בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה  
עד הפירור האחרון 
 
 בולמוס כחוויה לא חברתית     צילום: אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages    
תזונה ודיאטה  |
 
מירי בלקין

מירי בלקין, הכוהנת הגדולה של הדיאטות מייעצת, כיצד להימנע מאכילה חסרת מעצורים שמובילה להשמנה ודיכאון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אצל רבים מאיתנו, בולמוסי אכילה מהווים חלק בלתי נפרד משיגרת ימי החול או הסופ"ש ואינני מתייחסת להפרעת אכילה הנקראת בולמיה נברוזה, כי אם למצב בו סתם, משום מקום, אני מוצאים עצמינו ממשיכים לאכול גם אחרי שחשנו בתחושת שובע. ואז עוד חטיף, עוד מלוח, ואח"כ מתוק, ואז מביאים מאפים, אז לא ניקח?
 

משטר קפדני מדי

לעיתים בשעות הערב, ישירות מהמקרר לפה
 לעיתים בשעות הערב, ישירות מהמקרר לפה  
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 
באופן מתסכל במיוחד, הבולמוס מגיע לעיתים קרובות דווקא בתקופות בהן אנו מנסים לשמור על משטר דיאטה. על אף שהסיבה נעוצה בעצם העניין. נסיונות לצמצם, ובעיקר כשהצמצום מופרז, מביאים לרעב פיזי ונפשי הגורם לקושי לשלוט באכילה. הקושי הזה מביא לבולמוס אכילה שיוצר תחושות תסכול, אי נוחות גופנית, ותכופות גם הלקאה עצמית. הלקאה עצמית זו משמרת את הסימפטום, מכיוון והיא גורמת לאפקט מעגלי: בולמוב אכילה - הלקאה עצמית - בולמוס אכילה.

אז מה עושים? לעיתים מותר לחרוג קצת וחשוב לקבל זאת באהבה, אך כשהבולמוסים הופכים לחלק בלתי נפרד מהחיים, גורמים להשמנה ולמצב רוח ירוד, כדאי לנסות למצוא דרכים להימנע מהם. אנשים רבים נכנסים למשטר דיאטה ומצליחים להתמיד בו יפה לכמה ימים, ואז, תכופות בסופ"ש, מגיע בולמוס שיכול בהחלט לחרב שבוע שלם של דיאטה.
 

לפניכם מספר דרכים שיסייעו בהפחתת בולמוסי אכילה:

אל תלקו את עצמכם. מירי בלקין
 אל תלקו את עצמכם. מירי בלקין 
 צילום: יח"צ  
 
• גם אם אתם רוצים לרדת במשקל, הקפידו על תפריט שאינו מצומצם מדי, מותאם לכם אישית, ואינו יוצר תחושת רעב. לפעמים קיימת תחושה שאם אפשר לשלוט, אז למה לא? העניין הוא שהגוף ידרוש את שלו ובטווח הרחוק ואף הקצר, יהיה קשה הרבה יותר לשים מעצורים.
• אם יש מאכל שאתם מאוד אוהבים, כדאי לשלבו בתפריט בצורה מבוקרת ומתונה על מנת לא ליצור חסך, שעלול לגרום לחוסר שליטה, בבואכם במגע עם אותו סוג מזון. כדאי לא להכניס מזון זה הביתה, אלא לצרוך אותו מחוץ לבית. למשל, לקנות שלגון או חטיף שוקולד במכולת או בקיוסק ולאכל באותו הרגע.
• הקפידו לשתות 8-12 כוסות מים. תכופות, צמא מתורגמת לרעב ובמיוחד לצורך במתוק. הדגש הוא על מים או סודה, תה קפה ומשקאות דיאטטיים אינם תחליפים מספקים.
• נסו לצאת מהבית (הכי טוב להליכה טובה) כשאתם מרגישים בדחף להתחיל לזלול.
• הקפידו לא לפסוח על ארוחות, מה שעלול להוביל לרעב גדול, שאחריו קשה מאד להגיע לתחושת שובע. כדאי לאכול כל שלוש שעות, גם אם מדובר בפרי, או חטיף.
• הקפידו על ירקות (שאתם אוהבים) בכל ארוחה. אפשר גם בין הארוחות, במיוחד ירקות שמכרסמים כמו גזר, פלפל אדום וקולורבי. ירקות הגורמים לתחושת שובע ומספקים את יצר הלעיסה.
• גם אם חוויתם בולמוס אכילה, סלחו לעצמכם. הסיכוי להישנות התופעה יגדל במידה ולא תפסיקו להלקות את עצמכם.
• הבולמוס החל, זיכרו, זה לא הכל או לא כלום. חריגה קטנה לא תגרום נזק, אך בולמוס של אלפי קלוריות זה כבר סיפור אחר.

פרטים נוספים באתר של מירי בלקין
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by