בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
הכינו גופכם לקיץ 
 
 (צילום אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages) האם דיאטת רצח תעשה אתכם יותר מאושרים?   
תזונה ודיאטה |
 
מערכת נענע, בריאות

כיצד תכינו את גופכם לקיץ ולא תתפתו לדיאטה מהירה ונטולת הישגים?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הקיץ בפתח ועוד מעט כבר לא נוכל להסתתר מאחורי הבגדים. מי שלא שמר, יודע איך מרגישים כשמודדים בפעם הראשונה את בגדי הקיץ הקלילים, שלא לדבר על בגד הים. קשה ככל שיהיה מצבכם, אל תתפתו לדיאטות מהירות. דיאטה מאוזנת זאת הדרך ומי שיתחיל כעת יגיע להישגים מרשימים. עדינה בכר, דיאטנית קלינית ב"בית דרך חיים", הבית לחיים בריאים משירותי בריאות כללית, מגישה מדריך שאלות ותשובות לקראת העונה החמה.
 

למה לא דיאטה מהירה?

 
מכיוון שדיאטה מהירה פוגעת בקצב חילוף החומרים וסופה להסתיים במהירה (כמה זמן אפשר להחזיק מעמד עם תחושת הרעב המציקה?). הדיאטה צריכה להכיל לפחות 1200 קלוריות לנשים ו-1500 קלוריות לגברים, בדיוק מאותה סיבה, מי שאוכל מעט מדי, מוריד את קצב חילוף החומרים. הגוף שלנו עושה זאת כמנגנון הגנה, ירידה בהכנסת הקלוריות גורמת לגוף להפעיל את מנגנוני ההגנה שלו.
 

ממה להיזהר בקיץ?

התשובה אולי מפתיעה: מפירות הקיץ. הפירות מכילים כמות לא מבוטלת של סוכר וקלוריות ובנוסף הם לא מספיק משביעים (מכירים את האנשים שמסוגלים לאכול ½ אבטיח בבת אחת?). היזהרו גם מהגלידות עתירות הקלוריות והשומן, מהישיבה על חוף הים או על הדשא בבריכה, תוך כדי לעיסה בלתי פוסקת וטעימה מכל הבא ליד וכמובן מהאירועים ומהאכילה במסעדות.

איך מתגברים?
• פירות הם בסה"כ הזדמנות טעימה לצרוך סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים ולכן חשוב לכלול אותם בתפריט שלנו. דרך טובה לא להיסחף בכמויות היא לאכול אותם כקינוח לארוחה משביעה (כריך מלחם מלא למשל).
• גלידות- אפשר להנות ממבחר הגלידות הדיאטטיות ובטוחני שצפויים לנו עוד חידושים רבים ככל שהקיץ קרב. העדיפו שלגונים ולא גלידות מקופסא, יש גם את שלגוני המיני-חשוב שהכמות תהיה מוגדרת.שלבו גם את הגלידה עם פחמימה מורכבת כמו לחם/פתית/ברנפלקס ועוד.
• נצלו גם את המעדנים דלי השומן הנפלאים. אפשר להקפיא את המעדנים ולהכין מהם גלידה ביתית או להכין מעדן ביתי מיוגורט דל שומן, חתיכות פרי ומעט תמצית וניל (ו/או קינמון).
• בהגיעכם לחוף הים או לבריכה אכלו באופן מסודר ארוחה משביעה והימנעו מהנשנוש הבלתי פוסק. היעזרו בשתיית מים הדרושים לגוף במיוחד בתקופת הקיץ.
• באירועים ובמסעדות החוכמה היא לאכול מעט: וותרו על הכיבוד בעמידה בכניסה לאירוע, הכוללת בד"כ מטוגנים למיניהם. האכילה בעמידה לא מומלצת משום שאנחנו לא מחשיבים את הקלוריות (כאילו לא אכלנו). כדאי לוותר על המנה הראשונה (מכירים את הסיטואציה שבה המלצר שואל :"מה תרצה/י למנה ראשונה דג או בצק פילו ממולא?"-לא חייבים לבחור אחד מהשניים, אפשר גם לסרב בנימוס, נסו לבחור מנה בשרית לא מטוגנת עם תוספת וסלט, מלאו צלחת אחת ולאחר מכן עשו כל דבר חוץ מלהמשיך לאכול: אפשר לשוחח עם מי שלא פגשתם מזמן (סיבה טובה לעזוב את הצלחת), אפשר לרקוד ואפשר לשתות כוס מים או משקה דיאטתי. אם תמתינו 5-10 דקות הצורך להמשיך לאכול יחלוף. לעומת זאת אם תטעמו עוד ביס או שניים, תרגישו צורך למלא עוד צלחת ובד"כ תתקשו גם לוותר על המתוק.
• במסעדות, בררו היטב איך מכינים את המנה שאתם מזמינים ועם מה היא מוגשת, מנה אחת בד"כ תספיק לכם, צאו מתוך הנחה שתמיד תוכלו להזמין עוד משהו (טרם פגשתי את הבן אדם שיצא רעב ממסעדה).
• חשוב מאוד לא להגיע מורעבים למסעדה או לאירוע, יש הרבה אנשים שממש צמים לקראת האירוע מתוך ידיעה שיפריזו באכילה, מי שיגיע רעב מדי, יאכל מהר מדי והרבה מדי ופחות ישלוט על סוג האוכל הנכנס לפיו. הכנסת כמות כזו של קלוריות בארוחה אחת תגרום לאגירת שומן.
 
