בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות הנפש  
טיפול טבעי בדיכאון ומצב רוח  
 
 קראו לפני שתכנעו לתרופות     צילום: אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages.com    
בריאות הנפש  |
 
ד``ר יפה שמעוני , ifeel

מרגישים מדוכדכים או סובלים מדיכאון? לפני שנוטלים תרופות כימיות, כדאי לראות אילו פתרונות מציעה הרפואה הטבעית – האלטרנטיבית

 
 
 
 
 
 
 
 
 

עצב ללא סיבה, נדודי שינה, עודף שינה, תשישות וחוסר אנרגיה, כעסים וחוסר סבלנות קיצוניים, בכי, איבוד הנאה ועניין בדברים שהיינו רגילים ליהנות מהם, כולל יחסי מין, מחשבות טורדניות על התאבדות או מוות - כל אלה יכולים להצביע על מצב של דיכאון או מרה שחורה.

דיכאון יכול להופיע אחרי מחלה קשה, לידה, שפעת מתמשכת, מצבי מתח ודאגה ממושכים, לפעמים יופיע לאחר לקיחת סמים, תרופות, סטרואידים וסמים ממריצים. כל אלה עשויים לגרום לשיבוש באיזון ההורמונלי של החומרים במוח.

בדור האחרון אנו עדים לכך שרבים נעזרים בתרופות נוגדות דיכאון. לפעמים אין מנוס ויש צורך להיעזר בהן (במצבי דיכאון מתמשכים וקשים), אבל לפני שפונים לתרופות הכימיות כפתרון למצבי רוח ודיכאון כדאי לבדוק אופציות ברפואה הטבעית - האלטרנטיבית. לפניכם כמה שיטות טיפול טבעיות היכולות לעזור

 

טיפול באור ושמש

מחסור באור שמש אכן גורם לדיכאון
 מחסור באור שמש אכן גורם לדיכאון  
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 

ראשית כדאי לנסות לשנות דפוסי התנהגות. אנשים הנוטים למצבי רוח קודרים נוהגים להסתגר בבית באפלה. ההמלצה היא לצאת לאור השמש לפחות שעה ביום בשעות הבוקר המוקדמות. הגוף שלנו זקוק לאור השמש.

מחסור באור עלול לשבש את המצב הכימי במוח. בחורף, או כאשר מתגוררים במקום שאין בו מספיק אור, מומלץ להיעזר באור מלאכותי. טיפול באור כבר אומץ גם בבתי חולים ומרפאות.

טיפול במגנטים

רוזה שיינר, מטפלת בדיקור מארה"ב, ממליצה לסובלים מדיכאון להיעזר במגנטים. ברפואה הסינית רואים בדיכאון חולשה בצ'י. בעזרת המגנטים ניתן לאזן את הצ'י בגוף. ההמלצה היא להשתמש במגנט בעוצמה של 400-800 גאוס ולהצמיד אותו בנקודה הנקראתLI4 ובנקודה שנייהLV3 . גברים צריכים לטפל ביד שמאל ורגל ימין, ונשים להיפך. יש להשאיר את המגנטים עד שמונה שעות ביום (מומלץ בפעם הראשונה להיעזר במומחה ברפואה סינית).

 

טיפול בעזרת שמנים מדגי ים

 

במחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות, מצאו שאנשים שהרבו לאכול דגי ים שמכילים אומגה 3 סבלו הרבה פחות ממצבי דיכאון. מומלץ לאכול דגי ים כמו: סלומון, הליבוט, מקרל וסרדינים. למי שאינו אוהב דגים, מומלץ לקחת כמוסות במינון של 10 גרם ליום, שזה בערך כ-10 כמוסות ליום. יש לקחת עם הארוחות.

