בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
כושר  
חמישה מיתוסים על נשים וספורט  

חמישה מיתוסים על נשים וספורט

 
כושר  |
 
יעל דרוד, ifeel

האם אימונים יעשו לך גוף גברי, האם שחייה מקטינה את החזה ומה יתרונות הנשים על הגברים כשמדובר בספורט? נכון או לא נכון

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אישה שמתאמנת תקבל גוף גברי

גברי או לא?
 גברי או לא? 
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 

לא נכון. על מנת להגדיל את השרירים בצורה ניכרת ולקבל גוף המוגדר כ"גברי", על גופך להכיל רמות גבוהות של הורמון המין הגברי טסטוסטרון. מכיוון שבאופן טבעי הרמות של הורמון זה אינן גבוהות בגוף הנשי, גם אימוני ספורט אינטנסיביים לא יהפכו אותך לשרירית כמו גבר; הסירי דאגה מלבך, לעולם לא יהיה בגופך טסטוסטרון ברמה של מפתחי גוף, וגם הם מזריקים אותו לעיתים קרובות.

אימוני שחייה מקטינים את החזה

לא נכון. המיתוס הזה עדיין קיים בקרב הורים לשחייניות צעירות והוא מופרך לחלוטין. אימוני השחייה מחזקים את שרירי בית החזה, אך לא מקטינים את רקמת השד. מבנה השדיים וצורתם הסופית מושפעים מהקוד הגנטי ורמות השומן בגוף. אימוני שחייה לא משפיעים כלל על גודל החזה או צורתו.

 

אפשר לרזות בצורה ממוקדת, זה רק עניין של אימון נכון

 

לא נכון. אי אפשר לרזות רק במקום אחד. אם רוצים לחטב ולחזק איבר מסוים, צריך קודם כל להוריד את אחוזי השומן בגוף כולו. לכן, אימון נכון ותזונה מאוזנת המאפשרים בניית שריר במקביל לשריפת עודפי שומן, הם התשובה היחידה. חשוב לזכור כי עבודה ממוקדת ומוגזמת על שריר אחד עלולה לגרום לו לגדול במקום להיראות רזה ומחוטב (ותחשבי לבד מה קורה כשמדובר בשרירי הישבן).

 

ברוב המקרים, גבר תמיד יהיה חזק יותר מאישה, גם כאשר תכנית האימונים זהה

אותו התרגיל. נשים מול גברים
 אותו התרגיל. נשים מול גברים  
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 

נכון. אפקט האימון מבחינת התפתחות השרירים ופיתוח הכוח שונה בין גברים לנשים. תגובת ההיפרטרופיה (הגדלת תאי השריר) אצל נשים לעומת גברים נמוכה בעת פיתוח אותה תוספת כוח. הסיבה לכך היא מפני שההיפרטרופיה מווסתת בעיקר על ידי הורמון הטסטוסטרון. לעומת זאת, יש המשערים כי האפקט העצבי בעקבות אימוני כוח (שיפור הקואורדינציה התוך שרירי והבין-שרירית), יותר משמעותי בקרב נשים.

ברוב המקרים, אישה תמיד תהיה גמישה יותר מגבר

נכון. וגם שיפור הגמישות בדרך כלל קל יותר לנשים מאשר לגברים. שוב, חשוב להדגיש כי ללא אימון מסודר, תזונה נכונה, השקעה ותרגול, הגמישות לא תופיע פתאום מעצמה, אבל באופן פיזיולוגי, לנשים קל יותר להאריך את השרירים והרצועות ולהגדיל את טווח התנועה.

כתבות נוספות במגאזין בריאות וכושר >>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by