 

מה עוזר לנו לרדת במשקל בקיץ?

• המוטיבציה-רוב האנשים מרגישים פחות נוח בבגדי הקיץ ואלו שרוצים להנות מהים ומהבריכה מרגישים שהגיע הרגע להיפטר מהעודפים, החלטה עשויה להוביל אותנו לעשייה.
• אפשר להינות בקיץ מהסלטים. הרבה אנשים טוענים שבחורף לא מתחשק להם לאכול סלט. הקיץ הגיע- נגמרו התירוצים ולירקות מיד חוזרים.
• מכירים את התירוץ הנפוץ שבחורף אי אפשר ללכת ברגל כי יורד גשם? גם התירוץ הזה לא תופס יותר, אז קדימה ללבוש את הטייטץ ולהתחיל להפעיל את הגוף
• אכלו ארוחות קטנות לעיתים קרובות. חלקו את הקלוריות שאתם צורכים במשך היום ל-5-6 ארוחות קטנות במקום 2-3 גדולות. כדי לקיים את ההמלצה הזו עליכם לתכנן מראש את הארוחות, במיוחד את אלו שמחוץ לבית-כריכים מלחם מלא בהחלט יעשו את העבודה.
• הכינו ירקות בתחמיץ: חתכו לרצועות גזר, סלרי, קולורבי, כרובית וכו', הוסיפו לימון סחוט ומלח ואחסנו במקרר, כך יהיה לכם נשנוש מזין וזמין.
• היזהרו ממזונות עתירי שומן, הם האויבים האמיתיים של הדיאטה. בדקו כל מוצר שאתם קונים, כמה שומן הוא מכיל והעדיפו מזונות דלי שומן, לפעמים מזונות שנראים תמימים כמו קרקרים, עוגיות יבשות, עוגות יבשות, המבורגרים ועוד מכילים כמות גדולה של שומן.
• השומן במזון נאגר בקלות ברקמת השומן שלנו וגרוע מזה ברקמות אחרות שלא אמורות לאגור שומן (אגירת שומן ברקמות אלו גורמת למחלות).
• סגלו לעצמכם הרגלי אכילה בריאים: אכלו תמיד בישיבה, התרכזו באכילה (הימנעו מאכילה על שולחן העבודה או תוך כדי צפייה בטלביזיה), אכלו לאט, הניחו מזלג בין לעיסה ללעיסה, טעמו את האוכל על הלשון וחכו לאיתות של שובע (הוא יגיע תוך 20 דקות, אפשר למדוד ולהיווכח), נסו לאכול רק כשאתם רעבים ולא כשאתם משועממים, עצובים, לחוצים או כשמתחשק לכם.
• נהלו יומן צריכת מזון, רשמו כל מה שאתם אוכלים, זה יעורר בכם מודעות למזון שאתם צורכים.
• הקיץ כבר כאן ולא נותר אלא לתת קפיצה לירקן ולעבור משלב של החלטה לעשייה ומי שצריך מסגרת שלא יהסס לקבוע תור לטיפול אישי או קבוצתי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by