אוכל לשיפור מצב הרוח

מזונות שיכולים לשפר את מצב הרוח ולהעלות את הסרטונין שחסר לאנשים דיכאוניים הם: אבוקדו, מוצרי דגנים מלאים, שוקולד (קובייה-שתיים) ודגים. כל אלה מכילים ויטמינים העוזרים להוריד סטרס ומשפרים את המאזן הכימי במוח. כמו כן מומלץ לשפר באופן כללי את התזונה, ויש לוודא כי היא מכילה את כל אבות המזון. יש להקפיד על שילוב חלבונים, מעט שומנים (רצוי מהצומח) ופחמימות מלאות בתפריט. כמו כן מומלץ לשתות מיצים טבעיים מפירות וירקות, כגון: גזר, סלק, תפוח עץ, לימון, סלרי, עלי כובע נזיר, תרד, מנגו, אפרסקים וענבים.

 
 

תוספי מזון וצמחי מרפא

הוויטמינים שיעזרו
 הוויטמינים שיעזרו  
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 

תוספי מזון שיכולים לשפר את המצב הם ויטמינים מקבוצת B+C, בעיקר מגנזיום B6+,B1,B5 וחומצות אמינו.

בין צמחי המרפא שמומלצים נמצא ההיפריקום-פרע (St. John' wort). מחקרים הראו שההיפריקום יכול לשפר מצבי דיכאון. לפי המחקרים שהתפרסמו, אפשר לראות שיפור במצב תוך שבוע עד שלושה שבועות. ההיפריקום משפר גם את התיאבון והשינה. בנוסף מומלץ טינקטורה מ- Verbena, Hydrocotyl, Panakx.

טיפול בהומיאופתיה קלאסית או מודרנית

בהומיאופתיה ניתן לגרום לגוף לרפא עצמו בעזרת אנרגיות של צמחים, חומרים מהחי והצומח והמחצבים. יש צורך להתאים את התרופה לפי אישיות המטופל. מומלץ לעשות זאת ע"י מטפל מוסמך בהומיאופתיה. קיימות תרופות למצבי חרדה, פחדים, היסטריה, נדודי שינה, חוסר מנוחה ואיזון כללי.

 

מלחי ד"ר שוסלר

אל תתנו לדיכאון לנהל את חייכם
 אל תתנו לדיכאון לנהל את חייכם  
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 

מינרלים טבעיים יכולים לעזור לאזן את המערכות ולהוריד מתח. מומלצים בעיקר: kali-phos ,mag-phos ,kali brom ובמצבים יותר קשים גם lithium. לפעמים מומלץ לקחת את 12 המינרלים להשלמות ואיזון כללי (מומלץ להתייעץ עם מטפל שעובד עם מלחי שוסלר).

פרחי באך - פרחי הנשמה

פרחי באך יכולים פעמים רבות לשפר את המצב וצריך לשקול את שילובם עם טיפולים נוספים, או לבד. יש להתאים למטופל. טיפול זה עובד על המצב הרגשי, טראומות, פחדים, שינויים בחיים ועוד.

שמנים ארומתרפיים

טיפול בשמנים יכולים לחולל נפלאות. הן בעיסוי והן באמבט, או באידוי שמנים לחלל החדר. שמנים מומלצים: לבנדר, ורדים, יסמין, נרולי, ברגמוט (אסור להיחשף לשמש במשך 12 שעות לאחר שימוש בברגמוט) וקורנית.

מינונים: עד 10 טיפות במכשיר אדים מכמה מהשמנים המוזכרים. עיסוי: על כל כף שמן בסיס, (אפשר שקדים, זרעי ענבים, או מישמש) להוסיף 2 טיפות משני שמנים מהרשימה. באמבט: 2 טיפות מ- 3-4 שמנים מהרשימה.

כמו כן אני ממליצה על תרגילי נשימה, ביופידבק, עיסויים, שיאצו, דיקור, יוגה, מדיטציה, טיול על שפת- הים בשעות הבוקר המוקדמות, או בשקיעת החמה. להאזין למוסיקה, לראות קומדיות ולעשות תרגילי צחוק, להיפגש עם חברים, לכתוב יומן ולאמץ חשיבה חיובית.

כתבו תנוספות במגאזין ifeel
כל מה רציתם לדעת על סם האושר- סרטונין >>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by