בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
היריון ולידה 
עצות מהבטן 
 
 (צילום אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages) הצפת המידע לא פעם מובילה לחרדה   
היריון ולידה |
 
שלומית איילין גורן, ifeel

את טובעת בעצות וקשה לך לברור מתוך ים המידע את מה שחשוב באמת? תמצתנו בשבילך את כל התורה ל-12 הטיפים החשובים ביותר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מרגע שנכנסתי להריון, הדרך בה התחלתי לראות את העולם השתנתה לחלוטין: פתאום מקום העבודה שלי התמלא בנשים בהריון, אמהות דוחפות עגלות מאכלסות כל פינת רחוב, התחלתי לשים לב לשלל חנויות התינוקות המפוזרות בקניונים ולמבול הידיעות שמדוחות על תינוקות מדי יום בחדשות.
גם המרקם האנושי סביבי נראה אחרת: מעגל החברות שלי התמלא בהריוניות ובאמהות, חלקן מנוסות ורגועות ואחרות לחוצות ומלחיצות. בדיוק בשבילכן, שמצפות לילד הראשון ומוצפות במידע רב מכל הכיוונים, נותנות אמהות ומומחיות את הטיפים החשובים ביותר שלהן להריון ולידה רגועים ושלווים.
 

מהלך היריון

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) צפי לבלתי צפוי
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) צפי לבלתי צפוי   
1. לא למידע העודף. אם כל פעם ראשונה היא מפחידה, לידה ראשונה היא חוויה סוּפר-מפחידה. כהרגלך, כאשר חסר לך מידע, את מתחילה ללקט. אם על ידי תחקור אמהות שנקרות בדרכך ואם על ידי גלישה באינטרנט. "כדאי להתנזר מקריאת סיפורי לידות באינטרנט. בסיפורים מהסוג הזה לאף אחת לא היה הריון נורמלי ובטח שלא לידה רגילה", ממליצה עמליה דרור, מיילדת בבית החולים אסף הרופא ומעבירה קורסי הכנה ללידה".

2. קורס הכנה ללידה. אז מה כן? דרור ממליצה על קורס הכנה ללידה: "כדאי לקחת קורס הכנה ללידה, שיהיה מתון ולא היסטרי. אני ממליצה לעשות קורס הכנה ללידה אצל מיילדת בעלת ניסיון".

3. מקורות תמיכה. את בחורה עצמאית וחזקה ובטוחה שתסתדרי לבד אחרי הלידה? אורית גודקאר, פסיכולוגית חינוכית וחוקרת אמהות, ממליצה: "אישה אחרי לידה צריכה לדעת לקבל כמה שיותר תמיכה. עליה לשריין את התמיכה הזו מראש, בין אם מדובר בעזרה מההורים, מבן הזוג או מקבוצת תמיכה".

4. לצפות לבלתי צפוי. הלכת לקורס הכנה ללידה, קראת מאמרים, תחקרת את החברות, אך עדיין אין לך מושג למה לצפות לאחר הלידה. גודקאר מציעה שלא תגבילי את עצמך לתסריטים מדויקים: "הכל אפשרי. זה לגיטימי להרגיש כמה רגשות שונים באותו הזמן. ייתכן שאחרי הלידה תרגישי התעלות ושמחה, ולצד זה תרגישי בהלה ופחד".

5. תיאום ציפיות עם בן הזוג. עכשיו יש לך את כל המידע הסלקטיבי והחיובי בראש לקראת הלידה, ומה לגבי בן זוגך? סימה ג'רבי, אמא ללירי בת שנה וחמישה חודשים, מציעה לשתף את הבעל במידע. "חשוב לקיים שיחה לפני הלידה, מעין תיאום ציפיות. להיות ערוכים למצבי רוח משתנים, וכשזה קורה לנסות ולתמוך ולא לשפוט אחד את השנייה".

