאכילה מרובה של מאכלים המכילים תפוח אדמה על מנת להישאר מרוכזים וערניים לאורך ליל סדר.

מרור- בד"כ חסה או שורש חזרת שהם בעלי ערך קלורי נמוך.

חרוסת – חרוסת היא הכוכבת של ליל הסדר ויש מגוון מתכונים להכנתה. בכל מקרה בכף חרוסת יש כ-70-100 קלוריות.
 

מנות עיקריות

מרק צח יכול להיות פתרון מושלם לשומרי המשקל, הוא חם, משביע ודל קלוריות, אך ברגע שאנו מוסיפים לו קניידלעך (כופתאות) ש להתחשב בכך שכל קניידלך מכיל כ-80 קלוריות.

גפילטע פיש - קציצת הדג, בד"כ קרפיון, המעוטרת בגזר מכילה בין 100-150 קלוריות.
 

נשתה לחיים

בליל הסדר מצווה לשתות 4 כוסות יין (או מיץ ענבים), יש לזכור שבכוס יין יבש יש כ- 120 קלוריות, בכוס יין מתוק יש כ- 162 קלוריות. במיץ ענבים יש כ - 160 קלוריות לכוס, שימו לב מיץ ענבים מכיל יותר קלוריות מכוס קולה. לכן מומלץ להעדיף שתיית מים ומשקאות דיאט.
 

מתוקים

רוב העוגיות הכשרות לפסח, מכילות בעיקר: בוטנים, אגוזים וקוקוס שלהם כמות שומן גבוהה, כ- 50% שומן וכמעט כ- 100 קלוריות לעוגייה. גם העוגות הם בד"כ לא דיאטטיות, פרוסת עוגת פסח ללא קרם מכילה כ- 250 קלוריות. לכן מומלץ לקנח בפרי או כדור גלידת סורבה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by