6. הפן הבריאותי. לצד כל ההכנות הנפשיות, חשוב מאוד לא להזניח את הבריאות שלך ושל העובר. דרור מזכירה את הדברים המרכזיים: "הקפידי על מעקב סדיר אצל האחות בקופת חולים גם אם את מאוד עסוקה, הקפידי ליטול ברזל וחומצה פולית, חשוב מאוד לשמור על תזונה מאוזנת. זכרי את הסימנים ללידה המתקרבת: ירידת מים או צירים מתוזמנים, וכמובן, גשי להיבדק אצל רופא אם מופיע דימום או קורה משהו חריג".
 

אחרי הלידה

(צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)  הקדישי זמן לעצמך
 (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages) הקדישי זמן לעצמך   
7. קבלת תמיכה. אחרי ששריינת את נותני התמיכה בזמן ההיריון, זה הזמן להתחיל בחלוקת ההוראות. "אישה אחרי לידה היא אישה עייפה ותשושה, חשוב שיהיה מישהו שיבשל וינקה. אל תהססי לקבל עזרה", אומרת ג'רבי.

8. הכנה להנקה. אנחנו מתכוננות להכל, מההשמנה במהלך ההיריון דרך הלידה עצמה ועד לעיצוב חדר התינוק. נושא אחד נשאר זנוח עד אחרי הלידה. צריך להיות מוכנות גם להנקה, מזכירה דרור: "אצל נשים בעולם המערבי ההנקה כבר לא באה בטבעיות ודורשת הכנה מוקדמת. כדאי להיות בקשר עם יועצת הנקה מייד לאחר הלידה, היא תדריך אתכן ואני מאמינה שזה יקל על התהליך".

9. תחזוקת הגוף. אנחנו מקפידות לתחזק את הגוף היטב בזמן ההיריון, מי אמר לאכול בשביל שניים ולא קיבל? לאחר הלידה, לעומת זאת, אנו נרתמות מייד לטיפול בתינוק ושוכחות לטפל בעצמנו. גבירותיי, מדובר בטעות. גודקאר: "עלייך להיות ערה לגוף שלך אחרי הלידה. חשוב לאכול ולשתות כפי שהגוף צריך. השתדלי לישון כמו שצריך, עשי ספורט מתון כמו הליכה רגלית איטית. תחזוק הגוף חיוני להתאוששות הנפש".

10. זמן לעצמך: רוב הנשים נשאבות בקלות לטיפול סביב השעון בתינוק, יש כאלה שחוששות לעזוב אותו אפילו עם סבתא. ג'רפי מציעה לנשים הללו לא לשכוח את עצמן: "אין צורך להשתעבד לילד בצורה טוטאלית. תני למישהו להשגיח עליו לשעה שיהיה לך זמן לעצמך. את יכולה לעשות את זה כשהוא ישן. הזמן שתקדישי לעצמך ישמור את שפיותך ויזכיר לך שאת לא רק אמא".

11. לצאת לטיול באוויר הצח. תתפלאי באיזו קלות את יכולה להישאב לשהייה בבית עם התינוק. ג'רפי ממליצה לך לשנס את מותניך ולצאת לטייל בחוץ: "למרות שזה קשה, השתדלי לצאת מהבית עם התינוק לאחר הלידה. להיות סגורה בין ארבעה קירות מאוד משפיע על מצב הרוח, במיוחד כשאת כל כולך שקועה בחיתולים ובהנקות".

12. להשאיר את העקרונות בצד. רובנו יודעות אילו אמהות אנו רוצות להיות וחלקנו בטוחות איזה סוג של אמא אנחנו לא רוצות להיות. בכל מקרה, כולנו רוצות להיות האמא המושלמת. גודקאר מזכירה שהדרך לאמהות המושלמת עוברת דרך האינסטינקטים הבריאים ולאו דווקא דרך הדבקות בנוקשות רעיונית: "צריך לזכור שאין דרך אחת לגדל ילדים ולא צריך להיות נוקשה בדרך מסוימת ועם רעיונות חינוכיים מסוימים. לא יקרה כלום אם סטית מהדרך שחשבת שתקחי".

והטיפ החשוב ביותר: אמא רגועה - ילד רגוע, הכל טוב. אמא לחוצה - ילד עצבני, בעל עצבני, לא מתכון בטוח למשפחה בריאה.

לקבלת גיליון ראשון של מגזין הורים וילדים במתנה
 
 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by